فورتنایت از طریق جی‌فورس نو به iOS بازمی‌گردد - تکفارس 
فورتنایت از طریق جی‌فورس نو به iOS بازمی‌گردد - تکفارس 
فورتنایت از طریق جی‌فورس نو به iOS بازمی‌گردد - تکفارس 

فورتنایت از طریق جی‌فورس نو به iOS بازمی‌گردد

حامد شهرزاد
۱۶ آبان ۱۳۹۹ - 13:29
فورتنایت از طریق جی‌فورس نو به iOS بازمی‌گردد - تکفارس 

تلاش‌هایی برای اجرای بازی فورتنایت (Fortnite) از طریق سرویس جی‌فور نو (GeForce Now) شرکت انویدیا روی iOS و iPadOS صورت گرفته است. این سرویس از طریق مرورگر سافاری قابل استفاده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که انویدیا در حال توسعه نسخه‌ای از جی‌فورس نو مخصوص اجرا روی سافاری سیستم‌عامل iOS و iPadOS است. ظاهراً بازی فورتنایت یکی از بازی‌های کلیدی این سرویس خواهد بود. در آگوست ۲۰۲۰ به خاطر اختلافات بین اپل و اپیک گیمز (سازنده بازی فورتنایت)، این بازی از روی سرویس اپ‌استور حذف شده است. اختلافات این دو کمپانی هنوز در دادگاه به نتیجه نرسیده است.

اپل استفاده از سایر درگاه‌های پرداختی غیر از سرویس پرداخت اپ‌استور را برای اپلیکیشن‌ها ممنوع کرده است. علی‌رغم این موضوع، اپیک گیمز گزینه‌ای را در اختیار بازیکنان قرار داده بود که به درگاه خود این شرکت متصل می‌شد. اپل با متوجه شدن این موضوع، بازی فورتنایت را از روی اپ‌استور حذف کرد.

استفاده از یک مرورگر برای بازی فورتنایت می‌تواند راه گریزی برای شرکت اپیک گیمز باشد. انویدیا نیز از این موضوع استفاده کرده است و قصد دارد به‌وسیله جی‌فورس نو، این بازی را به iOS و iPadOS بازگرداند.

سرویس‌های دیگری نظیر گوگل استادیا (Stadia)، مایکروسافت ایکس‌کلود (XCloud) و آمازون لونا نیز قصد دارند از سیستم‌عامل iOS به همین وسیله پشتیبانی کنند. اما بازی فورتنایت برای هیچ‌یک قابل‌دسترسی نخواهد بود.

انویدیا هنوز تاریخ رسمی برای معرفی این سرویس را اعلام نکرده است ولی انتظار می‌رود پیش از تعطیلات زمستان، شاهد رونمایی از این سرویس باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید