هواوی در سال ۲۰۲۱ تنها ۵۰ میلیون گوشی خواهد ساخت - تکفارس 
هواوی در سال ۲۰۲۱ تنها ۵۰ میلیون گوشی خواهد ساخت - تکفارس 
هواوی در سال ۲۰۲۱ تنها ۵۰ میلیون گوشی خواهد ساخت - تکفارس 

هواوی در سال ۲۰۲۱ تنها ۵۰ میلیون گوشی خواهد ساخت

مجید مهرعلی
۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - 16:00
هواوی در سال ۲۰۲۱ تنها ۵۰ میلیون گوشی خواهد ساخت - تکفارس 

بنا بر گزارش‌های The Elec، هواوی قصد دارد در سال ۲۰۲۱ تنها ۵۰ میلیون گوشی هوشمند تولید کند. با این حساب، این مقدار ۷۴ درصد کمتر از میزانی است که انتظار می‌رود شرکت چینی در سال ۲۰۲۰ بفروشد. به گفته افراد آشنا به این موضوع، این تصمیمی است که هواوی و تعداد شرکت پیمانکار فرعی کره‌ای آن را برای سال ۲۰۲۱ هدف خود قرار داده‌اند.

هواوی در سال ۲۰۱۹، ۲۴۰ میلیون گوشی‌ هوشمند را صادر کرد و انتظار می‌رود این مقدار در امسال ۱۹۰ میلیون باشد. تعداد فروشی که برای سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده است به‌ ترتیب برابر با ۲۱ و ۲۶ درصد از میزان ‌فروش‌های یادشده است.

دلیل اصلی حرکت نزولی هواوی در تعیین هدف فروش خود، تحریم‌های دولت آمریکاست. تحریم‌هایی که دست شرکت چینی را در تهیه قطعات موردنیاز گوشی‌هایش می‌بند. از تاریخ ۲۵ شهریورماه (September 15) شرکت چینی دیگر اجازه خرید نیمه‌رساناهایی را که در گوشی‌های هوشمند و لب‌تاب استفاده می‌شود را ندارد. هواوی می‌تواند از تراشه‌های موجود در انبارش استفاده کند، اما اجازه بهره‌ بردن از پردازشگرهای جدیدی که رقبایش استفاده می‌کنند را نخواهد داشت.

رقبای هواوی مانند سامسونگ می‌توانند از این موقعیت به وجود آمده بهره ببرند، خصوصاً در بازارهایی مانند چین و اروپا. هواوی توانست در سال گذشته ۱۲۵٫۴ میلیارد درآمد داشته باشد که ۷۴ میلیارد دلار آن (۵۹ درصد) از بازار چین و ۳۰ میلیارد دلار آن (۲۴ درصد) از بازار اروپا حاصل شده بود.

برخی بر این باورند که هدف سامسونگ برای سال آینده، گسترش سهم خود از بازار اروپاست. شرکت کره‌ای در حال حاضر هم از لحاظ فروش در این منطقه در رتبه اول است، اما در نیمه اول سال ۲۰۲۰، صادراتش به این بازار و سهمش از آن دچار کاهش شد.

هدف سامسونگ فروش ۳۰۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۱ است. شرکت کره‌ای در سال ۲۰۱۹، ۲۹۵ میلیون واحد فروش داشت. امسال هم انتظار می‌رود این شرکت بتواند چیزی حدود ۲۴۰ تا ۲۶۰ میلیون دستگاه بفروشد، بر این اساس، در سال ۲۰۲۱ باید رشدی ۱۵ درصدی را به‌دست آورد. علاوه بر این، تحریم‌های هواوی توسط آمریکا می‌تواند به کام سامسونگ تمام شود، این شرکت امیدوار است بتواند سهمی که هواوی از دست می‌دهد را به چنگ آورد.

یکی دیگر از اهداف سامسونگ برای سال آینده، توسعه‌ای فعال در بازار هند است. به هر حال، شرکت کره‌ای چنین پیشرفت چشمگیری را در چین نمی‌خواهد زیرا سهم این شرکت از بازار چین کمتر از ۱ درصد است و احتمالاً  در این بازار دیگر به آن روزهای اوج خود بازنخواهد گشت.

باید به این نکته اشاره کرد که به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، بازار گوشی‌های هوشمند در نیمه اول امسال میلادی شرایط سختی را تجربه کرد. حتی عملکرد سری گلکسی S20 سامسونگ هم کمتر از حد انتظار بود. شرکت کره‌ای فروش ضعیفی را از محصول خود در اوایل سال شاهد بود، اما امیدوار است که در نیمه دوم سال این فروش بد جبران گردد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید