افزایش تولید مک بوک پروهای مبتنی بر پردازنده سیلیکون - تکفارس 
افزایش تولید مک بوک پروهای مبتنی بر پردازنده سیلیکون - تکفارس 

افزایش تولید مک بوک پروهای مبتنی بر پردازنده سیلیکون

مهدی ملکی
۱۷ دی ۱۳۹۹ - 22:30
مک بوک پرو اپل ۱۳ اینچ

طبق گزارش وب‌سایت TrendForce انتظار می‌رود که اپل بازار لپ‌تاپ‌های خود را در نیمه ‌دوم سال ۲۰۲۱ میلادی با عرضه مک بوک پرو‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مبتنی بر پردازنده‌های سیلیکون اختصاصی‌اش، حدود ۷ درصد افزایش دهد.

تحلیل‌گر مسائل بازار الکترونیک مینگ چی کو (Ming-Chi Kou) در ماه جولای سال ۲۰۲۰ میلادی اشاره کرد که مدل‌های ۱۴ اینچی و ۱۶ اینچی مک بوک پروها و تمام مدل‌های تازه‌نفس در اواخر سه‌ماهه دوم یا سوم سال جاری، همراه با پردازنده اپل سیلیکون راهی بازار خواهند شد. او مدتی بعد افزود که این مدل‌های مک بوک پرو برای افزایش روشنایی، کنتراست بهبود یافته و رنگ‌های غنی‌تر به نمایشگرهای مینی LED مجهز خواهند شد.

اپل پیش‌تر گزارش کرده بود که استقلال کامل از پردازنده‌های اینتل در مک‌ها حدود دو سال طول خواهد کشید. برخی از منبابع غیررسمی دیگر در این‌باره گزارش کرده‌اند که «اپل سیلیکون‌های جدید» شامل یک آی‌مک باز طراحی شده و یک مک پرو کوچک‌تر مشابه رایانه‌های رومیزی خواهد شد. وب‌سایت Nikkei Asia نیز در ماه پیش گزارش کرده بود که یک آی‌مک پرو جدید هم برای عرضه در سال ۲۰۲۱ میلادی، در دست توسعه است.

وب‌سایت TrendForce به تازگی با در نظر گرفتن شرایط اینتل ذکر کرده است که این شرکت هم از سوی اپل و هم از سوی AMD در رقابت شدیدی قرار گرفته است و باید برای پاسخ به فکر عرضه یک محصول استراتژیک مناسب باشد. ما در ماه پیش نیز شاهد گزارش مشابهی بودیم؛ وب‌سایت Third Point در آن بازه زمانی از شرکت اینتل درخواست کرد که برای ممانعت از خروج استعدادهای وسیع تراشه‌سازی، اقدامd فوری را در دستور کار خود قرار دهد.

اولین تراشه M1 شرکت اپل که در میک بوک ایر استفاده شد، عملکرد بسیار تحسین برانگیزی داشت و با دریافت نمرات عالی در بنچ‌مارک‌ها، مک بوک پرو ۱۶ اینچی مبتنی بر پردازنده اینتل را کنار زد. اپل پیش‌تر ادعا کرده بود که این تراشه به ازای هر وات انرژی که مصرف می‌کند، صنعت رایانه را به جلو پیش خواهد برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.