احتمال رونمایی از آی مک مبتنی بر سیلیکون در ماه مارس - تکفارس 
احتمال رونمایی از آی مک مبتنی بر سیلیکون در ماه مارس - تکفارس 
احتمال رونمایی از آی مک مبتنی بر سیلیکون در ماه مارس - تکفارس 

احتمال رونمایی از آی مک مبتنی بر سیلیکون در ماه مارس

مهدی ملکی
۱۸ دی ۱۳۹۹ - 20:00
آی مک اپل

ما در سال گذشته شاهد عرضه سه محصول مک مبتنی بر پردازنده‌های سیلیکون اپل بودیم؛ در نتیجه انتظار می‌رود که در سال جاری حداقل یک محصول جدید از این خانواده را شاهد باشیم. این انتظار با توجه به توییت مرموز یکی از افشاگران که به عرضه دستگاهی جدید در ماه‌های آتی اشاره می‌کند، محتمل‌تر نیز به نظر می‌رسد.

این توییت مرموز توسط کابر L0vetodream ارسال شده است که تنها شامل یک ویدیو از آی مک (iMac) تکامل یافته به عنوان یک رایانه «همه کاره» و البته عدد «۳» است. عدد ۳ می‌تواند به ماه سوم سال جاری یعنی مارس اشاره داشته باشد؛ ماهی که شاید اپل از محصول جدید خانواده‌های مک رونمایی کند. گزار‌ش‌های پیشین اشاره کرده بودند که ما باید در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ میلادی منتظر رونمایی از آی مک جدید باشیم اما جدای از عدم ارائه جزئیات، ما هرگز شاهد افشای دقیق ماه آن نبودیم.

اگر این اتفاق رخ دهد، کاربران با اولین رایانه رومیزی اپل مواجه خواهند شد که به جای استفاده از پردازنده‌های اینتل، با یک پردازنده مبتنی بر ARM عرضه خواهد شد. با نگاهی به پردازنده ۵ نانومتری M1 این شرکت، پیش‌بینی نتایج استفاده از آن در رایانه‌های جدید آی مک خارق العاده به نظر می‌رسد. در حالی که ما در حال بحث راجع به قدرت دستگاه احتمالی اپل هستیم، برخی از گزارش‌ها به دو پردازنده دیگر نیز اشاره می‌کنند که البته گویا آن‌ها هم از معماری ۵ نانومتری بهره خواهند برد؛ پردازنده اول که در کلاس رایانه‌های رومیزی قرار می‌گیرد، با نام A14T سیلیکون شناخته خواهد شد.

گزارش بعدی به پردازنده M2 اشاره می‌کند که این بار در رایانه‌های رومیزی آی مک نیز استفاده خواهد شد. با این حال هنوز هیچ گزارشی به کارایی و تعداد هسته‌های این غول اپل اشاره‌ای نکرده است ولی با در نظر گرفتن استفاده گسترده و مخصوصاً آی مک‌ها، می‌توان انتظار هسته‌ها و کارایی بهتری را داشت.

افزون بر این‌ها هنوز هیچ گزارش رسمی و حتی غیررسمی از زمان عرضه آی مک‌های ارتقا یافته از لحاظ حافظه و رم منتشر نشده است و همه چیز حول محور شایعات مردمی می‌چرخد. به هر حال تجربه ثابت کرده است که ما چندان فاصله طولانی با رونمایی از این محصولات نداریم و اپل نیز باید به فکر رضایت مشتریان خود باشد. وب‌سایت تکفارس را برای دریافت اطلاعات بیشتر دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید