یک طرح اولیه جدید خبر از گوشی منعطف ۵G هواوی می‌دهد - تکفارس 
یک طرح اولیه جدید خبر از گوشی منعطف ۵G هواوی می‌دهد - تکفارس 

یک طرح اولیه جدید خبر از گوشی منعطف ۵G هواوی می‌دهد

مجید مهرعلی
۴ آبان ۱۳۹۹ - 10:00
یک طرح اولیه جدید خبر از گوشی منعطف ۵G هواوی می‌دهد - تکفارس 

چند روز قبل، طرح اولیه جدیدی از گوشی هوشمند منعطف هواوی در سطح اینترنت منتشر شد. با استناد به برخی گزارش‌ها، هوای مشغول توسعه یک گوشی نسبتاً ارزان قیمت است که از وسط تا می‌شود و در قسمت پشت دارای دو دوربین است. گوشی منعطف ۵G این سازنده چینی دارای طراحی صدفی است و نسخه پایین‌تری از میت X به‌حساب می‌آید.

در قسمت پشت گوشی منعطف موردبحث یک صفحه‌نمایش کوچک وجود دارد، درست شبیه صفحه‌نمایش پشتی میت X اما در اندازه‌ای کوچک‌تر. با مقایسه صفحه‌نمایش پشتی گوشی‌های منعطف معمول با این دستگاه، اندازه تقریبی آن را می‌توان چیزی شبیه به نمایشگر پشتی میزو پرو ۷ دانست.

با نگاهی به شکل گوشی منعطف هواوی می‌توان فهمید که تفاوت آن با سامسونگ گلکسی Z فلیپ در صفحه‌نمایش تمام صفحه، نمایشگر کوچک پشتی و دوربین دوتایی عمودی خلاصه می‌شود. اگر خبری از یک دوربین زیر صفحه‌نمایش نباشد، این شکل از طراحی عملی به نظر نمی‌رسد.

این اولین باری نیست که هواوی طرح اولیه‌ای را برای گوشی‌های تاشو در نظر گرفته است. در ماه جولای، طرح اولیه مشابهی با طرح موردبحث منتشر شد، اگرچه در طرح جدید اندازه نمایشگر دوم بسیار بزرگ‌تر شده است.

گوشی منعطف ۵G هواوی نمایشگر پشتی نسبتاً بزرگی دارد و دوربین دوتایی دستگاه نیز در کنار آن جای گرفته است. این دو تنها دوربین‌های قابل‌مشاهده دستگاه نیز هستند. وقتی دستگاه باز شود، صفحه‌نمایش باریک و بلندی به نمایش درمی‌آید. در طراحی تمام صفحه این نمایشگر خبری از یک حفره برای دوربین سلفی نیست و ممکن است هواوی قصد داشته باشد تا این محصول را به یک دوربین زیر صفحه‌نمایش مجهز کند.

زمانی که گوشی باز می‌شود، قسمت لولای آن به زیبایی در بدنه جای می‌گیرد و زمانی که دستگاه تا می‌گردد به نظر می‌رسد این کار بسیار تمیز صورت می‌پذیرد. دو دکمه در سمت چپ محصول قابل‌مشاهده است که به احتمال زیاد مربوط به کم و زیاد کردن صداست و دکمه پاور هم در سمت راست گوشی جا خوش کرده است. نکته عجیب این است که هیچ ورودی USB-C و یا میکروفونی وجود ندارد و خبری هم از قسمت بلندگوی دستگاه نیست.

با استناد به شخصی با نام کاربری @digitalchatstation در ویبو که منبع قابل اعتمادی محسوب می‌شود، گوشی منعطف بعدی هواوی از یک عملکرد خم شدن رو به داخل، شبیه به گلکسی فولد سامسونگ بهره می‌برد، اگرچه هنوز تأیید رسمی‌ای نسبت به صحت این اطلاعات صورت نگرفته است. افزون بر این، هواوی در حال حاضر با مشکل کمبود تراشه مواجه است و انتشار گوشی‌های منعطف بیشتر توسط این شرکت زیاد قطعی به نظر نمی‌رسد. گوشی‌های پرچم‌دار هواوی از تراشه‌های پرچم‌دار بهره می‌برند و زنجیره تأمین این شرکت به خاطر تحریم‌های آمریکا به مخاطره افتاده است.

باید به این نکته اشاره کرد که گوشی منعطف موردبحث تنها یک طرح اولیه بوده و هیچ تضمینی وجود ندارد که هواوی دست به انتشار این محصول بزند. با در نظر گرفتن شرایط کنونی، احتمال عرضه یک گوشی منعطف توسط هواوی بسیار کم است، اما کسی از آینده خبر ندارد و هر چیزی ممکن است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید