گزارش: فروش تلویزیون های ۸K در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱ میلیون دستگاه می‌رسد - تکفارس 
گزارش: فروش تلویزیون های ۸K در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱ میلیون دستگاه می‌رسد - تکفارس 

گزارش: فروش تلویزیون های ۸K در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱ میلیون دستگاه می‌رسد

مهرداد میرشاهی
۱۷ دی ۱۳۹۹ - 20:31
تلویزیون 8K سامسونگ Q950TS QLED

علی‌رغم اینکه تلویزیون های ۸K از قیمت بالایی برخوردار هستند، اما گزارشی جدید حاکی از آن است که فروش این تلویزیون های با وضوح بالا تا انتهای سال جاری میلادی، از یک میلیون دستگاه عبور خواهد کرد.

بر اساس گزارش Deloitte، سهم بازار تلویزیون های ۸K در سراسر جهان در بخش تلویزیون های پریمیوم در حال افزایش است. این دستگاه‌ها شامل تلویزیون هایی است که به طور متوسط، بیش از ۲۵۰۰ دلار آمریکا قیمت دارند هرچند شاهد کاهش قیمت فروش این محصولات هستیم. طبق این گزارش، انتظار می‌رود در سال جاری میلادی حدود یک میلیون تلویزیون ۸K با قیمت متوسط ۳۳۰۰ دلار آمریکا به فروش برسد که اگر چنین چیزی تحقق یابد، این میزان فروش معادل ۳٫۳ میلیارد دلار خواهد بود.

هرچند فروش تلویزیون های با وضوح بالا به کندی پیش می‌رود، اما تقاضای آن‌ها در زمینه تلویزیون های پریمیوم نیز در حال رشد است. در حال حاضر حدود ۲۲۰ میلیون دستگاه تلویزیون در هر سال فروخته می‌شود که از این تعداد یک میلیونی فقط ۰٫۵ درصد از کل محموله‌ها را تشکیل می‌دهد. زمانی که عرضه گسترده تلویزیون های ۴K از سال ۲۰۱۳ میلادی شروع شد، به دلیل کمبود محتوای با پشتیبانی از وضوح بالا، شرکت‌های سازنده تلویزیون با مشکلات گسترده‌ای مواجه شدند.

تلویزیون 8K شارپ

با این حال، Deloitte معتقد است که چنین مشکلی را برای تلویزیون های ۸K شاهد نخواهیم بود چراکه محتوای آنالوگ و دیجیتال بازسازی شده که تجربه کیفیت ۸K را برای کاربران فراهم می‌آورد، کاربران را با کمبود محتوا روی تلویزیون های ۸K خود روبرو نمی‌سازد. به عنوان مثال، شرکت ژاپنی NHK یک نسخه ریمستر شده از فیلم کلاسیک ۲۰۰۱: Space Odyssey را با کیفیت ۸K در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر کرد. علاوه بر این، بیشتر فیلم‌های IMAX که با دوربین‌های ۶۵ تا ۷۵ میلی‌متری فیلمبرداری شده‌اند نیز از کیفیت ۸K پشتیبانی می‌کنند؛ این در حالی‌ست که فیلم‌ها و سریال‌های بیشتری با وضوح ۸K در دست ساخت قرار دارند که می‌تواند نگرانی کاربران از کمبود محتوای ۸K را برطرف سازند.

شایان ذکر است که یکی از دلایلی که به عنوان علت اصلی رشد پنل‌های با وضوح بالا شده، تفاوت قیمت بین دستگاه‌های ۴K و ۸K است. Deloitte همچنین معتقد است که تا سال ۲۰۲۲ میلادی کاربران حق انتخاب بهتری خواهند داشت و می‌توانند از بین چند تلویزیون با اندازه بیش از ۶۵ اینچ یکی را انتخاب کنند. هرچند اندازه ۵۵ اینچی محبوب‌ترین اندازه تلویزیون های ۸K به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید