فیس‌بوک به سوءاستفاده از دوربین گوشی کاربران متهم شده است - تکفارس 
فیس‌بوک به سوءاستفاده از دوربین گوشی کاربران متهم شده است - تکفارس 
فیس‌بوک به سوءاستفاده از دوربین گوشی کاربران متهم شده است - تکفارس 

فیس‌بوک به سوءاستفاده از دوربین گوشی کاربران متهم شده است

مجید مهرعلی
۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - 15:30
فیس‌بوک به سوءاستفاده از دوربین گوشی کاربران متهم شده است - تکفارس 

فیس‌بوک به‌تازگی با اقامه دعوی دیگری روبه‌رو شده است که این شرکت را متهم به جاسوسی از کاربران اینستاگرام از طریق دوربین‌های گوشی این افراد می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که غول شبکه‌های اجتماعی به‌صورت غیرقانونی از دوربین‌های سلفی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند تا اطلاعات کاربران را به‌دست آورد.

با استناد به گزارش بلومبرگ، دعوی یادشده وقتی اقامه شده که گزارش‌های زیادی مبنی بر سوءاستفاده شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. طبق این گزارش‌ها، اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی حتی زمانی که کاربران از آنها استفاده نمی‌کرده‌اند نیز به دوربین گوشی‌های آیفون دسترسی داشته‌اند. از آن زمان تاکنون، فیس‌بوک این گزارش‌ها را رد کرده و تمام کاسه‌ها را سر باگی ناشناخته شکسته است. به نظر می‌رسد این باگ که از دوربین‌ گوشی‌های آیفون استفاده می‌کرده است در حال برطرف شدن باشد.

یکی از کاربران اینستاگرام در ایالت نیوجرسی آمریکا، شکایتی را علیه فیس‌بوک اقامه کرده است. در این شکایت ادعا شده که استفاده از دوربین عمداً صورت گرفته و هدف آن جمع‌آوری اطلاعات باارزشی از کاربران است که در غیر این صورت امکان دسترسی به آن وجود ندارد. علاوه بر این، در این شکایت اعلام شده است که با دسترسی به اطلاعات کاملاً خصوصی و شخصی کاربران که شامل حریم شخصی خانه‌های آنها نیز می‌شود، سرویس‌های شبکه اجتماعی می‌توانند اطلاعات باارزشی را در زمینه تحقیق‌های تجاری جمع‌آوری کنند.

فیس‌بوک هنوز در مورد موضوع موردبحث واکنش نشان نداده است. باید به این نکته اشاره کرد که دعوی جدید در زمانی اقامه شده است که تنها یک ماه از اقدامات قانونی می‌گذرد که شرکت آمریکایی به خاطر دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربران با آن روبه‌رو شده است. در سال‌های اخیر، حریم‌شخصی در فضای آنلاین و امنیت اطلاعات به بحثی داغ بدل شده است و در آن نام‌های بزرگی مانند گوگل و فیس‌بوک به دلیل شخم زدن اطلاعات کاربران مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

با گذشت زمان جزئیات تازه‌تری درباره این موضوع منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید