اریکسون در صورت ادامه تحریم‌های هواوی از سوئد خارج خواهد شد - تکفارس 
اریکسون در صورت ادامه تحریم‌های هواوی از سوئد خارج خواهد شد - تکفارس 
اریکسون در صورت ادامه تحریم‌های هواوی از سوئد خارج خواهد شد - تکفارس 

اریکسون در صورت ادامه تحریم‌های هواوی از سوئد خارج خواهد شد

مجید مهرعلی
۱۴ دی ۱۳۹۹ - 09:00
اریکسون در صورت ادامه تحریم‌های هواوی از سوئد خارج خواهد شد - تکفارس 

در بحث توسعه نسل پنجم شبکه، هواوی عاملی است که پروسه را پیچیده می‌کند. در زمینه تجهیزات ۵G، سه سازنده بزرگ وجود دارد، هواوی، اریکسون و نوکیا. از زمان تحریم‌ هواوی توسط چندین کشور، زمین رقابت هم‌سطح نبوده است. نوکیا و اریکسون نسبت به رقیب خود دست بالا را دارند، نه به این خاطر که از او بهترند، بلکه به این دلیل که رقیب تحریم شده است. مدیر ارشد اریکسون همواره نارضایتی خود از شرایط موجود را ابراز کرده است.

با استناد به دیلی نیوز (Daily News)، مدیر ارشد اریکسون اعلام کرده است که «اگر تحریم‌های هواوی ادامه یابد، این شرکت از سوئد خارج خواهد شد». ترک وطن توسط اریکسون به‌ خاطر تحریم‌های هواوی کاملاً عجیب به نظر می‌رسد. سوئد پیش‌تر هواوی را از شرکت در ساخت زیرساخت‌های نسل پنجم شبکه کنار گذاشته بود و اریکسون نگران این است که سرنوشت مشابهی را در چین تجربه کند. از این رو این شرکت نسبت به وضعیت غیرمنصفانه هواوی لحنی کاملاً اعتراضی داشته است.

دیلی نیوز فاش کرده است که مدیر ارشد اریکسون در پیامی به وزیر بازرگانی سوئد گفته است که شرکتش این کشور را ترک خواهد کرد، مگر اینکه دولت سوئد مجازات‌ اعمال‌شده علیه هواوی و ZTE را بردارد.

وزیر بازرگانی نیز در واکنش به این پیام اعلام کرده است که «دولت نمی‌تواند تحریم هواوی را برطرف کند، زیرا دبیرخانه بخش پست و ارتباطات سوئد این تصمیم را بر اساس توصیه‌های سازمان امنیت و وزارت دفاع اتخاذ کرده است».

برای مدیر ارشد اریکسون، بازار چین اهمیت بالایی دارد. او همچنین حمایت خود از هواوی و دیگر بازیگران بزرگ برای اقامه دعوی علیه این تحریم‌ها را اعلام کرده است. آمارهای اجتماعی نشان می‌دهد که اریکسون تاکنون سعی کرده است تا با گرفتن وکیل به هواوی در برنده شدن دعوی خود علیه تحریم‌ها در سوئد کمک کند. این مدیر می‌گوید:

اگرچه ما با چندین مؤسسه حقوقی سوئد صحبت کرده‌ایم، اما هیچ‌کدام حاضر به کمک هواوی نیستند، اینجا ترسو زیاد است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید