فروش می ۱۱ در چین شروع شد، ۳۵۰,۰۰۰ واحد در ۵ دقیقه - تکفارس 
فروش می ۱۱ در چین شروع شد، ۳۵۰,۰۰۰ واحد در ۵ دقیقه - تکفارس 
فروش می ۱۱ در چین شروع شد، ۳۵۰,۰۰۰ واحد در ۵ دقیقه - تکفارس 

فروش می ۱۱ در چین شروع شد، ۳۵۰,۰۰۰ واحد در ۵ دقیقه

مجید مهرعلی
۱۲ دی ۱۳۹۹ - 15:00
فروش می ۱۱ در چین شروع شد، ۳۵۰,۰۰۰ واحد در ۵ دقیقه - تکفارس 

در تاریخ ۸ دی‌ماه (December 28)، شیائومی از اولین پرچم‌دار سال ۲۰۲۱ خود یعنی می ۱۱ (Mi) پرده برداشت. این دستگاه علاوه بر داشتن ویژگی‌های جذابی مانند دوربین‌های بهبود یافته و صفحه‌نمایش زیبا، اولین گوشی‌ هوشمندی است که با تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ وارد بازار می‌شود. در ۱۲ دی‌ماه (January 1)، شیائومی فروش این محصول را در چین آغاز کرده است. این گوشی از ساعت ۰:۰۰ به وقت محلی برای فروش در دسترس قرار گرفته است و با استناد به اطلاعات رسمی شرکت سازنده، تنها در ۵ دقیقه ۳۵۰,۰۰۰ واحد از آن فروخته شده که برابر با ۲۲۹ هزار دلار است.

تعداد گوشی‌های فروخته‌شده، توسط معاون شیائومی گروپ (Xiaomi Group) و رئیس بخش گوشی هوشمند این شرکت زنگ  ژئوژانگ (Zeng Xuezhong) اعلام شده و او تأیید کرده است که این عدد چشمگیر در ۵ دقیقه حاصل شده است. این موفقیت تحسین‌برانگیز است، اما اگر در چند سال اخیر شیائومی را دنبال کرده باشید زیاد جای تعجب ندارد. دلیل این استقبال از می ۱۱ را می‌توان در اولین پرچم‌دار ۲۰۲۱ بودن و اولین گوشی مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۸۸ دانست.

شیائومی می ۱۱ با ۱۹۶ گرم وزن و ۸٫۰۶ میلی‌متر ضخامت در دسته سبک وزن‌ها قرار می‌گیرد. این محصول دارای شیشه‌ای یخی و ظریف است و از زبانی جدید در طراحی دوربین بهره می‌برد. افزون بر این، یک مدل چرمی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است که احساسی نرم را به ارمغان می‌آورد. پرچم‌دار جدید شیائومی در رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش در دسترس خواهد بود.

می ۱۱ از صفحه‌نمایشی ۶٫۸۱ اینچی با رزولوشن ۲K برخوردار است. این نمایشگر امولد که چهار گوشه آن منحنی است، نرخ تازه‌سازی  ۱۲۰Hz و نرخ نمونه برداری لمسی ۴۸۰Hz را ممکن می‌کند. صفحه‌نمایش می‌تواند روشنایی بیشینه ۹۰۰ نیت (nit) را فراهم کند و روشنایی در بیشترین مقدار خود به ۱,۵۰۰ نیت می‌رسد. نمایشگر از +HDR10 پشتیبانی می‌کند و در پرچم‌دارهای ۲۰۲۰ استاندارد بالایی محسوب می‌شود. این بخش از گوشی توانسته است از دیسپلی‌میت (DisplayMate) بالاترین امتیاز ممکن یعنی +A را دریافت کند.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، می ۱۱ شیائومی اولین گوشی هوشمندی است که تراشه اسنپ‌دراگون ۸۸۸ را به همراه دارد. این تراشه پروسه ۵ نانومتری را به ارمغان می‌آورد و معماری ۸ هسته‌ای آن شامل یک هسته کورتکس X1، سه کورتکس A78 و چهار کورتکس A55 می‌شود. در مقایسه با نسخه پیشین، عملکرد واحد پردازشگر مرکزی (CPU) 25% بالاتر است و مصرف باتری نیز در آن ۲۵% کاهش یافته است. با استناد به کوالکوم، این تراشه از بهترین پردازشگر گرافیکی (GPU) ادرنو (Adreno) حال حاضر بهره می‌برد.

در بخش دوربین، پرچم‌دار مورد بحث دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، لنز فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو ماکرو ۵ مگاپیکسلی است. در حفره پانچ نمایشگر دستگاه، یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با قابلیت زاویه عریض و حالت گروهی تصاویر حضور دارد. باتری می ۱۱ ظرفیتی برابر با ۴,۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد و توسط یک شارژر ۵۵ واتی تغذیه می‌گردد. افزون بر این، پرچم‌دار شیائومی از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. در این محصول از موتورهای خطی ایکس-اکسس (X-axis) برای لرزش و بلندگوهای هارمن کاردون (Harman Kardon) استفاده شده است. کنترل از راه دور مادون قرمز و NFC چندعملکردی از دیگر خصوصیات این گوشی است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید