AMD برای همکاری با هواوی اجازه‌نامه دریافت کرده است - تکفارس 
AMD برای همکاری با هواوی اجازه‌نامه دریافت کرده است - تکفارس 
AMD برای همکاری با هواوی اجازه‌نامه دریافت کرده است - تکفارس 

AMD برای همکاری با هواوی اجازه‌نامه دریافت کرده است

مجید مهرعلی
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - 12:00
AMD برای همکاری با هواوی اجازه‌نامه دریافت کرده است - تکفارس 

بدون قطعیت نسبت به آینده، هواوی به مسیر خود ادامه می‌دهد تا با وجود تمام مشکلات، خطوط تولید محصولات و پروژه‌های خود را سرپا نگه دارد. همه ما به خوبی می‌دانیم که ساعت تجاری برای این سازنده مشغول تیک‌تاک کردن است. مسلماً از میانه ماه سپتامبر، تجارت برای برای شرکت چینی بسیار سخت شده زیرا دادوستد کردن با همکاران معمول (سامسونگ، مایکرون، شارپ و …) تقریباً غیرممکن شده است. نبود تراشه‌ها، صفحه‌نمایش‌ها، حافظه‌ها و … کار هواوی را برای حفظ نرخ ثابتی در تولید سخت کرده است، اما ممکن است شرکت AMD بتواند منجی شرکت چینی شود.

بعد از کوالکوم، سامسونگ، اس‌کی هینکس (SK Hynix) و مدیاتک صداهای دیگری به گوش می‌رسد، یک همکاری با شرکت AMD که برای ماه‌ها عملکرد موفقی داشته است. با استناد به رونوشتی از کنفرانس بین رژ سیمور (Ross Seymore) و فورست نورد (Forrest Norrod) که روز گذشته توسط منابع چینی پخش شده است، معاون اول AMD تأیید کرده است که شرکتش برای تأمین تدارکات هواوی موفق به دریافت اجازه‌نامه شده است. دولت آمریکا انتظار نداشت که تحریم هواوی، تأثیر چشمگیری روی تجارت AMD داشته باشد.

بر خلاف آنچه در پس‌زمینه در چین در حال رخ دادن است، قیمت گوشی‌های هوشمند هواوی افزایش یافته است. در مقایسه با ماه ژانویه، قیمت برخی مدل‌ها تا ۴۰ درصد افزایش داشته است. برای مثال، قیمت طرح پورشه میت ۳۰RS  به ۴۴۳٫۷ دلار رسیده است. به‌طور میانگین قیمت دستگاه‌های این شرکت چینی افزایشی ۶۰ تا ۷۴ دلاری را شاهد بوده است. در چین تمام محموله دستگاه‌ها در چند دقیقه به‌ فروش می‌رسند و خرده‌فروشی‌های محصولات الکترونیکی در تکاپوی بسیاری هستند، زیرا قیمت دستگاه‌های هواوی تقریباً ساعت به ساعت افزایش می‌یابند.

تقاضای فراوان برای دستگاه‌های هواوی در چین به این خاطر است که بسیاری از افراد تصمیم گرفته‌اند پیش از ناپدید شدن این محصولات در فروشگاه‌ها و تا زمان هست اقدام به خرید گوشی‌های هوشمند کنند. مشتریان به خوبی می‌دانند که موجودی انبارهای تراشه هواوی برای مدت‌زمان طولانی دوام نخواهد آورد و در آینده نزدیک امکان خرید محصولات این سازنده گوشی‌های هوشمند وجود نخواهد داشت، زیرا عرضه آنها ادامه‌دار نیست.

برخی تحلیلگران بر این باورند که موجودی انبارهای هواوی این شرکت را تا میانه سال آینده میلادی یاری می‌کند. طبیعتاً این اتفاق به میزان سرعتی بستگی دارد که شرکت چینی در تولید لحاظ می‌کند. به احتمال زیاد، این شرکت قدم در راه کاهش تنوع مدل‌های خود خواهد گذاشت و محدودیت‌هایی نیز در میزان تولید دستگاه‌هایش اعمال خواهد کرد.

باید به این نکته اشاره کرد که کاربران چینی به خاطر حس وطن‌پرستی خود، از زمان اعمال تحریم‌ها در سال ۲۰۱۹ به‌صورت فعال از هواوی پشتیبانی‌ و گوشی‌های هوشمند این شرکت را خریداری کرده‌اند. موفقیت این شرکت در امسال میلادی نیز مدیون همین حس وطن‌پرستی چینی‌هاست. اینکه در این شرایط هم هنوز چینی‌ها پشت هواوی را خالی نکرده‌اند و به خرید گوشی‌های هوشمند این شرکت ادامه می‌دهند، کاملاً قابل‌احترام است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید