احتمال دارد برخی از مشخصات کانسپت آیفون ۱۳ پرو واقعی باشد - تکفارس 
احتمال دارد برخی از مشخصات کانسپت آیفون ۱۳ پرو واقعی باشد - تکفارس 
احتمال دارد برخی از مشخصات کانسپت آیفون ۱۳ پرو واقعی باشد - تکفارس 

احتمال دارد برخی از مشخصات کانسپت آیفون ۱۳ پرو واقعی باشد

مهدی حلوائی
۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - 18:16
آیفون 13

تقریباً دو هفته پیش بود که اخباری در مورد گوشی آیفون ۱۳ اپل منتشر شد. شایعاتی مبنی بر وجود ویژگی‌هایی مانند حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر، عکاسی نجومی (عکس گرفتن از آسمان) و طراحی بدون درگاه گوشی به گوش می‌خورد. این شایعات به قدری زیاد بود که حتی یکی از افشاکننده‌های معروف در توییتر اعلام کرد که به احتمال ۷۰ درصد، گوشی آیفون ۱۳ بدون هیچ درگاهی عرضه خواهد شد.

اخیراً ویدیویی توسط Hacker34 در یوتیوب پخش شده که کانسپت گوشی آیفون ۱۳ را نشان می‌دهد. در این ویدیو ویژگی‌ها، مشخصات و ظاهر آیفون ۱۳ به نمایش درمی‌آید و یکی از این مشخصات، طراحی بدون درگاه این گوشی است. به احتمال زیاد، شرکت اپل به جای درگاه‌ لایتنینگ از شارژر مگ‌سیف برای شارژ آیفون ۱۳ استفاده خواهد کرد. این شارژر از طریق مگنت‌های موجود در گوشی، به قسمت پشتی آن متصل می‌شود.

همان‌طورکه انتظار می‌رفت، صفحه نمایش این گوشی در ویدیوی نمایش داده‌شده مشابه صفحه نمایش آیفون ۱۲ است و براساس آن، صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو ۶٫۱ اینچ و صفحه نمایش آیفون ۱۳ پرو مکس ۶٫۷ اینچ خواهد بود. با این حال، اندازه‌ی یکسان این گوشی‌ها به‌ منظور نبود تفاوت در آن‌ها نیست.

هر دو گوشی از ویژگی پروموشن ۱۲۰ هرتز بهره می‌برند که تصاویر را در هر ثانیه، ۱۲۰ بار به‌روز کرده و کار در محیط گوشی را روان‌تر می‌کند. دوریبین‌های پشتی آیفون ۱۳ شامل دوربین عریض ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.5، دوربین فوق عریض ۱۲ مگایکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۷ المانه می‌شود.

آیفون 13

متاسفانه در این ویدیو نیز از فناوری ناچ – هر چند کوچک‌تر – در کانسپت آیفون ۱۳ پرو استفاده شده است. این بخش، حسگر تشخیص چهره را در خود جای داده است و این حسگر، عملکرد سریع‌تری نسبت به گذشته دارد. با این حال، اگر علاقه‌ای به استفاده از این حسگر ندارید می‌توانید از حسگر اثرانگشت داخل نمایشگر آیفون ۱۳ پرو استفاده کنید. کاربران می‌توانند قفل گوشی خود را با استفاده از حسگر تشخیص چهره و  حسگر اثر انگشت باز کنند.

براساس این ویدیو، تمام گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو به پردازنده‌ی بایونیک A15 مجهز خواهند شدکه حاوی ۱۵ میلیون ترانزیستور است. پردازنده‌ی A14 از ۱۲٫۸ میلیون ترانزیستور بهره می‌برد و این، افزایش ۲۷ درصدی تعداد تانزیستورها در گوشی آیفون ۱۳ پرو را نشان می‌دهد. در واقع چنینی افزایشی باعث تولید محصولی قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر می‌شود. گفته می‌شود هوش مصنوعی این گوشی ۵۰ درصد سریع‌تر از پیش خواهد بود.

ویدیوی منتشرشده، قابلیت جدیدی به نام پاور دراپ (Power Drop) را به نمایش می‌گذارد. این ویزگی همان شارژ معکوس می‌باشد که به کاربران اجازه می‌دهد تا شارژ باتری گوشی خود را با دستگاه‌های پشتیبانی‌شده مانند گوشی‌های آیفون و محفظه‌ی ‌شارژ ایرپاد، به اشتراک بگذارند. برای این کار، کاربر گوشی خود را به‌صورت برعکس روی سطحی قرار داده و دستگاه مورد نظر را روی آن قرار می‌دهد.

با این حال، به‌نظر نمی‌رسد که چنین قابلیتی در نسخه‌ی نهایی آیفون ۱۳ پرو وجود داشته باشد. مارک گورمن در این خصوص اعلام کرد:

شرکت اپل در مورد قابلیت شارژشدن دستگاه‌هایی مانند آیفون، اپل واچ و ایرپاد توسط یکدیگر، گفتگوهای داخلی بسیاری انجام داده است اما احتمال عرضه‌ی چنین قابلیتی در آینده‌ی نزدیک، بسیار کم است. این شرکت در سال ۲۰۱۹ طرحی را ارائه کرده بود که توسط آن، ایرپادها قابلیت شارژشدن توسط آیفون را به‌دست می‌آوردند. اما این طرح در مراحل ابتدایی لغو شد.

براساس ادعاهای Hacker34، گوشی آیفون ۱۳ پرو از فست شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی خواهد کرد و حافظه‌ی داخلی آن تا ۱ ترابایت قابلیت ارتقا خواهد داشت. همچنین سیستم عامل این گوشی در روز عرضه، iOS 15 خواهد بود.

برخی از ویژگی‌ها و مشخصات نمایش داده‌شده در این ویدیو، قبلاً توسط تحلیل‌گران و افشاکننده‌های معتبری ماتند مینگ چی کو تایید شده‌اند. بنابراین احتمال دارد که برخی از این ویژگی‌ها در نسخه‌ی نهایی آیفون ۱۳ پرو وجود داشته باشد. به احتمال زیاد، در شهریورماه (سپتامبر) پیش رو از گوشی‌ آیفون ۱۳ رونمایی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید