توسعه دهندگان باید کیت های مک مینی را به اپل برگردانند - تکفارس 
توسعه دهندگان باید کیت های مک مینی را به اپل برگردانند - تکفارس 

توسعه دهندگان باید کیت های مک مینی را به اپل برگردانند

مهدی حلوائی
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - 18:21
کیت توسعه مک مینی

امروز شرکت اپل از افرادی که کیت مخصوص توسعه‌دهندگان (DTK) مک مینی را در اختیار دارند، درخواست کرد تا این دستگاه‌ها را تا تاریخ ۱۱ فروردین (۳۱ مارچ) برای این شرکت پس بفرستند. این کیت‌ها به پردازند‌ه‌ی A12Z مجهز بوده و هدف اپل از استفاده‌ی این تراشه‌، آزمایش‌ عملکرد آن قبل از عرضه‌ی مک‌بوک‌های M1 به بازار بوده است.

شرکت اپل در ایمیلی به توسعه‌دهندگان اعلام کرده است که جمع‌آوری این کیت‌ها از هفته‌ی آینده شروع خواهد شد. این کیت‌ها به ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی SSD، دو پورت USB-C، دو پورت USB-A و یک پورت HDMI مجهز بوده است. همچنین از پردازنده‌ی A12Z این دستگاه اولین بار در آیپد پرو استفاده شده بود.

یک‌‌بار دیگر از شما به خاطر شرکت در این پروژه و تلاش برای ساخت اپلیکیشن‌ برای مک، تشکر می‌کنیم. ما در نظر داریم تا کیت‌های مخصوص توسعه‌دهندگان را که به‌صورت قرضی در اختیار شما قرار داشت جمع‌آوری کنیم. لطفاً موارد مورد نیاز را مطالعه کرده و این کیت‌ها را تا تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ (۳۱ مارچ ۲۰۲۱) برای ما ارسال کنید.

همان‌طور که در ایمیل‌های قبلی اعلام کرده بودیم، پس از دریافت این کیت‌ها، ما مبلغ ۵۰۰ دلار را به عنوان کد هدیه‌ی خرید محصولات اپل در اختیار شما فرار خواهیم داد. شما تا پایان سال ۲۰۲۱ فرصت خواهید داشت تا در فروشگاه‌های انلاین اپل از این کد استفاده کنید.

توسعه‌دهندگان برای دریافت این کیت‌ها باید مبلغ ۵۰۰ دلار پرداخت می‌کردند و شرکت اپل برای جبران این هزینه، مبلغ ۵۰۰ دلار را به عنوان کد هدیه برای خرید محصولات این شرکت، در  اختیار توصعه‌دهندگان قرار می‌دهد. در ابتدا قرار بود این مبلغ ۲۰۰ دلار باشد اما پس از اعتراض توسعه‌دهندگان به مشکلات ناشی از آزمایش‌های صورت‌گرفته بر روی این کیت‌ها، شرکت اپل این مبلغ را به ۵۰۰ دلار افزایش داد.

کیت توسعه مک مینی

این کد هدیه پس از ارسال کیت‌ها برای اپل، در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. با این حال این مبلغ برای افرادی که در سایر کشورها زندگی می‌کنند، یکسان نخواهد بود. هر یک از این افراد، مبلغی معادل ۵۰۰ دلار را دریافت می‌کند و همان‌طور که برخی از توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند، این مبلغ کم‌تر از هزینه‌ای است که آن‌ها برای دریافت این کیت‌ها خرج کرده‌اند.

شرکت اپل مبلغ ۵۰۰ دلار آمریکا را به پول رایج هر کشور تبدیل می‌کند. برای مثال ۴۱۲ یورو برای ۵۳۹ یورویی که دریافت این کیت هزینه در بر داشته است. به طور کلی، این یکی از عجیب‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای است که تا به حال تجربه کرده‌ام.

استیو تراوتن اسمیت، ۲۶ فوریه ۲۰۲۱

اپل کیت‌های مخصوص توسعه‌دهندگان را اوایل تیرماه (اواخر ژوئن) برای متقاضیان ارسال کرده بود و این افراد حدود ۸ ماه فرصت داشتند تا روی آن کار کنند. در ابتدا قرار بود که توسعه‌‌دهندگان به مدت ۱ سال روی این کیت‌ها فعالیت کنند. با این حال انجمن خصوصی تشکیل‌شده برای این افراد تا ۴ ماه دیگر فعال خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.