نسخه های سازگار با تراشه های M1 اپلیکیشن های ادوبی پریمیر منتشر شدند - تکفارس 
نسخه های سازگار با تراشه های M1 اپلیکیشن های ادوبی پریمیر منتشر شدند - تکفارس 

نسخه های سازگار با تراشه های M1 اپلیکیشن های ادوبی پریمیر منتشر شدند

مهدی ملکی
۲ دی ۱۳۹۹ - 13:00
اپلیکیشن‌های ادوبی پریمیر

نسخه‌های سازگار اپلیکیشن‌های ادوبی پریمیر پرو، پریمیر راش و پریمیر آدیشن (Premiere) با دستگاه‌های مک مبتنی بر تراشه‌های M1 از هم‌اکنون برای کاربرانی که به بتای عمومی دست یافته‌اند، در دسترس قرار گرفته است.

بر اساس اسناد موجود در انجمن پشتیبانی از محصولات ادوبی که ابتدا توسط وب‌سایت The 8-Bit مشاهده شد، این شرکت اپلیکیشن‌های خانواده پریمیر را در چند مرحله با پشتیبانی بومی از مک‌های مبتنی بر M1 منتشر خواهد کرد؛ در حال حاضر اولین مرحله شامل عرضه در حالت بتای عمومی است که برخی از مهم‌ترین عملکرد‌های ویرایش و مشتقات این نرم‌افزار‌ها را شامل می‌شود؛ این مشتقات شامل رنگ‌بندی، گرافیگ و امور مربوط به صدا است که درون محصولات و همچنین فیلم‌های گرفته‌شده از دوربین‌های چندگانه قابل استفاده هستند. شرکت مذکور در حال حاضر برای پشتیبانی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین کدک‌های بازار نظیر H.264، HEVC و ProRes اولویت‌بندی  خاصی را در نظر گرفته است.

ادوبی اشاره می‌کند کاربرانی که به این بتای عمومی دست یافته‌اند، ابتدا باید پروژه خودشان را بروزرسانی کنند تا اپلیکیشن با میزکار جدید سازگار شود و همچنین پیشنهاد شده است تا این افراد هنگام کار با این بتا، چندین کپی از پروژه‌های خود تهیه کنند که مبادا مورد خاصی را به دلیل مشکلات نرم‌افزاری از دست بدهند.

این کاربران جدای از اقدامات موردنیاز، باید متوجه باشند که ادوبی برخی از مشکلات حال حاضر خانواده پریمیر را در این حالت ناپایدار منتشر کرده است و آن‌ها باید با در نظر گرفتن این نواقص به ادامه استفاده‌های خود بپردازند؛ برای مثال انتخاب کردن ابراز تول سلکتور (Tool Selector) از قسمت تاچ‌بار دستگاه‌های مک‌بوک پرو سبب کرش کردن ناگهانی برنامه می‌شود و تخمین‌زدن حجم فایل در هنگام خروجی گرفتن، می‌تواند مقادیر اشتباهی را به کاربران نمایش دهد.

با وجود اینکه شرکت مذکور در حال کامل کردن پشتیبانی بومی این اپلیکیشن‌ها از پردازنده‌های M1 اپل است اما اصرار دارد که کاربران برای استفاده از پریمیر، فعلاً از نرم‌افزارهای شبیه‌ساز نظیر Rosetta 2 بهره بگیرند. به نظر شما این اقدام قابل توجیه نیست؟ در واقع با وجود اینکه نسخه پریمیر کاملاً برای استفاده از پردازنده‌های اپل سیلیکون مهیا شده اما هنوز با افزونه‌های شخص ثالث نظیر پنل‌ها، پلاگین‌ها، افکت‌ها و برخی درایور‌ها سازگار نشده و نیاز است که این افزونه‌ها توسط توسعه‌دهندگان بروزرسانی شوند. به صورتی که بدون بروزرسانی‌های موردنیاز، ما حتی روی نرم‌افزارهای شبیه‌ساز هم شاهد اجرای صحیح آن‌ها نخواهیم بود؛ بنابراین پیشنهادات ادوبی، اکنون بیشتر قابل درک است.

در نهایت باید ذکر کرد که علاوه بر پریمیر پرو، پریمیر راش و آدیشن نیز جهت اجرای بومی روی پردازنده‌های M1 مک‌بوک‌ها بروزرسانی دریافت کرده‌اند و کاربران بتای عمومی از همین حالا به آن‌ها دسترسی دارند.

این شرکت پیش‌تر نیز در ماه نوامبر، نسخه بومی و سازگار فتوشاپ را برای دستگاه‌های مبتنی بر این تراشه‌ها منتشر کرد. محصولات پرطرفدار این شرکت به اینجا ختم نمی‌شوند و ادوبی لایت‌روم CC هم اوایل این ماه در دسترس کاربران دستگاه‌های مبتنی بر اپل سیلیکون قرار گرفت. این شرکت نرم‌افزاری قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ تمام محصولاتش را با چنین رویه‌ای پیش ببرد و پشتیبانی از تراشه‌های تازه نفس اپل را به حداکثر برساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.