هواوی پیشروی بازار آنلاین روسیه در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ است - تکفارس 
هواوی پیشروی بازار آنلاین روسیه در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ است - تکفارس 
هواوی پیشروی بازار آنلاین روسیه در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ است - تکفارس 

هواوی پیشروی بازار آنلاین روسیه در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ است

مجید مهرعلی
۹ آذر ۱۳۹۹ - 17:30
هواوی پیشروی بازار آنلاین روسیه در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ است - تکفارس 

هواوی در این روز‌ها حالت دوگانه‌ای دارد. از طرفی این شرکت به خاطر تحریم‌های آمریکا با وضع بدی روبه‌رو است و از طرف دیگر در برخی بازارها توانسته است تاب بیاورد. یکی از این بازار‌ها روسیه است، جایی که هواوی در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ نیز همچنان رتبه اول در فروش آنلاین گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد.

مؤسسه کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research) به‌تازگی گزارشی را در رابطه با بازار گوشی هوشمند در کشور روسیه  در سه‌ماه سوم سال میلادی منتشر کرده است. اگرچه اوضاع در حالت کلی برای هواوی بد به نظر می‌آید، این شرکت با داشتن ۲۷٫۸% از سهم بازار پیشروی فروش آنلاین گوشی هوشمند است. این فروش در مقایسه با سال گذشته ۲٫۲% افزایش محسوب می‌شود، اما در مبنای سه‌ماه به سه‌ماه ۷٫۲% کاهش است. در این میان، سری آنر ۳۰ کمک شایانی به تصاحب بخش گوشی‌های ۵G کرده است.

فروش کلی گوشی‌های هوشمند در کشور روسیه در مبنای سالیانه افزایشی ۵ درصدی را تجربه کرده است، جایی که فروش آنلاین در سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ به ۳۴% رسیده است که نسبت به سه‌ماه دوم سال افزایشی ۲ رصدی محسوب می‌شود. گزارش یادشده دلیل این اتفاق را محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، تخفیف‌ها و هدیه‌های همراه با خرید می‌داند.

آنر با استفاده از کوپن‌های نقدی توانسته است فروش خود را قوت بخشد و شرکت‌هایی مانند شیائومی با مدل‌هایی رقابتی موفق شده‌اند تا از سامسونگ پیشی بگیرند. در حقیقت شیائومی در ۱۰ اول گوشی پرفروش ۵ نماینده دارد و ردمی نوت ۸ پرو، ۸A و نوت ۹ سه دستگاه اول این شرکت هستند. شرکت چینی ریلمی با افزایشی ۱٫۷ درصدی در مبنای سالیانه برای اولین بار توانسته است در بین ۵ نام تجاری برتر قرار گیرد.

اگرچه سامسونگ در مجموع بازار آفلاین و آنلاین پیشرو است، اما رتبه اول بازار آنلاین را به هوای واگذار کرده است. در واقع، گلکسی A51 و A21 در بین پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار آنلاین و آفلاین هستند، اما سامسونگ با داشتن ۲۶٫۳% از بازار آنلاین سه‌ماه سوم پشت سر هواوی و شیائومی قرار می‌گیرد. گزارش موردبحث دلیل این اتفاق را تمرکز بیشتر سامسونگ روی بازار آفلاین می‌داند.

اپل با داشتن ۸٫۳% سهم از بازار آنلاین در جایگاه چهارم ساکن شده است. در بخش پلتفرم‌های آنلاین، ام ویدئو الدورادو (M.Video-Eldorado) بزرگ‌ترین زنجیره مشتریان الکترونیک روسیه با ۳۲٫۵% سهم پیشروی بازار است.

سومن ماندل (Soumen Mandal) مشاوره تحقیقاتی بر این باور است که نام‌های تجاری چینی در حال محکم‌تر کردن جایگاه خود در بخش پایین‌ رده‌ها و میان‌ رده‌ها هستند. این گفته در گزارش سه‌ماه سوم ۲۰۲۰ کاملاً آشکار است، زیرا این گزارش بیان می‌کند که میانگین قیمت گوشی‌های هوشمند در روسیه نسبت به سال گذشته ۵% کاهش یافته و به ۲۲۴ دلار رسیده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید