اپل سیلیکون آینده گیمینگ بهتری را برای مک به همراه خواهد داشت - تکفارس 
اپل سیلیکون آینده گیمینگ بهتری را برای مک به همراه خواهد داشت - تکفارس 

اپل سیلیکون آینده گیمینگ بهتری را برای مک به همراه خواهد داشت

مهدی حلوائی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 18:53
اپل سیلیکون

اجرای بازی‌های ویدیویی روی رایانه‌های مک برای سالیان متوالی به تعداد کمی از عناوین محدود بود و هر چند که برخی از بازی‌های محبوب روی این پلتفرم عرضه شده بودند اما تعداد این بازی‌ها در مقایسه با عناوین عرضه‌شده برای ویندوز بسیار کمتر بود. حالا یکی از توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی اعلام کرده است که اپل سیلیکون به زودی این مشکل را رفع خواهد کرد.

پروژه‌ی اپل سیلیکون با معرفی تراشه‌ی M1 شکل گرفت و هر چند که گرافیک مجتمع ۸ هسته‌ای این تراشه توان رقابت با محصولات انویدیا و اینتل را نداشت اما پیشرفت عملکرد گرافیکی آن در مقایسه با گرافیک‌های مجتمع دیگر فوق‌العاده به‌نظر می‌رسید. با این وجود، رایانه‌های مجهز به این تراشه کماکان توانایی اجرای بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی بالا را ندارند.

اپل سیلیکون

حالا تیم Feral Interactive در مصاحبه با وب‌سایت MacRumors اعلام کرده است که پلتفرم مک نیز به‌زودی امکان اجرای بازی‌ها با بالاترین تنظیمات گرافیکی را خواهد داشت. به اعتقاد این شرکت، در حال حاضر مخاطبین زیادی در پلتفرم مک به دنبال اجرای بازی‌های باکیفیت بوده و مجهزشدن مک‌های جدید به تراشه‌‌های گرافیکی بهتر کار را برای توسعه‌دهندگان بازی‌ها آسان‌تر کرده است.

در حال حاضر اپل برای عرضه‌ی تراشه‌های سری M2 آماده می‌شود. گفته می‌شود که نسخه‌ی پایه‌ و ۱۰ هسته‌ای این تراشه‌ در اواخر سال جاری میلادی و نسخه‌های پرو و مکس آن نیز در سال آینده روانه‌ی بازار خواهند شد. بر اساس گمانه‌زنی‌های قبلی، تراشه‌های M2 مکس و M2 پرو از ۳۸ هسته‌ استفاده می‌کنند و همین موضوع کار را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر خواهد کرد.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید