تیک‌تاک دومین اپلیکیشن محبوب بین نوجوانان آمریکایی است - تکفارس 
تیک‌تاک دومین اپلیکیشن محبوب بین نوجوانان آمریکایی است - تکفارس 

تیک‌تاک دومین اپلیکیشن محبوب بین نوجوانان آمریکایی است

مجید مهرعلی
۱۷ مهر ۱۳۹۹ - 09:30
تیک‌تاک دومین اپلیکیشن محبوب بین نوجوانان آمریکایی است - تکفارس 

اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی هرروز محبوبیت‌ بیشتری بین نوجوانان آمریکایی پیدا می‌کنند. اسنپ‌شات، اینستاگرام و تیک‌تاک جزء محبوب‌ترین‌ها در کشور یانکی‌ها هستند. با استناد به گزارش‌های اخیر، تیک‌تاک به‌تازگی توانسته است از اینستاگرام پیشی بگیرد و به دومین اپلیکیشن موردعلاقه نوجوان‌های آمریکایی تبدیل شود.

با استناد به داده‌های پایپر سندلر (Piper Sandler)، اپلیکیشن چینی اشتراک ویدئو‌های کوتاه بعد از اسنپ‌شات دومین اپلیکیشن محبوب نوجوانان آمریکایی است. در این گزارش آمده است که ۳۴ درصد از نوجوانان اسنپ‌شات را به‌عنوان محبوب‌ترین سرویس شبکه‌های اجتماعی انتخاب کرده‌اند و تیک‌تاک با ۲۹ درصد در جایگاه دوم قرار دارد. بعد از دو اپلیکیشن یادشده، اینستاگرام شرکت فیس‌بوک است که با ۲۵ درصد محبوبیت در مکان سوم می‌ایستد. در گزارش فصل بهار ۲۰۲۰ پایپر سندلر، این اپلیکیشن چینی بود که در جایگاه سوم اسکان داشت. در زمینه میزان استفاده، گزارش موردبحث خبر از آن دارد که اینستاگرام با ۸۴ درصد مشارکت کاربران مقام اول را داراست و اسنپ‌شات با ۸۰ و تیک‌تاک با ۶۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

گزارش یادشده نشان می‌دهد که تیک‌تاک همچنان مشغول افزایش سهم خود از بازار کاربران جوان آمریکایی است. این قشر از جامعه، جامعه‌ای کلیدی در سرویس‌های شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند. این افراد یکی از گروه‌های هدف تبلیغات هستند و تبلیغات، اصلی‌ترین منبع کسب درآمد اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی به‌حساب می‌آیند.

فیس‌بوک برای غلبه بر تهدید تیک‌تاک در ماه آگست از نسخه کپی‌برداری شده این اپلیکیشن با نام ریلز (Reels) رونمایی کرد. این اپلیکیشن به کاربران این امکان را می‌دهد که ویدئو‌های کوتاه بسازند، لب‌خوانی انجام دهند، نقاشی کنند و غیره. با این حال، ریلز نتوانست آن‌طور که فیس‌بوک انتظار داشت توجه‌ها را به خود جلب کند.

مالک تیک‌تاک یک شرکت چینی به نام بایت‌دنس (ByteDance) است. ماه گذشته میلادی، ترامپ موافقت خود را با خرید ۲۰ درصد از تیک‌تاک توسط دو شرکت آمریکایی اوراکل و وال‌مارت اعلام کرد. از آن به بعد این اوراکل است که دسترسی به داده‌های کاربران آمریکایی اپلیکیشن چینی را داراست.

دولت آمریکا پیش‌تر نگرانی خود را از اینکه داده‌های کاربران این کشور در سرورهای چینی‌ها باشد ابراز نموده بود. به هر حال، با وجود قرارداد صورت‌ گرفته، تمام اطلاعات کاربران آمریکایی از دسترس شرکت چینی خارج می‌شود. تیک‌تاک همانند گذشته به ارائه سرویس خود ادامه می‌دهد، اما تمام اطلاعات در اختیار اوراکل است. بدین طریق شرکت چینی دیگر به‌صورت مستقیم به اطلاعات کاربران دسترسی ندارد و می‌تواند تجارت خود را در سرزمین هالیوود ادامه دهد.

اگر به خاطر داشته باشید پیش از معامله صورت‌ گرفته، تیک تاک در شرف تحریم قرار داشت. برای چندین هفته مذاکراتی با مایکروسافت و اوراکل در حال انجام بود. مایکروسافت اصرار داشت که تیک‌تاک را به‌طور کامل خریداری کند، اما شرکت چینی این را نپذیرفت و در نتیجه معامله‌ای هم با مایکروسافت انجام نشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید