فیسبوک در سال ۲۰۲۲ ساعت هوشمند خود را عرضه می کند - تکفارس 
فیسبوک در سال ۲۰۲۲ ساعت هوشمند خود را عرضه می کند - تکفارس 
فیسبوک در سال ۲۰۲۲ ساعت هوشمند خود را عرضه می کند - تکفارس 

فیسبوک در سال ۲۰۲۲ ساعت هوشمند خود را عرضه می کند

خشایار جهانی
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - 12:15
Facebook

ماه گذشته، فیسبوک، اپل را یک «رقیب مهم» برای آینده توصیف کرد. این کلمه به ‌نظر می‌رسید فقط به رقابت در بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اشاره دارد، اما حالا مشخص شده است که یک لایه دیگر نیز وجود دارد.

گزارشات منتشرشده نشان می‌دهد که فیسبوک در حال ساخت یک ساعت هوشمند، در راستای تلاش خود برای ورود به بازار سخت‌افزار است که علاوه بر آن، عینک‌های واقعیت افزوده را نیز شامل می‌شود.

این ساعت هوشمند از سیستم‌عامل متن باز اندروید، به‌همراه آنتن ارتباطی است، یعنی کاربران لزوماً نیاز به اتصال ساعت هوشمند به گوشی ندارند. به‌نظر می‌رسد فیسبوک می‌خواهد بیشتر روی قابلیت پیام‌رسانی این گوشی تمرکز کند و علاوه بر آن، چند بخش مرتبط با فیتنس و سلامتی را نیز برای کاربران در نظر بگیرد تا فعالیت‌های ورزشی خود را بیشتر ردیابی کنند.

فیسبوک واچ، که رقیبی برای اپل واچ و ساعت‌های فیت بیت است، در اواخر سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود. از قیمت این محصول خبری نیست اما احتمالاً مانند رقبا خواهد بود.

اخباری که در حال حاضر از فیسبوک در فضای مجازی می‌چرخد، تمایل درآمدزایی این شرکت از به دست آوردن اطلاعات کاربران است تا فروش سخت‌افزار. اما این‌که آیا ساعت هوشمند فیسبوک موفق خواهد بود یا خیر مشخص نیست. از آن‌جایی که این شرکت در حفظ حریم خصوصی کاربران بارها از خود ضعف نشان داد، فروش یک گجت پوشیدنی هم می‌تواند برای این شرکت چالش‌برانگیز باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید