گلکسی فولد ۲؛ جمع‌بندی اخبار و شایعات منتشر شده همراه با انتظاراتی که از آن داریم - تکفارس 
گلکسی فولد ۲؛ جمع‌بندی اخبار و شایعات منتشر شده همراه با انتظاراتی که از آن داریم - تکفارس 
گلکسی فولد ۲؛ جمع‌بندی اخبار و شایعات منتشر شده همراه با انتظاراتی که از آن داریم - تکفارس 

گلکسی فولد ۲؛ جمع‌بندی اخبار و شایعات منتشر شده همراه با انتظاراتی که از آن داریم

گلکسی فولد ۲؛ جمع‌بندی اخبار و شایعات منتشر شده همراه با انتظاراتی که از آن داریم - تکفارس 

سامسونگ گلکسی فولد ۲ را می‌توان یکی از گوشی های سال ۲۰۲۰ میلادی دانست که انتظارات بالایی از آن می‌رود و علاقه‌مندان به شدت برای این دستگاه هیجان‌زده هستند. گوشی گلکسی فولد که محصول سال گذشته میلادی‌ست، نخستین گوشی هوشمند تاشوی دنیا بود که به صورت گسترده روانه بازار شد و توانست رویای تلفن‌های تاشو با استفاده از لولا را به حقیقت تبدیل کند. اگرچه عرضه این گوشی تاشو با مشکلاتی همراه بود اما با این وجود، نمی‌توان منکر اهمیت و تاثیر گلکسی فولد بر صنعت گوشی های هوشمند شد.

اینک که در سال ۲۰۲۰ هستیم، انتظار می‌رود که شرکت سامسونگ به زودی با عرضه گلکسی فولد ۲ (Galaxy Fold 2)، جانشینی برای گلکسی فولد روانه بازار سازد. ایده پشت این گوشی نیز همانند فرمول گلکسی فولد اصلی است ولی مشخصات آن به‌روز شده و با ویژگی‌های تازه‌ای منتشر خواهد شد.

کمتر از یک هفته دیگر شاهد معرفی این گوشی موردانتظار خواهیم بود به همین جهت قصد داریم در این مقاله به جمع‌بندی همه اخبار، شایعات، اطلاعات فاش شده و حدس و گمانه‌زنی‌های پیرامون این دستگاه بپردازیم و بار دیگر آن‌ها را مرور کنیم تا جزئیات احتمالی کاملی از گلکسی فولد ۲ بدست آوریم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم سامسونگ چه فکرهایی برای جانشین گلکسی فولد دارد.

چه زمانی می‌توانیم گلکسی فولد ۲ را بخریم؟

شرکت کره‌ای سامسونگ قصد دارد در روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه (مصادف با ۵ آگوست ۲۰۲۰ میلادی) یک رویداد آنپکد (Unpacked) دیگر برگزار کرده و از جدیدترین محصولات خود رونمایی کند. اگرچه انتظار می‌رود که سری گوشی های گلکسی نوت ۲۰ (Galaxy Note 20) ستاره اصلی این رویداد مجازی باشند، اما به احتمال زیاد، در این مراسم به صورت رسمی از گوشی تاشوی گلکسی فولد ۲ نیز رونمایی خواهد شد.

سامسونگ آنپکد معمولاً نمایشی بزرگ است که به شرکت سامسونگ اختصاص دارد. در این مراسم، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران و دیگر افراد فعال در زمینه مطبوعات و رسانه گرد هم می‌آیند و شاهد رونمایی از جدیدترین گجت‌هایی خواهند بود که شرکت سامسونگ در دست ساخت دارد. متاسفانه به واسطه شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این بیماری بر کل دنیا گذاشته است، آنپکد ۲۰۲۰ به صورت کاملاً مجازی و آنلاین برگزار خواهد شد و دیگر شاهد حضور افراد فعال در حوزه رسانه در آن نیستیم.

هنوز مشخص نیست که مراسم کاملاً آنلاین آنپکد ۲۰۲۰ به چه شکل خواهد بود اما به زودی و با برگزاری آن همه چیز کاملاً مشخص خواهد شد. سامسونگ قصد دارد این رویداد آنلاین را در تاریخ تاریخ چهارشنبه ۱۵ مرداد (۵ آگوست) در ساعت ۱۸:۳۰ بعد از ظهر (ساعت ۱۰:۰۰ به وقت جهانی) در وب‌سایت خود برگزار کند.

گلکسی فولد ۲ چقدر قیمت دارد؟

گلکسی فولد ۲؛ جمع‌بندی اخبار و شایعات منتشر شده همراه با انتظاراتی که از آن داریم - تکفارس 

زمانیکه گوشی گلکسی فولد معرفی شد، سامسونگ همان لحظه قیمت این گوشی در خرده‌فروشی‌ها را نیز اعلام کرد. این گوشی ۱۹۸۰ دلار قیمت داشت که واقعاً رقم بالایی محسوب می‌شود. اگر تاکنون اقدام به خرید این گوشی نکرده‌اید، باید بگوئیم که هیچ اطلاعاتی مبنی بر قیمتِ کمتر جانشین این دستگاه نیز در دست نیست و باید همانند گلکسی فولد، انتظار قیمت بالایی برای گلکسی فولد ۲ داشت.

میزان قیمت گوشی گلکسی فولد ۲ هنوز مشخص نیست اما در تاریخ ۸ اردیبهشت (۲۷ آوریل) شاهد انتشار گزارشی در این باره بودیم. بر اساس گفته‌های مدیرعامل بخش زنجیره تامین قطعات نمایشگر، انتظار می‌رود که گلکسی فولد ۲ قیمتی بین ۱۷۸۰ دلار تا ۱۹۸۰ دلار خواهد داشت.

اطلاعات فاش شده بیشتری از گلکسی فولد ۲:

قیمتی بین ۱۷۸۰ دلار تا ۱۹۸۰ دلار. از آنجایی که آن‌ها (سامسونگ) به دنبال موفقیت هرچه بیشتر [این گوشی] است، ما فکر می‌کنیم که [این محصول] با وجود نمایشگر جلو و اصلی بزرگتر/بهتر و دوربینی با رزولوشن بالا و [پشتیبانی از ] قلم استایلس S Pen و فناوری ۵G، حدود ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از سال گذشته در بازه قیمتی ۱۸۸۰ الی ۱۸۹۵ دلار باشد.

ــ راس یانگ (@DSCCRoss) 27 آوریل ۲۰۲۰ میلادی

با اینکه این بازه قیمتی نیز همچنان گران محسوب می‌شود، اما از آنجایی که سامسونگ به فکر تولید واحدهای بیشتری از این گوشی‌ست و می‌تواند هزینه‌های عملیاتی خود را کاهش دهد، می‌توان انتظار داشت که گلکسی فولد ۲ نسبت به مدل قبلی خود، ارزان‌تر باشد.

گلکسی فولد ۲ چه شکلی خواهد بود؟

گلکسی فولد ۲؛ جمع‌بندی اخبار و شایعات منتشر شده همراه با انتظاراتی که از آن داریم - تکفارس 

روز ۳۰ تیر، برای نخستین بار شاهد شکل و ظاهر گلکسی فولد ۲ بودیم. تصویر بالا از طریق شبکه اجتماعی چینی ویبو (Weibo) بدست آمده است و به نظر می‌رسد که رندر نهایی فولد ۲ باشد. این تصویر خیلی واضح نیست، اما هنوز هم می‌توان متوجه شکل نمایشگر درونی ۷٫۷ اینچی و قاب دوربین عقب (که احتمالاً شامل سه سنسور می‌شود) آن شد. همچنین ظاهر کلی نمایشگر بیرونی ۶٫۲۳ اینچی گلکسی فولد ۲ نیز در این تصویر پیداست که به نظر می‌رسد ارتقای قابل توجهی نسبت به نخستین سری فولد دارد.

پس از آن و در تاریخ ۷ مرداد (۲۸ جولای) شاهد تصاویر بیشتری از این گوشی بودیم. این تصاویر نه تنها نشان می‌دهد که وقتی گوشی باز شود چقدر بزرگ خواهد بود، بلکه نام نهایی آن را نیز تائید می‌کند. بر همین اساس، انتظار می‌رود که گلکسی فولد ۲ با نام نهایی «گلسی Z فولد ۲ ۵G» روانه بازار شود.

گلکسی فولد ۲؛ جمع‌بندی اخبار و شایعات منتشر شده همراه با انتظاراتی که از آن داریم - تکفارس 

پس از منتشر شدن این موارد، به لطف MySmartPrice و در روز ۸ مرداد (۲۹ جولای) رندر دیگری از این دستگاه منتشر شد. این سایت، سه رندر جدید از گلکسی فولد ۲ منتشر کرد که ظاهر کلی و نهایی آن را به نمایش می‌گذارد.

گلکسی فولد ۲؛ جمع‌بندی اخبار و شایعات منتشر شده همراه با انتظاراتی که از آن داریم - تکفارس 

با کنار هم قرار دادن این رندرها با تصویر پیکسلی که در روز ۲۰ جولای شاهد آن بودیم، می‌توان دید بهتری به این گوشی و قسمت جلویی آن داشت. همانطور که مشاهده می‌کنید، نمایشگر بیرونی گلکسی فولد ۲ به طرز قابل توجهی نسبت به فولد اصلی بزرگ‌تر است. خریداران گلکسی فولد گلایه‌های زیادی در خصوص نمایشگر بیرونی آن داشتند و به نظر می‌رسد سامسونگ توجه زیادی به این بخش از دستگاه داشته است. همچنین تائید شده که سامسونگ برای گلکسی فولد ۲، یک دوربین عقب سه‌گانه و دوربین سلفی به صورت برش پانچ برای هر دو نمایشگر (درونی و بیرونی) را در نظر گرفته است.

به صورت کلی، به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ دقیقاً همان کاری را کرده است که همه امیدوار به انجام آن بوده‌اند. این شرکت ویژگی‌های مثبت گلکسی فولد را نگه داشته و مشکلات آن را برطرف کرده است.  بدیهی‌ست که قضاوت نهایی فقط زمانی اتفاق می‌افتد که این گوشی عرضه شده و آن را دست بگیریم؛ اما تا اینجای کار و بر اساس اطلاعاتی که در دست داریم، ظاهراً گوشی گلکسی فولد ۲ از نظر طراحی بسیار عالی و زیباست.

گلکسی فولد ۲ چه مشخصاتی خواهد داشت؟

گلکسی فولد ۲؛ جمع‌بندی اخبار و شایعات منتشر شده همراه با انتظاراتی که از آن داریم - تکفارس 

اینک وقت آن است که در خصوص مشخصات و مؤلفه‌هایی صحبت کنیم که به گلکسی فولد ۲ قدرت می‌دهند – به همین جهت، ابتدا درباره نمایشگرهای این دستگاه صحبت می‌کنیم.

علاوه بر اینکه نمایشگر خارجی دستگاه نسبت به قبل بسیار بزرگ‌تر شده، اما ظاهراً سامسونگ از فناوری‌های خوبی نیز استفاده کرده است. این نمایشگر پنلی ۶٫۲۳ اینچی دارد و رزولوشن ۲۲۶۷ x 819 و نرخ تازه‌سازی (رفرش ریت) ۶۰ هرتز نیز از جمله دیگر ویژگی‌های آن محسوب می‌شوند. در خصوص نمایشگر درونی نیز، احتمالاً باید منتظر نمایشگری ۷٫۷ اینچی با رزولوشن ۲۲۱۳ x 1689 و نرخ تازه‌سازی شگفت‌انگیز ۱۲۰ هرتزی باشیم. همچنین شایعات حاکی از آنند که نمایشگر خارجی حاوی یک حسگر اثر انگشت جا گرفته در خود صفحه نمایش است که این مورد باعث می‌شود گلکسی فولد ۲ به نخستین گوشیِ تاشویی تبدیل شود که از این فناوری بهره می‌برد.

در خصوص دوربین‌های گلکسی فولد ۲ نیز می‌توان گفت که بر اساس آخرین گزارش‌ها، سامسونگ برای این گوشی از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین الترا واید ۱۶ مگاپیکسلی و سنسور تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده است. البته رندر بالا به این موضوع اشاره می‌کند که در قسمت پشتی دستگاه شاهد چهار دوربین (چهار‌گانه) خواهیم بود بنابراین باید صبر کنیم و ببینیم سامسونگ چه ترکیب سنسوری برای دوربین پشتی گلکسی فولد ۲ در نظر دارد. علاوه بر این، شایعات قدیمی‌تر حکایت از استفاده از یک سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی داشته‌اند که نشان می‌دهد هنوز اطلاعات درستی در خصوص دوربین نهایی گلکسی فولد ۲ در دست نداریم و باید منتظر رونمایی رسمی آن بمانیم.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که گوشی گلکسی فولد ۲ از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ قدرت می‌گیرد و از فناوری ۵G (همراه با پشتیبانی از اتصال ۴G) نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد. گفتنی‌ست که این گوشی با سیستم عامل اندروید ۱۰ عرضه می‌شود و با انتشار اندروید ۱۱، می‌توان آن را به جدیدترین نسخه این سیستم عامل محبوب ارتقاء داد.

آیا گلکسی فولد ۲ حاوی قلم استایلس S Pen خواهد بود؟

گلکسی فولد ۲؛ جمع‌بندی اخبار و شایعات منتشر شده همراه با انتظاراتی که از آن داریم - تکفارس 

اگر خواهان استفاده از قلم S Pen هستید، باید یکی از مدل‌های سری گلکسی نوت را بخرید. از زمانی که نخستین مدل از سری محبوب و موفق نوت (Note) در اکتبر ۲۰۱۱ میلادی معرفی شد، این گوشی ها همواره با قلم استایلس S Pen عرضه می‌شدند. با این حال، به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ در تلاش است تا این شرایط را تغییر دهد.

مدتی پیش شایعاتی منتشر شدند که اذعان داشتند، گوشی گلکسی فولد ۲ به قلم S Pen خود مجهز خواهد بود که باعث می‌شود این دستگاه خلاقیت و بهره‌وری بیشتری داشته باشد. اگرچه شاید این خبر باعث خوشحالی علاقه‌مندان و افزایش هیجان آن‌ها شود، اما متاسفانه به نظر می‌رسد که باید تا سال آینده برای تحقق چنین هدفی (عرضه یک گوشی خارج از سری نوت با قلم استایلس S Pen) یک سال دیگر صبر کنیم.

در حالیکه به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ قصد عرضه قلم S Pen را همراه با هندست‌های گلکسی فولد آینده دارد، اما گزارش‌های اخیر مشخص می‌کنند که چنین چیزی حداقل تا سال ۲۰۲۱ میلادی اتفاق نخواهد افتاد. به بیان دیگر، اینطور که پیداست گوشی تاشوی گلکسی فولد ۲ همراه با قلم استایلس اِس عرضه نخواهد شد.

آیا باز هم باید گلکسی فولد اصلی را بخرید؟

گلکسی فولد

تاکنون همه چیز نشان می‌دهد که گلکسی فولد ۲ بهترین گوشی هوشمند تاشویی‌ست که شاهد هستیم اما اگر نتوانید منتظر عرضه آن بمانید چه؟ اگر چنین چیزی برای شما رُخ دهد، گلکسی فولد اصلی هنوز هم برای خرید در دسترس قرار دارد و امکان تهیه آن را دارید.

ما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید یک گوشی تاشو را دارید، کمی بیشتر منتظر بمانید تا گلکسی فولد ۲ وارد بازار شود اما گلکسی فولد اصلی با اینکه یک سال از عرضه آن می‌گذرد، باز هم دستگاهی فوق‌العاده قدرتمند و چشمگیر است. این دستگاه با دیگر گوشی های بازار تفاوت دارد و مشخصات قدرتمند و توانا از ویژگی‌های شاخص آن هست و نمایشگر داخلی (درونی) آن نیز کاملاً پر زرق و برق است.

با توجه به این نکته که اگر مدل جدیدی از یک سری گوشی هوشمند روانه بازار شود، قیمت مدل(های) قبلی کاهش پیدا می‌کند، گلکسی فولد اصلی به هیچ وجه خرید بدی نیست. با این حال، پیش از تصمیم‌گیری در این باره بهتر است که منتظر معرفی رسمی گلکسی فولد ۲ باشید و پس از آن، به خرید یک گوشی تاشو اقدام کنید.

چه انتظاراتی از گلکسی فولد ۲ داریم؟

در ادامه این مقاله قصد داریم به بیان مواردی بپردازیم که از گلکسی فولد ۲ سامسونگ انتظار داریم. اگرچه گوشی فولد از ویژگی‌ها و مشخصات برجسته‌ای بهره می‌برد، اما همانند هر دستگاه دیجیتال دیگری، بی‌نقص نیست و با اعمال برخی موارد، نتیجه نهایی بهتر از پیش در خواهد آمد. فهرست زیر، شامل مواردی‌ست که قصد داریم در گلکسی فولد ۲ ببینیم.

قیمت کمتر

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، گلکسی فولد اصلی با قیمتی حدود ۱۹۸۰ دلار روانه بازار شد که باعث شده است دو برابر یک پرچمدار معمولی هزینه داشته باشد. اگرچه با در نظر گرفتن این نکته که این دستگاه بر خلاف دیگر گوشی های بازار، تاشو است و به همین جهت شاهد استفاده دو نمایشگر در آن هستیم، پی می‌بریم که چنین قیمتی برای آن منطقی‌ست؛ اما باز هم، چنین قیمتی باعث می‌شد که طیف وسیعی از علاقه‌مندان قادر به خرید آن نباشند.

در همین راستا، انتظار داریم که سامسونگ کاهش چشمگیری در قیمت نهایی گلکسی فولد ۲ اعمال کند. به احتمال زیاد، این گوشی هنوز هم از سامسونگ گلکسی S11 گران‌تر خواهد بود اما از آنجایی که فولد ۲ نسل دوم این سری محسوب می‌شود، احتمال دارد که سامسونگ دست به کاهش قیمت این محصول بزند. اگر این شرکت کره‌ای قصد دارد تا گوشی های تاشو را به یکی از بازیگران اصلی بازار گوشی های هوشمند تبدیل کند، اتخاذ چنین تصمیمی واقعاً لازم است.

طراحی با دوام‌تر

به واسطه مشکلاتی که در زمینه دوام گلکسی فولد اتفاق افتاد، سامسونگ مجبور شد عرضه آن را تعویق بی‌اندازد تا بتواند محصول باکیفیت‌تری را روانه بازار سازد. با این حال، این گوشی باز هم در مقایسه با تلفن‌های معمولی شکنندگی بیشتری دارد.

اگرچه این مورد با یک صفحه نمایش تاشو، لولا و نمایشگر ثانویه کوچک‌تر اجتناب‌ناپذیر است، اما ما دوست داریم سامسونگ همه تلاش خود را کند تا فولد ۲ ماندگاری بالایی داشته باشد؛ به خصوص به این خاطر که با گوشی گران‌قیمتی هم طرف هستیم.

در حقیقت، اصلاً دوست نداریم با دستگاهی طرف باشیم که شاهد ساخت و اشتراک‌گذاری ویدئوهای «چگونه از آن مراقبت کنیم» برای آن باشیم.

صفحه نمایش ثانویه بهتر

 با اینکه نمایشگر تاشوی اصلی ۷٫۳ اینچی گلکسی فولد چشمگیر و خوب است، ولی صفحه نمایش ثانویه ۴٫۶ اینچی آن چنین نیست. این نمایشگری‌ست که هنگام خاموش بودن نمایشگر اصلی با آن تعامل دارید. این یکی تا نمی‌شود، کوچک است و حاشیه‌های زیادی در قسمت بالایی و پایینی خود دارد.

برای نمایشگر ثانویه گلکسی فولد ۲ حداقل خواستار حاشیه‌های کمتر و اندازه بزرگتر هستیم اما با طراحی یک گوشی برای داشتن نمایشگر اصلی در قسمت بیرونی (به این ترتیب که نمایشگر اصلی تا نیمی از اندازه خود تا شود اما همیشه قابل مشاهده باشد) سامسونگ اصلاً در خصوص ساخت یک نمایشگر اضافه نگرانی نخواهد داشت. اگرچه این مورد می‌تواند باعث شود که گلکسی فولد ۲ شکننده‌تر باشد.

گلکسی فولد ۲؛ جمع‌بندی اخبار و شایعات منتشر شده همراه با انتظاراتی که از آن داریم - تکفارس 

چین و برش کمتر

یکی از مشکلات گلکسی فولد این بود که چین‌های وسط آن همیشه قابل توجه است. اگرچه شما به مرور زمان به آن عادت می‌کنید اما برای یک گوشی با چنین قیمت گرانی، واقعاً نمی‌خواهیم که به چیزی عادت کنیم یا با چیزی کنار آییم؛ برای همین، می‌خواهیم سامسونگ کاری کند که وقتی نمایشگر باز می‌شود، شاهد چین و برشِ حداقلی باشیم.

نرخ تازه‌سازی بهتر

از نرخ تازه‌سازی گلکسی فولد ایرادات زیادی گرفته شده است. به عنوان مثال، زمانی که یک صفحه وب پر از متن را به پایین می‌کشید، شاهد جابجایی غیریکنواخت کلمات خواهید بود.

این مورد چیزی نیست که از یک محصول باکیفیت انتظار داریم. با توجه به تجربه و سابقه سامسونگ در زمینه تولید نمایشگرهای باکیفیت، باید هم انتظار بهبود رفرش ریت گلکسی فولد ۲ را داشته باشیم.

اسلات کارت حافظه microSD

اگرچه این موضوع چیز خیلی مهمی نیست، اما گلکسی فولد با چنین اندازه بزرگی، جایی برای اسلات کارت حافظه microSD ندارد. از سوی دیگر، این گوشی با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی عرضه می‌شود پس این مورد (پشتیبانی از کارت حافظه) نکته خیلی بااهمیتی نیست اما بد نیست که نسخه دوم این سری از این کارت‌های حافظه پشتیبانی کند تا نیاز کسانی که به حافظه بیشتری نیاز دارند، برطرف شود.

باتری با ظرفیت بالا و شارژ سریع‌تر

باتری فولد، ظرفیتی ۴۳۸۰ میلی‌آمپر بر ساعت (ظرفیت باتری نسخه ۵G این گوشی برابر ۴۲۳۵ میلی‌آمپر ساعتی‌ است) دارد که از نظر استانداردهای گوشی های هوشمند، تقریباً بزرگ است اما این یک گوشی هوشمند نیست و از آنجایی که عمر باتری بسیار موضوع مهمی‌ست، همیشه جا برای بهبود و پیشرفت نیز وجود دارد.

به همین جهت، انتظار داریم که گلکسی فولد ۲ از باتری بزرگ‌تری با ظرفیت بالا بهره ببرد که عمر طولانی داشته باشد تا نیازی به شارژ کردن در فواصل نزدیک نداشته باشیم.

حال که به جمع‌بندی اطلاعات منتشر شده از گوشی تاشوی گلکسی فولد ۲ پرداختیم و انتظاراتی که از این دستگاه داریم را بیان کردیم، بهتر است که شما نیز انتظارات خود را از این دستگاه موردانتظار با ما و دیگر کاربران سایت، از بخش نظرات همین مطلب به اشتراک بگذارید.

جا دارد اشاره کنیم که در رویداد ۵ آگوست سامسونگ، شاهد معرفی دستگاه‌های دیگری نیز هستیم، بنابراین اگر می‌خواهید دید بهتری به این رویداد آنلاین داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «از رویداد گلکسی نوت ۲۰ سامسونگ چه انتظاراتی داریم؟» را از این نشانی مطالعه کنید تا با محصولاتی که احتمالاً در این مراسم معرفی خواهند شد، بیشتر آشنا شوید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید