گزارش: آیفون ۱۲s در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ جایگزین آیفون XR خواهد شد - تکفارس 
گزارش: آیفون ۱۲s در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ جایگزین آیفون XR خواهد شد - تکفارس 
گزارش: آیفون ۱۲s در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ جایگزین آیفون XR خواهد شد - تکفارس 

گزارش: آیفون ۱۲s در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ جایگزین آیفون XR خواهد شد

مهرداد میرشاهی
۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - 08:33
گزارش: آیفون ۱۲s در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ جایگزین آیفون XR خواهد شد - تکفارس 

پیش از این، شاهد انتشار شایعات متناقضی پیرامون آینده گوشی هوشمند آیفون XR بودیم. در حال حاضر اما، اطلاعاتی منتشر شده است که به واسطه آن، جزئیات بهتری در خصوص آینده این دستگاه و جایگزین شدن آن با یکی دیگر از محصولات شرکت اپل، بدست می‌آوریم.

منبعی به نام Komiya مدعی شده است که اپل پس از معرفی آیفون ۱۲، فروش گوشی های آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس را متوقف خواهد کرد. همچنین در این گزارش آمده است که آیفون XR تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی از بازار خارج خواهد شد.

این منبع گفته است که کوپرتینویی‌ها قصد معرفی مدل جدیدی تحت عنوان آیفون ۱۲s را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی دارند. اپل پیش از این، مدل‌های S گوشی های خود را عرضه می‌کرد اما این نسخه به صورت متوسط، هر سال ارتقاء می‌یافت.

آیفون ۱۲s ظاهراً فقط از LTE پشتیبانی می‌کند

به صحبت درباره آیفون ۱۲s بازگردیم، این گوشی احتمالاً نسخه‌ای از سری آیفون ۱۲ باشد که شایعه شده تنها به صورت ۴G خواهد بود. طبق پیش‌بینی‌های قبلی، این نسخه احتمالاً در فوریه ۲۰۲۱ میلادی معرفی خواهد شد. این بازه زمانی مشخص شده، مناسب با زمان احتمالی عرضه این گوشی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ است. از این گذشته، اگر واقعاً شایعات حقیقت داشته باشند و عرضه آیفون ۱۲ به تاخیر افتاده باشد، اپل احتمالاً زمان معرفی نسخه ۴G این سری را نیز تغییر خواهد داد.

بر اساس اطلاعات موجود، گوشی آیفون ۱۲s احتمالاً با قیمت ۸۰۰ دلار روانه بازار می‌شود. از سوی دیگر، انتظار می‌رود این گوشی شباهت زیادی به آیفون ۱۲ پرو و نسخه استاندارد آیفون ۱۲ داشته باشد.

با این حال، جون ژانگ (Jun Zhang)، تحلیلگر موسسه Rosenblatt Securities، چندی پیش مدعی شده بود که نسخه ۴G آیفون ۱۲ شباهت زیادی به نسخه‌های ۵G این سری نخواهد داشت. علاوه بر این، وی اعتقاد دارد شرکت اپل دو نسخه LTE از سری آیفون ۱۲ را معرفی خواهد کرد که در حال حاضر تحقق چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد.

احتمالاً همه نسخه‌های ۵G آیفون ۱۲ از تراشه‌ A14 بایونیک اپل بهره می‌‌برند و به نمایشگرهای OLED مجهز خواهند شد. آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس احتمالاً از دوربینی دوگانه برخوردار هستند. این در حالی‌ست که گفته می‌شود آیفون ۱۲ پرو به دوربینی سه‌گانه مجهز است و از سنسور عمق‌سنج LiDAR استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود بهترین نسخه این سری از mmWave 5G برخوردار باشد. با این حال، تا این لحظه همه این اطلاعات در حد حدس و گمان هستند و نباید آن‌ها را قطعی دانست. بهتر است منتظر رویداد معرفی گوشی های آیفون ۱۲ اپل بمانیم تا شاهد اطلاعات و جزئیات رسمی از این دستگاه‌های موردانتظار باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید