ویوو صدرنشین بازار گوشی هوشمند چین شد - تکفارس 
ویوو صدرنشین بازار گوشی هوشمند چین شد - تکفارس 

ویوو صدرنشین بازار گوشی هوشمند چین شد

افشین نوری
۸ آبان ۱۴۰۱ - 07:27
ویوو

بازار گوشی هوشمند چین یکی از مهمترین بازارهای دنیاست و حالا موسسه IDathe گزارش جدیدی درباره وضعیت این بازار منتشر کرده است. 

طبق این گزارش، بازار گوشی هوشمند چین در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ با کاهش فروش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده است و کل گوشی‌های عرضه شده در این بازار به ۷۱.۳ میلیون دستگاه رسیده است. البته بخش گوشی‌های پرچمدار با رشد جزئی ۱.۹ درصدی روبه‌رو شده و ۲۲.۴ درصد از بازار چین را به خودش اختصاص داده است. 

گوشی ویو

اما محبوب‌ترین برندهای گوشی در کشور چین به‌ترتیب ویوو، آنر، اوپو، اپل و شیائومی بوده‌اند و همانطور که می‌بینید اپل تنها شرکت غیرچینی در این میان است. ویوو علیرغم اینکه در صدر قرار گرفته است، اما کاهش فروش ۲۰ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. با این حال به نظر می‌رسد که یکی از مهمترین دلایل موفقیت ویوو فروش خوب گوشی‌های iQOO این شرکت بوده است. 

فروش گوشی‌های آنر نیز ۹.۱ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و سهم این شرکت از بازار چین به ۱۷.۹ درصد رسیده است. اوپو هم بیشترین کاهش فروش را با ۲۷.۵ درصد افت رقم زده است، ولی با وجود این توانسته با سهم ۱۱.۶ درصدی بالاتر از اپل قرار بگیرد. 

در مقابل، اپل با رشد فروش ۲.۵ درصدی در چین مواجه شده است و احتمالا دلیل اصلی ان به فروش خوب گوشی‌های سری آیفون ۱۴ باز می‌گردد. شیائومی نیز با کاهش فروش ۱۷.۹ درصدی فقط ۹ درصد از بازار گوشی چین را در اختیار دارد.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید