اطلاعات جدیدی از سری می ۱۰T منتشر شد - تکفارس 
اطلاعات جدیدی از سری می ۱۰T منتشر شد - تکفارس 
اطلاعات جدیدی از سری می ۱۰T منتشر شد - تکفارس 

اطلاعات جدیدی از سری می ۱۰T منتشر شد

مجید مهرعلی
۷ مهر ۱۳۹۹ - 14:30
اطلاعات جدیدی از سری می ۱۰T منتشر شد - تکفارس 

در تاریخ ۹ مهرماه (September 30) شیائومی قرار است از سری جدید می‌ ۱۰T رونمایی کند که وارث سری می ۹T سال پیش محسوب می‌شود. با این حال، این بار خبری از بازتولید برند ردمی K نخواهد بود و شرکت قصد دارد تا دستگاهی جدید را با ویژگی‌های ساختاری یک پرچم‌دار و نرخ فریم بالا معرفی کند. امروز تصاویری جدیدی از گوشی‌ موردبحث منتشر شده است که آن را از تمام زوایا به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، فهرست ویژگی‌های ساختاری هردو گوشی نیز در دسترس قرار گرفته است.

تصاویر یادشده توسط شخصی با نام Sudhanshu Ambhore منتشر شده است که در زمینه اخبار گوشی‌ها سابقه قابل‌اطمینانی دارد. در این تصاویر، دستگاه در رنگ مشکی به نمایش درآمده است و مشخص می‌شود که تراشه این سری اسنپ‌دراگون ۸۶۵ است.

وانیلا می ۱۰T (vanilla Mi 10T) دارای صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی IPS LCD است که نرخ فریم ۱۴۴Hz را به ارمغان می‌آورد. پنل صفحه‌نمایش دارای رزولوشن +FHD، نسبت ابعاد ۲۰:۹، وسعت رنگ DCI-P3 و شیشه محافظ گوریلا گلس ۵ (Gorilla Glass) است.

در زیر پوسته، سری می ۱۰T از یک تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ در کنار ۸ گیگا‌بایت حافظه موقت و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که مجموعه چشمگیری از ویژگی‌های ساختاری به‌حساب می‌آید. انرژی دستگاه از یک باتری ۵۰۰۰mAh تأمین می‌شود که از شارژ سریع ۳۳W پشتیبانی می‌کند. هرچند این سریع‌ترین استاندارد محسوب نمی‌شود، اما راضی‌کننده است.

می ۱۰T مجموعه‌ای سه‌تایی از دوربین را به همراه دارد. دوربین اصلی در آن یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی است که در کنار یک دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی جای گرفته است. قسمت پشتی دستگاه هم توسط لایه‌ای از گوریلا گلس ۵ محافظت خواهد شد. از آنجایی که در گوشی موردبحث از فناوری ال‌سی‌دی استفاده شده است خبری از حسگر زیر صفحه‌نمایش نخواهد بود و این حسگر در کنار قاب دستگاه تعبیه شده است.

می ‌۱۰T با خود بلندگوهایی استریو را به همراه دارد که دارای رزولوشن بالای صدا (Hi-Res) هستند. وای‌فای دو باند، NFC، و بلوتوث ۵٫۱ از دیگر خصوصیات این دستگاه است. متأسفانه گوشی فاقد ورودی جَک صداست، اما در بالای دستگاه یک فرستنده مادون‌قرمز (IR blaster) کار گذاشته شده است. قرار است گوشی ۲۱۸ گرمی موردبحث در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای وارد بازار شود.

می ۱۰T پرو ۵G نیز دارای یک صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی +FHD ال‌سی‌دی است. نرخ فریم در این دستگاه هم برابر با ۱۴۴HZ است و یک حفره پانچ میزبان دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی آن خواهد بود. تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵ و ۸ گیگابایت حافظه موقت از دیگر خصوصیات این دستگاه است. یکی از بزرگ‌ترین وجوه تمایز با می ۱۰T این است که کاربران بین دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی حافظه داخلی حق انتخاب خواهند داشت.

نسخه پرو بیشتر به خاطر دوربین پیشرفته‌ترش این نام را گرفته است. در این دستگاه حسگر ۶۴ مگاپیکسلی مذکور با یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی دارای قابلیت تثبیت بصری تصاویر تعویض شده است. اما دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی آن دست نخورده باقی مانده‌اند.

در می ۱۰T پرو نیز از بلندگوهای استریو، حسگر اثر انگشت در قاب کناری، NFC و فرستنده مادون قرمز بهره گرفته شده است. ظرفیت باتری نیز در این گوشی ۵۰۰۰mAh است که از شارژ ۳۳W پشتیبانی می‌کند. در آخر باید اشاره کرد که می ۱۰T پرو در سه رنگ مشکی،آبی و نقره‌ای در دسترس قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید