مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید اپل با تراشه های M3 معرفی شدند - تکفارس 
مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید اپل با تراشه های M3 معرفی شدند - تکفارس 
مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید اپل با تراشه های M3 معرفی شدند - تکفارس 

مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید اپل با تراشه های M3 معرفی شدند

افشین نوری
۹ آبان ۱۴۰۲ - 10:25
مک‌بوک پرو

اپل از نوت‌بوک‌های مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید خود با تراشه‌های جدید M3 رونمایی کرد. مدل پایه اکنون یک دستگاه ۱۴ اینچی با تراشه M3 و بدون تاچ‌بار است که جانشین مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی M1 شده، اما بزرگ‌تر و گران‌تر است.

تراشه‌های جدید بهبودهای بزرگی دارند و مدل‌های M3 Pro و M3 Max اکنون دارای یک گزینه رنگ جدید مشکی فضایی هستند. اپل گفته است که مک بوک پرو ۱۶ اینچی با تراشه M3 Pro با یک بار شارژ تا ۲۲ ساعت کار می‌کند. مدل‌های ۱۴ اینچی با باتری‌های کوچک‌تری عرضه شده‌اند، بنابراین این ویژگی کمتر به چشم خواهد خورد.

مک‌بوک پرو

مک بوک پرو ۱۴ اینچی M3 بزرگترین ارتقا را نسبت به نسل قبلی خود دارد. این لپ‌تاپ از شر حاشیه های ضخیم در مک بوک ۱۳ اینچی خلاص شده و به سمت طراحی ناچ رفته است. این لپ‌تاپ همچنین به جمع لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر با نمایشگر Liquid Retina XDR می‌پیوندد.

درگاه‌های لپ‌تاپ‌های جدید مک‌بوک پرو مشابه مدل‌های M2 است و شامل سه درگاه تاندربولت ۱۴، یک درگاه HDMI، یک کارت‌خوان SD و یک کانکتور MagSafe برای شارژ می‌شود. همچنین روشنایی صفحه نمایش به ۶۰۰ نیت می‌رسد که ۲۰ درصد بیشتر از قبل باشد.

مک‌بوک پرو

قیمت مک بوک پرو ۱۴ اینچی M3 از ۱۵۹۹ دلار برای نسخه ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی شروع می شود و برای نسخه ۱ ترابایتی باید ۲۰۰ دلار بیشتر بپردازید.

قیمت مک بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه M3 Pro از ۱۹۹۹ دلار با ۱۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی شروع می‌شود و یک گزینه ۱ ترابایتی با آداپتور ۹۶ واتی USB-C به قیمت ۲۳۹۹ دلار نیز دارد. بالاترین نسخه با تراشه M3 Max و۳۶ گیگابایت رم و حافظه داخلی۱ ترابایت ۳۱۹۹ دلار قیمت دارد.

مک بوک پرو ۱۶ اینچی دارای قیمت پایه ۲۴۹۹ دلار برای نسخه M3 Pro با ۱۸ گیگابایت رم ، ۵۱۲ گیگابایت خافظه و آداپتور ۱۴۰ واتی USB-C است. نسخه ۳۶ گیگابایت رم ۲۸۹۹ دلار قیمت دارد. همچنین دو نسخه با M3 Max وجود دارد که عبارتند از ۳,۴۹۹ دلار با ۳۶ گیگابایت رم و ۳,۹۹۹ دلار با ۴۸ گیگابایت رم.

مدل‌های M3 و M3 Pro تا هفت روز دیگر عرضه می‌شوند و مدل M3 Max دیرتر وارد بازار می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید