گزارش: اپل استارتاپ واقعیت مجازی Spaces را خریده است - تکفارس 
گزارش: اپل استارتاپ واقعیت مجازی Spaces را خریده است - تکفارس 
گزارش: اپل استارتاپ واقعیت مجازی Spaces را خریده است - تکفارس 

گزارش: اپل استارتاپ واقعیت مجازی Spaces را خریده است

مهرداد میرشاهی
۴ شهریور ۱۳۹۹ - 16:59
گزارش: اپل استارتاپ واقعیت مجازی Spaces را خریده است - تکفارس 

طبق گزارش‌های منتشر شده، ظاهراً شرکت اپل توانسته است استارتاپ جدیدی را تصاحب کند. بر اساس گزارشی که از سوی پروتکل منتشر شده، استارتاپ فعال در زمینه واقعیت مجازی که Spaces نامیده می‌شود توسط غول تکنولوژی دنیا خریداری شده است. این استارتاپ متشکل از تیمی‌ست که روی فناوری‌های مبتنی بر واقعیت مجازی تمرکز دارند.

شرکت Spaces در سال ۲۰۱۶ میلادی توسط چند تن از اعضای قدیم استودیوی دریم‌ورکس انیمیشن (DreamWorks Animation) تاسیس شده است. این استارتاپ محصولات واقعیت مجازی تولید می‌کند و همچنین ابزارهایی نیز برای اپلیکیشن زوم توسعه داده است که کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند کنفرانس‌های ویدئویی به صورت واقعیت مجازی برگزار کنند و از آواتارهای متحرک نیز بهره‌منده شوند. با این حال، این شرکت هفته گذشته به شکلی ناگهانی کلیه سرویس‌های خود را به حالت تعلیق درآورد و هیچ توضیحی نیز در خصوص این تصمیم ارائه نداد. تنها اطلاعات موجود در وب‌سایت رسمی شرکت Spaces این جمله است «حرکت در مسیری جدید».

در این یادداشت رسمی آمده است که:

از شما کاربران و شرکای تجاری خود که در محصول فوق‌العاده ویدئو کنفرانسِ واقعیت مجازی ما مشارکت داشته‌اید، متشکریم و همچنین از بسیاری از افرادی که سرگرمی‌های مبتنی بر مکان واقعیت مجازی ما واقع در پارک‌های تفریحی، تئاترها و غیره لذت برده‌اند نیز سپاس‌گذاریم.

در حال حاضر هیچ کدام از دو شرکت اپل و Spaces در خصوص این موضوع صحبتی نکرده‌اند و اصلاً مشخص نیست که تولیدکننده آیفون برای خرید این استارتاپ چقدر هزینه کرده است.

اپل در حال حاضر مشغول تولید محصولات مرتبط با واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است که قرار است در آینده نزدیک عرضه شوند. هنوز مشخص نیست که آیا Spaces نیز مسئولیت تولید پروژه‌های جدید اپل را بر عهده خواهد گرفت یا تنها برخی مهندسان آن وارد تیم‌های توسعه محصولات جدید اپل خواهند شد. لازم به ذکر است که این خبر هنوز به صورت رسمی تائید نشده و در حال حاضر تنها یک حدس و گمان است بنابراین نباید تا اعلام رسمی اپل یا Spaces، آن را قطعی دانست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید