بازار گوشی در سال ۲۰۲۰، ۱۱ درصد افت کرده است - تکفارس 
بازار گوشی در سال ۲۰۲۰، ۱۱ درصد افت کرده است - تکفارس 
بازار گوشی در سال ۲۰۲۰، ۱۱ درصد افت کرده است - تکفارس 

بازار گوشی در سال ۲۰۲۰، ۱۱ درصد افت کرده است

مجید مهرعلی
۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - 10:30
بازار گوشی در سال ۲۰۲۰، ۱۱ درصد افت کرده است - تکفارس 

بازار گوشی‌های هوشمند در چند وقت اخیر شرایط باثباتی را شاهد نبوده است و به‌احتمال زیاد اکثر کاربران دلیلش را خوب می‌دانند. با کاهش یافتن همه‌گیری کرونا در برخی مناطق، بازار گوشی‌های هوشمند دوباره در حال جان گرفتن است. با استناد به تحقیق صورت گرفته توسط شرکت استراتجی انِلتیکس (Strategy Analytics)، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در امسال میلادی به ۱٫۲۶ میلیارد واحد خواهد رسید که در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهشی ۱۱ درصدی است. با این حال این عدد بهتر از کاهش ۱۵٫۶ درصدی است که پیش‌تر پیش‌بینی می‌شد. فروش گوشی‌های هوشمند در نیمه اول سال ۲۰۲۰ به‌ دلیل ویروس کرونا کمتر از چیزی بود که انتظار می‌رفت.

به گفته لیندا سویی (Linda Sui) تحلیلگر شرکت یادشده، «پخش و فراگیری کووید۱۹ به تمام بازارهای گوشی‌های هوشمند در تمام قاره‌ها ضربه زد. تمام سازندگان بزرگ، امسال یک بازار سخت و کاهش در میزان فروش را تجربه خواهند کرد».

به گفته استراتجی انلتیکس، سامسونگ الکترانیکس در سال ۲۰۲۰ چیزی حدود ۲۶۵ میلیون دستگاه گوشی را به فروش خواهد رساند. با این حساب، شرکت کره‌ای با داشتن سهمی ۲۱ درصدی از بازار، موقعیت رهبری خود را حفظ خواهد کرد. اپل نیز ۱۹۲ میلیون گوشی خواهد فروخت و ۱۵٫۳ درصد بازار را مال خود خواهد کرد. هواوی نیز که سال گذشته دومین فروشنده برتر سال لقب گرفته بود به‌ خاطر شرایط مبهمی که تحریم‌های آمریکا برایش به وجود آورده به رتبه سوم تنزل پیدا کرده است. انتظار می‌رود شرکت چینی با فروش ۱۹۰ میلیون واحد گوشی هوشمند در امسال میلادی، ۱۵٫۱ درصد بازار را تصاحب کند.

علاوه بر این، با استناد به استراتجی انلتیکس، زمانی که انبار هواوی از تراشه‌هایش خالی شود، سهم این شرکت از بازار تا ۴٫۳ درصد کاهش خواهد یافت. بر اساس همین گزارش، دیگر شرکت‌های چینی مثل شیائومی، اوپو و ویوو از کاهش حضور هواوی در بازار سود خواهند برد. با به ارمغان آوردن فناوری‌های جدید مثل نسل پنجم شبکه و صفحه‌نمایش‌های منعطف و بهبود کلی اقتصاد جهانی، بازار کلی گوشی‌های هوشمند نیز دوباره رو به اوج گرفتن حرکت خواهد کرد.

به نظر می‌رسد سامسونگ در حال حرکت به‌سوی بازارهای کوچک‌تر است. با استناد به گزارش موردبحث، شرکت کره‌ای در سه‌ماه دوم امسال میلادی در ۳۳ عدد از ۴۵ بازار کوچک‌تر گوشی‌های هوشمند نقش رهبری را ایفا کرده است. در آسیای جنوب شرقی دو کشور اندونزی و تایلند بالاترین رتبه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. با وجود آنکه کووید۱۹ در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ سایه خود را در تمام مناطق گسترده بود، زیر نواحی آسیای جنوب شرقی توانستند رشدی مداوم را تجربه کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید