رسمی: می ۱۱ شیائومی اولین استفاده‌کننده اسنپ‌دراگون ۸۸۸ خواهد بود - تکفارس 
رسمی: می ۱۱ شیائومی اولین استفاده‌کننده اسنپ‌دراگون ۸۸۸ خواهد بود - تکفارس 
رسمی: می ۱۱ شیائومی اولین استفاده‌کننده اسنپ‌دراگون ۸۸۸ خواهد بود - تکفارس 

رسمی: می ۱۱ شیائومی اولین استفاده‌کننده اسنپ‌دراگون ۸۸۸ خواهد بود

مجید مهرعلی
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - 14:30
رسمی: می ۱۱ شیائومی اولین استفاده‌کننده اسنپ‌دراگون ۸۸۸ خواهد بود - تکفارس 

روز گذشته، کوالکوم به‌صورت رسمی از جدید‌ترین تراشه پرچم‌دار خود یعنی اسنپ‌دراگون ۸۸۸ رونمایی کرد. اگر اولین باری است که نام این تراشه را می‌شنوید نگران نباشید، این قطعه همان اسنپ دراگون ۸۷۵ است که گمان می‌رفت توسط این شرکت معرفی شود. کوالکوم به این دلیل از ۸۸۸ در نام گذاری محصول جدید خود استفاده کرده است که در چین این عدد، عدد شانس است. هر زمان که سازنده اسنپ‌دراگون تراشه‌ای جدید را معرفی می‌کند رقابتی برای استفاده از آن به‌عنوان اولین نفر شکل می‌گیرد. در رویداد معرفی، کوالکوم به اینکه کدام سازنده زودتر از این تراشه استفاده می‌کند، اشاره‌ای نکرد. با این حال، مدیر ارشد اجرایی شیائومی در حساب کاربری ویبو خود اطلاعات مهمی را منتشر کرده است. با استناد به این شخص، گوشی می‌ ۱۱ شیائومی اولین دستگاهی خواهد بود که از اسنپ دراگون ۸۸۸ بهره می‌برد.

اسنپ‌دراگون ۸۸۸ در معماری خود از یک هسته ۲٫۸۴GHz کورتکس X1، سه هسته ۲٫۴GHz کورتکس A78 و چهار هسته ۱٫۸GHz کورتکس A55 برخوردار است. پردازنده گرافیکی این تراشه آدرنو ۶۶۰ است و از بلوتوث ۵٫۲ و وای‌فای ۶E پشتیبانی می‌کند.

به‌عنوان جدیدترین عضو سری ۸ اسنپ‌دراگون، نسخه ۸۸۸ با نسل سوم مودم‌های ۵G و سیستم فرکانس رادیویی کوالکوم یعنی اسنپ‌دراگون X60 یکپارچه شده است که از تمام امواج میلی‌متری بزرگ جهانی و باندهای با فرکانس Sub-6GHz پشتیبانی می‌کند. در کنار این‌ها، پشتیبانی از ترکیب اپراتورهای ۵G، عملکرد جهانی چند سیمکارتی، حالت‌های مستقل و غیرمستقل شبکه و DSS امکان‌پذیر است.

ششمین نسل موتورهای هوش مصنوعی کوالکوم با اسنپ‌دراگون ۸۸۸ یکپارچه شده است که شامل پردازشگر شش‌تایی با طراحی جدید نیز می‌شود، پردازشگری که ۲۶ تریلیون محاسبه را در یک ثانیه انجام می‌دهد. در بحث بازی، این تراشه از نسل سوم الیت گیمینگ (Elite Gaming) کوالکوم بهره‌مند است. افزون بر این، شرکت سازنده مدعی است که پردازشگر گرافیکی آدرنو تراشه موردبحث چشمگیرترین بهبود‌سازی‌ها در زمینه عملکرد را به ارمغان می‌آورد. این تراشه نسل دوم سنسینگ هاب (Sensing Hub) کوالکوم را نیز به همراه  دارد که پردازش کم مصرف مداوم هوش مصنوعی را برای قابلیت‌های ادراکی امکان‌پذیر می‌کند.

در بخش عملکرد دوربین، طیف ISP اسنپ‌دراگون ۸۸۸ از پردازش‌های سریع‌تر در سطح میلیارد پیکسل پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند با بهره‌مندی از پردازش ۲۷ میلیارد پیکسل در ثانیه به عکاسی و تصویربرداری بپردازند. این امکان برابر با ۱۲۰ فریم در یک ثانیه است و هر فریم هم ۱۲ مگاپیکسل است. سرعت پردازش ۳۵% بالاتر از نسل قبل پلتفرم است.

تراشه پرچم‌دار اسنپ‌دراگون ۸۸۸ به همراه نسل ششم موتور هوش مصنوعی است. پردازشگر شش‌تایی گام بلندی را در بحث عملکرد هوش مصنوعی برمی‌دارد،  ۲۶ تریلیون محاسبه در هر ثانیه در مقایسه با نسل قبل.

افزون بر می ۱۱ شیائومی، تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند از اسنپ‌دراگون ۸۸۸ استفاده خواهند کرد. شرکت‌هایی مثل ZTE، نوبیا (Nubia)، ریلمی و حتی میزو (Meizu) تاکنون رسماً اعلام کرده‌اند که از این محصول جدید کوالکوم بهره خواهند برد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید