ولو باید میزان فروش بازی‌های خود را در اختیار اپل قرار دهد - تکفارس 
ولو باید میزان فروش بازی‌های خود را در اختیار اپل قرار دهد - تکفارس 
ولو باید میزان فروش بازی‌های خود را در اختیار اپل قرار دهد - تکفارس 

ولو باید میزان فروش بازی‌های خود را در اختیار اپل قرار دهد

مهدی حلوائی
۸ اسفند ۱۳۹۹ - 20:00
استیم

دادگاهی در ایالت کالیفرنیا شرکت ولو را مجبور کرد تا میزان فروش بازی‌های استیم را در اختیار اپل بگذارد و در صورت نیاز، فروش سالانه، درآمد و سود خود را به شرکت اپل اعلام کند. شرکت اپل در ادامه‌ی دعوای حقوقی خود با شرکت اپیک گیمز، با حکم رسمی دادگاه از شرکت ولو درخواست کرده تا به این اطلاعات دست پیدا کند.

براساس حکمی که قاضی این پرونده آقای تامس هیکسن در روز چهارشنبه اعلام کرد، شرکت ولو باید فروش سالانه و قیمت ۴۳۶ بازی موجود بر روی پلتفرم استیم و فروشگاه اپیک گیمز را در اختیار اپل قرار دهد. اپل برای آگاهی از بازار بازی‌های ویدیویی در پرونده‌ی خود علیه شرکت اپیک، به این اطلاعات نیاز دارد.

در گزارشی که در تاریخ ۳۰ بهمن (۱۸ فوریه) ارائه شد، ولو اعلام کرد که درخواست شرکت اپل بیش از حد جامع است. اپل حتی اطلاعات بیشتری مانند سود حاصل از فروش محصولات در استیم، نام تمام بازی‌های استیم و تاریخ عرضه‌ی این محصولات را از ولو درخواست کرده بود. شرکت ولو در پاسخ به این درخواست‌ها اعلام کرده بود که انجام چنین کاری، بار سنگینی بر دوش این شرکت خواهد گذاشت.

شرکت ولو همچنین باید میزان سود حاصل از فروش محصولات موجود روی استیم را به اشتراک بگذارد. شرکت اپل موارد زیر را درخواست کرده است:

شرکت ولو باید مدارک کافی از (۱) سود سالانه از فروش اپلیکیشن‌ها و خریدهای درون‌برنامه‌ای از استیم (۲) سود حاصل از تبلیغات استیم (۳) سود حاصل از فروش محصولات خارجی مرتبط با استیم (۴)  درآمد مالیاتی استیم (۵) درآمد و سود کلی استیم، از سال ۲۰۰۸ را در اختیار شرکت اپل قرار دهد. با این وجود، در پی گفتگوها و مشورت‌های درون شرکت، ما به این نتیجه رسیدیم که زمان مرتبط را از سال ۲۰۱۵ به بعد در نظر بگیریم.

قاضی هیکسن نیز در این پرونده شرکت اپل را مستحق دریافت این اطلاعات دانست و گفت:

در گزارش منتشرشده، شرکت ولو اعلام کرده که ارسال این اطلاعات کار دشواری خواهد بود اما توضیح نداد که چرا چنین کاری دشوار خواهد بود.

او در ادامه اضافه کرد:

شرکت اپل اعلام کرده است برای جمع‌آوری مدارک کافی برای پشتیبانی از ادعای خود، به این اطلاعات نیاز مبرم دارد. شرکت ولو دلایلی برای در دسترس قرارندادن این اطلاعات آورده است اما هیچ‌کدام از آن‌ها قانع‌کننده نیست.

شرکت ولو بزرگ‌ترین فروشگاه بازی‌های کامپیوتر (Steam) را در اختیار دارد و به‌طور کلی، اطلاعاتی از میزان فروش بازی‌های این پلتفرم را ارائه نمی‌کند. با این حال کاربران می‌توانند هر ماه لیست پرفروش‌ترین بازی‌های آن ماه را مشاهده کنند.

قاضی هیکسن میزان اطلاعاتی که شرکت ولو باید ارائه دهد را کاهش داده است. در حالی که اپل درخواست کرده که این اطلاعات از سال ۲۰۱۵ به بعد را شامل شود، قاضی این پرونده اعلام کرده است که اطلاعات سال ۲۰۱۷ به بعد کافی خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید