با وجود برخی چالش‌ها، درآمد هواوی همچنان رو به رشد است - تکفارس 
با وجود برخی چالش‌ها، درآمد هواوی همچنان رو به رشد است - تکفارس 
با وجود برخی چالش‌ها، درآمد هواوی همچنان رو به رشد است - تکفارس 

با وجود برخی چالش‌ها، درآمد هواوی همچنان رو به رشد است

مجید مهرعلی
۵ آبان ۱۳۹۹ - 14:30
با وجود برخی چالش‌ها، درآمد هواوی همچنان رو به رشد است - تکفارس 

روبه‌رو شدن با تعدادی زیادی از تحریم‌های آمریکا، سرنوشت تعدادی از تجارت‌های هواوی را میان زمین و آسمان نگه داشته است. با نگاه به پیشرفت‌های این شرکت در فناوری و نتایج مالیش می‌تواند دید که هواوی همچنان ثابت قدم مانده است. برخلاف عدم قطعیتی که در بازار گوشی‌های هوشمند این شرکت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای تجاری‌اش وجود دارد، درآمدزایی هواوی خوب به نظر می‌رسد. به‌تازگی این سازنده چینی اطلاعاتی از عملکرد مالی خود در نه‌ ماه گذشته سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است.

با استناد به هواوی در بازه یادشده درآمد این شرکت به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به بازه مشابه در سال گذشته رشدی ۹٫۹ درصدی است. در زمینه سود نیز افزایشی ۸٫۰ درصدی حاصل شده است. در نه ماه اول سال ۲۰۲۰ نتایج عملکرد مالی هواوی توانسته است به حد مورد انتظار این شرکت برسد. نکته جالب اینجاست که بسیاری از تحلیلگران گمان نمی‌کردند که سازنده چینی بتواند به انتظارات مالی  خود دست یابد.

جدای از فشارها و تحریم‌های دولت آمریکا، فراگیری ویروس کرونا عامل دیگری بود که فعالیت‌های هواوی را زیر فشار قرار داد. در حال حاضر، تولید و فعالیت‌های این شرکت با چالش‌های قابل‌توجهی روبه‌رو شده است، اما سازنده چینی برخلاف این چالش‌ها مسیر روبه جلوی خود را ادامه می‌دهد. هواوی گفته است که این شرکت چاره‌ای جز عمل به تعهدات خود نسبت به خویش، مشتریان و تأمین‌کنندگان ندارد.

درآمد مجموع هواوی از تجارت چندگانه آن حاصل می‌شود و این سازنده جدای از گوشی‌های هوشمند در بازارهای دیگری نیز فعالیت دارد. در حال حاضر، هواوی از حضور خود در بازارهای فناوری‌های ITC مانند هوش مصنوعی، فضای ابری، نسل پنجم شبکه و رایانه‌ها بهره می‌برد. این شرکت مشغول توسعه راه‌حل‌های سناریو محور و اپلیکیشن‌های صنعتی است. هواوی در کنار تعداد همکاران زیاد خود در حال آزاد کردن ارزش‌های درونی ارتباطات ۵G است.

با استناد به هواوی، هدف بزرگ این سازنده کمک به شرکت‌هاست تا بتوانند تجارت‌های خود را به رشد برسانند. افزون بر این، این شرکت دوست دارد تا حکومت وطنی را اجرای نظامی مؤثرتر یاری کند. اگر نظام مؤثرتر باشد، حکومت بهتر عمل خواهد کرد و دیگر جز‌ءها نیز از این عملکرد بهره خواهند برد.

هواوی بر این باور است که ITC به نقطه عطف جامعه امروزی و عامل اصلی حرکت به‌سوی  فرهنگ و اقتصاد پایدار و توسعه محیطی است. این سازنده عقیده دارد که توسعه سالم و سریع در درون صنعت ITC در گروی همکاری آزاد و اعتماد دوطرفه بین صنایع جهانی است تا این شرکت بتواند به همکاری نزدیک خود با شرکای جهانی ادامه دهد و با استفاده از خلاقیت در فناوری‌های ITC به خلق ارزش برای مشتریان بپردازد. هواوی اقدامات خود در واکنش به ویروس کرونا، رشد اقتصادی و پروسه  اجتماعی خویش را ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید