اطلاعات جدیدی از مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو جدید فاش شد - تکفارس 
اطلاعات جدیدی از مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو جدید فاش شد - تکفارس 
اطلاعات جدیدی از مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو جدید فاش شد - تکفارس 

اطلاعات جدیدی از مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو جدید فاش شد

مجید مهرعلی
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - 14:45
اطلاعات جدیدی از مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو جدید فاش شد - تکفارس 

اوایل سال میلادی، اپل رسماً اعلام کرد که این شرکت از دستگاه‌های مک مجهز به تراشه‌های اینتل به دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های اپل سلیکون خویش نقل مکان خواهد کرد. همان‌طور که پیش‌تر اپل قول داده بود، این کار را با مک‌بوک‌های جدید مجهز به تراشه M1 شروع خواهد کرد.

چند روز پیش، اپل سه دستگاه جدید مک را معرفی کرد. مک‌بوک ایر، مک‌بوک پرو و مک‌ مینی سه دستگاه جدیدی هستند که به تراشه M1 اپل مجهز شده‌ و بر اساس فناوری ARM ساخته شده‌اند.

در یک بازه دو ساله، اپل برنامه‌ریزی کرده است تا به‌طور کامل تمام دستگاه‌های مک را از تراشه‌های اینتل به تراشه‌های اپل سیلیکون منتقل می‌کند. اگرچه اپل هنوز مشخص نکرده است که کدام محصول در طی ماه‌های پیش رو از راه خواهد رسید، اما به‌تازگی اطلاعت جدیدی از این محصولات فاش شده است.

بنا بر گزارش منتشرشده، اپل در سه‌ماه سوم ۲۰۲۱، مک‌بوک پرو را در دو اندازه ۱۴ و ۱۶ اینچی عرضه خواهد کرد. افزون بر این، گفته می‌شود این لپ‌تاب‌ها دارای نمایشگر‌های مینی ال‌ای‌دی هستند.

اگرچه اپل مدل‌های ۱۳ اینچی مک‌بوک را به تراشه M1 مجهز کرده است، اما مدل‌های ۱۶ اینچی کماکان از پردازشگرهای اینتل بهره می‌برند. اگر گزارش یادشده را درست در نظر بگیریم، مک‌بوک‌های ۱۶ اینچی دارای تراشه‌های اپل سیلیکون در نیمه دوم سال میلادی جدید در دسترس خواهند بود.

علاوه بر این، گفته می‌شود که آیمک (iMac) 24 اینچی اپل در انتهای امسال و یا اوایل سال میلادی جدید رسماً معرفی خواهد شد. گزارش‌هایی نیز وجود دارد که به ادعای آنها مک‌بوک پرو‌های کوچک‌تری نیز عرضه می‌شوند که با داشتن ظاهری شبیه به مدل‌های موجود، اندازه‌ای برابر با نصف آنها دارند.

مک‌بوک‌های جدید دارای تراشه‌های M1 در حال حاضر برای پیش‌خرید در دسترس قرار دارند و از تاریخ ۲۷ آبان (November 17) وارد بازار می‌شوند. در بحث قیمت، مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو به ترتیب  ۹۹۹ و ۱,۶۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و مک مینی نیز با تخفیفی که به آن اعمال شده است قیمتی برابر با ۶۹۹ دلار دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید