اعلام مخالفت مارک زاکربرگ با راستی آزمایی پست‌های ترامپ توسط شبکه‌های اجتماعی - تکفارس 
اعلام مخالفت مارک زاکربرگ با راستی آزمایی پست‌های ترامپ توسط شبکه‌های اجتماعی - تکفارس 

اعلام مخالفت مارک زاکربرگ با راستی آزمایی پست‌های ترامپ توسط شبکه‌های اجتماعی

عباد رمضانزاده
۹ خرداد ۱۳۹۹ - 23:00
اعلام مخالفت مارک زاکربرگ با راستی آزمایی پست‌های ترامپ توسط شبکه‌های اجتماعی - تکفارس 

بعد از اعمال یک مکانیزم هشدار و راستی آزمایی توسط توییتر بر روی توییت‌های رئیس جمهوری ایالات متحده، دونالد ترامپ، مارک زاکربرگ نظر خود را در این رابطه اعلام کرد.

بنیانگذار فیسبوک، مارک زاکربرگ، در یک مصاحبه با شبکه سی ان بی سی گفت که به نظر او شبکه‌های اجتماعی نباید پست‌های دونالد ترامپ را راستی‌آزمایی کنند. وی در این مصاحبه که در روز پنج شنبه حدود ۲۰ دقیقه به طول انجامید، علاوه بر آزادی بیان در شبکه‌های اجتماعی، در مورد موضوعاتی مثل دورکاری و شرایط جدیدی که ویروس کرونا برای کسب و کار‌ها ایجاد کرده نیز صحبت کرد.

البته زاکربرگ به طور مستقیم به مکانیسم راستی آزمایی توییتر برای توییت‌های اخیر رئیس جمهوری آمریکا درمورد برگه‌های رای پستی و  زدن برچسب هشدار به این توییت‌ها اشاره نکرد اما در عوض در مورد فلسفه فیسبوک نسبت به پخش آنلاین اطلاعات غلط صحبت کرد.

زاکربرگ در این باره گفت:

هدف از برنامه راستی آزمایی فیسبوک، تجزیه و تحلیل کلمات برای این نیست که مشخص شود چیزی کمی درست و یا غلط است بلکه [هدف ما] پیدا کردن بدترین بدترین چیزها است.

وی همچنین طی یک اظهار نظر کلی‌تر افزود:

سخنرانی‌های سیاسی هم‌اکنون توسط رسانه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند. من فکر نمی‌کنم به طور کلی فیسبوک و یا پلتفرم‌های اینترنتی باید صحت قضایا را داوری کنند.

البته زاکربرگ در صحبت خود در مورد پست‌هایی که خطرناک و خشونت آمیز بوده و یا به هر شکلی باعث می‌شوند که افراد به خود آسیب بزنند استثنا قائل شد و گفت:

این پست‌ها را بدون توجه به اینکه چه کسی آن‌ها را منتشر کرده است حذف خواهیم کرد.

فیسبوک از پاسخ فوری نسبت به درخواست توضیحات بیشتر در مورد این مصاحبه خود داری کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید