سامسونگ می‌تواند پنل‌های اولد هواوی را تأمین کند - تکفارس 
سامسونگ می‌تواند پنل‌های اولد هواوی را تأمین کند - تکفارس 
سامسونگ می‌تواند پنل‌های اولد هواوی را تأمین کند - تکفارس 

سامسونگ می‌تواند پنل‌های اولد هواوی را تأمین کند

مجید مهرعلی
۸ آبان ۱۳۹۹ - 15:00
سامسونگ می‌تواند پنل‌های اولد هواوی را تأمین کند - تکفارس 

به‌تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است مبنی بر این که سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) برای تأمین پنل‌های اولد موردنیاز هواوی توانسته است از سازمان تجارت آمریکا اجازه‌نامه دریافت کند. با استناد به نیکی ایژا (Nikkei Asia) سامسونگ الکترانیکس اخیراً اعلام کرده که اجازه‌نامه تأمین تراشه‌های درایورهای پنل‌ها هنوز دریافت نشده است و در حال حاضر تنها امکان تأمین خود پنل‌ها فراهم است.

صفحه‌نمایش‌های اولد دارای دیودهای ارگانیک پخش‌کننده نور هستند. پنل‌های اولد شامل دو قسمت دستگاه پنل و تراشه‌های کنترل IC می‌شود. در ماه سپتامبر میلادی، به خاطر تحریم‌های آمریکا، سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی تأمین پنل‌های گوشی‌های هوشمند هواوی را متوقف کردند، زیرا این تحریم‌ها شامل‌ تراشه‌هایی می‌شود که برای عملکرد صفحه‌نمایش‌ها ضروری هستند.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که سامسونگ دیسپلی می‌تواند صفحه‌نمایش‌های اولد را به هواوی صادر کند یا خیر و نمی‌دانیم که آیا هواوی بدون تراشه‌ها می‌تواند پنل‌ها را دریافت کند یا نه. اگر این امر ممکن باشد، دیگر شرکت‌های زنجیره تأمین که قطعات ضروری پنل‌های اولد را فراهم می‌کنند لازم است تا از دولت آمریکا اجازه‌نامه دریافت کنند.

در مواجه با تحریم‌های بسیار دولت آمریکا، سرنوشت تجارت‌های هوای بین زمین و آسمان مانده است. با این حال، پیشرفت‌های این شرکت در فناوری و نتایج مالیش نشان ثبات هواوی دارد. برخلاف وضعیت عدم قطعیت موجود، تجارت گوشی‌های هوشمند هواوی که یکی از بزرگ‌ترین تجارت‌های این محسوب می‌شود، دارای روند خوبی در درآمدزایی است. به‌تازگی این سازنده چینی گزارشی از عملکرد مالی خود در نه ماه اول سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است.

با استناد به هواوی در بازه یادشده، درآمد این سازنده به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است که نسبت به بازه مشابه سال گذشته افزایشی ۹٫۹ درصدی محسوب می‌شود. سود این شرکت نیز ۸ درصد افزایش داشته است. در نه ماه اول سال میلادی، نتایج مالی هواوی توانست انتظارات این شرکت را برآورده کند. نکته جالب اینجاست که بسیاری از تحلیلگران گمان نمی‌کردند که سازنده چینی بتواند به درآمد مورد انتظار خود دست یابد.

جدای از تحریم‌ها و فشارهای دولت آمریکا، ویروس کرونا عامل دیگری بود که فعالیت‌های هواوی را تحت فشار قرار داد. در حال حاضر فعالیت‌ها و تولیدات این سازنده با چالش‌های قابل‌توجهی روبه‌رو است، اما این شرکت با وجود این چالش‌ها هنوز به مسیر خود ادامه می‌دهد. به گفته هواوی، این شرکت چاره‌ای جز عمل به تعهدات خود نسبت مشتریان و تأمین‌کنندگان ندارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید