نقشه قتل تیک‌تاک را فیس‌بوک کشیده است - تکفارس 
نقشه قتل تیک‌تاک را فیس‌بوک کشیده است - تکفارس 
نقشه قتل تیک‌تاک را فیس‌بوک کشیده است - تکفارس 

نقشه قتل تیک‌تاک را فیس‌بوک کشیده است

مجید مهرعلی
۴ شهریور ۱۳۹۹ - 11:00
نقشه قتل تیک‌تاک را فیس‌بوک کشیده است - تکفارس 

تیک‌تاک قدم در دنیای خطرناکی گذاشته که ترامپ آن را ساخته است، حال مشخص شده که طراح این دنیای خطرناک فیس‌بوک بوده است. به گزارش مجله وال‌ استریت جورنال، زمانی که سال گذشته مارک زاکربرگ با ترامپ و دیگر قانون‌گذاران جلسه داشت، شخصاً از نقشه خود علیه تیک‌‌تاک سخن گفته است.

با این کار، فیس‌بوک نه تنها یک رقیب در حال رشد را از میان برمی‌داشت، بلکه به ادعای سخنگوی سناتور جاش هالی (Josh Hawley)، می‌توانست حواس قانون‌گذاران را به تیک‌تاک مشغول کند تا از شر حساسیت‌ها و نگرانی‌های به وجود آمده در خصوص خود فیس‌بوک خلاص شود. با استناد به کلی فورد (Kelli Ford)، فیس‌بوک از این مشکل به‌عنوان یک «تاکتیک روابط عمومی استفاده کرد تا شهرت خور را افزایش دهد».

فیس‌بوک به پارانویید بودن در رقابت مشهور است و تاریخ نشان داده که این سرویس دیگر رقبا را یا می‌خرد و با محصولاتشان را کپی‌برداری می‌کند. به هر حال اولین تلاش فیس‌بوک برای کپی‌برداری از تیک‌تاک با شکست مواجه شد و به‌ خاطر بررسی‌های موشکافانه در زمینه قوانین رگلاتوری، خرید این رقیب را بسیار سخت دانست.

به نظر می‌رسد شرکت آمریکایی که سابقه‌ای طولانی در لابی کردن در واشگنتن دارد، راه تازه‌ای برای نابود کردن رقابت پیدا کرده است. به گفته کوین مایر (Kevin Mayer) مدیر ارشد اجرایی تیک‌تاک، آنها توسط رقیب خود مورد حملات افتراآمیز قرار گرفته‌اند، حملاتی که خود را در لباس وطن‌پرستی پنهان کرده و طراحی شده است تا به حضور اپلیکیشن چینی در آمریکا خاتمه دهد.

تیک‌تاک در حال حاضر تا تاریخ ۲۱ آبان‌ماه (November 12) فرصت دارد تا دارائی‌های خود در ایلات متحده را به فروش برساند. مایکروسافت به‌عنوان سرمایه‌گذار فیس‌بوک در خط مقدم خرید بخش انگلیسی‌زبان اپلیکیشن قرار دارد و منتظر اعلام موافقت مستقیم ترامپ است تا به اقدام خرید جامه عمل بپوشاند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید