تاریخ انتشار گزارش مالی اپل در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ مشخص شد - تکفارس 
تاریخ انتشار گزارش مالی اپل در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ مشخص شد - تکفارس 

تاریخ انتشار گزارش مالی اپل در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ مشخص شد

مهدی ملکی
۱۸ دی ۱۳۹۹ - 19:30
لوگو شرکت اپل

اپل به تازگی صفحه مربوط به سرمایه‌گذاران مالی خود را به‌روز کرده است که طی اطلاعات آن درآمدهای اولین سه‌ماهه سال مالی ۲۰۲۱ میلادی را در تاریخ پنج‌شنبه ۸ بهمن‌ماه سال جاری (۲۷ ژانویه ۲۰۲۱) منتشر خواهد کرد.

در اولین جلسه تلفنی درآمد مالی سه‌ماهه اول سال برخی از جزئیات فروش مدل‌های مختلف آیفون ۱۲ که در ماه اکتبر و سپس مک‌های مجهز به تراشه M1 که بعدتر در ماه نوامبر عرضه شدند، به اشتراک گذشته خواهد شد. از آن‌جایی که تاریخ عرضه آیفون‌های جدید در سال پیش به تعویق افتاد، عرضه اولیه این دستگاه‌ها تاثیری در گزراش مالی سه‌ماهه چهارم نداشته است.

اپل طی کنفرانس تلفنی سه‌ماهه چهارم سال پیش هیچ اشاره‌ای به جزئیات سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ نکرد زیرا شرایط بحران جهانی همه‌گیری بیماری کرونا بر بازه زمانی عرضه و فروش محصولات این شرکت تاثیرگذار است. بسیاری از فروشگاه‌های حضوری اپل در حال حاضر باری دیگر به صورت جهانی تعطیل شده‌اند.

اپل در گزارش مالی سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ خبر از درآمد ۶۴.۷ میلیارد دلاری داد که رکورد جدیدی را برای درآمد سه‌ماهه بازه زمانی سپتامبر ثبت کرد. اپل طی آن نشست گزارش کرد که در تمام بازه زمانی سال ۲۰۲۰ موفق به دریافت درآمدی بالغ بر ۲۷۴.۵ میلیارد دلار شده که از این مقدار حدود ۵۷.۴ میلیارد دلار سود خالص کسب کرده است و به این ترتیب رکورد درآمد سال ۲۰۱۹ را پشت سر گذاشت.

اولین سه‌ماهه سال ۲۰۲۰ با سرازیر کردن ۹۱.۸ میلیارد درآمد کلی و ۲۲.۲ میلیون درآمد خالص، بهترین سه‌ماهه تاریخ اپل از لحاظ درآمد محسوب می‌شود. برای اطلاع از درآمد سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۲۱ در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۹۹ وب‌سایت تکفارس را دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید