مشخصات نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد ۲ تعدادی از به‌روزرسانی‌های مهم را نشان می‌دهد - تکفارس 
مشخصات نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد ۲ تعدادی از به‌روزرسانی‌های مهم را نشان می‌دهد - تکفارس 

مشخصات نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد ۲ تعدادی از به‌روزرسانی‌های مهم را نشان می‌دهد

محمد دهقان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 10:00
مشخصات نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد ۲ تعدادی از به‌روزرسانی‌های مهم را نشان می‌دهد - تکفارس 

همه گیری ویروس کرونا بسیاری از شرکت‌های فناوری را وادار کرده است که تعدادی از رویدادهای مهم را در ماه‌های اخیر به تأخیر بیاندازند یا در کل لغو کنند، اما اگرچه بعید به نظر می‌رسد سامسونگ بتواند رویداد محصول بعدی خود را در مقابل مخاطب و به طور زنده برگزار کند، اما بر اساس گزارش‌ها، این غول کره‌ای قصد دارد به برنامه اولیه شرکت برای معرفی گلکسی نوت ۲۰ خود پایبند باشد.

در کنار «رویداد اصلی» مورد استفاده قرار دادن قلم استایلوس نیرومند، دومین نسل از گلکسی فولد را نیز انتظار داریم تا در آن روز ببینیم که احتمالا در ماه مرداد (آگوست) یا اواخر تیرماه (جولای) ممکن است برگزار شود و این نورسیده‌ی شگفت ‌انگیز، واقعاً شگفت‌ انگیز، بتواند با یک قلم استایلوس همراه شود. این خبر حداقل بر اساس یک منبع اطلاعات جدیدی که به وسیله‌ی راس یانگ (Ross Young)، بنیانگذار و مدیر عامل یک شرکت مستقر در تگزاس به نام مشاوران زنجیره‌ی تامین قطعات، در توییتر به اشتراک گذاشته شده است.

منشأ اطلاعات کاملاً مشخص نیست، اما با قضاوت از نام شرکت فوق الذکر یانگ، حدس می‌زنیم که این «نشت اطلاعات» از منابع زنجیره تأمین جمع آوری شده است، اگرچه احتمالاً عاقلانه است که هم اکنون همه چیز را تا اندازه‌ای با دیده‌ی شک و تردید نگاه کنید.

صفحه نمایش بزرگ‌تر، بهتر و به طرز قابل توجهی سریع‌تر برای گلکسی فولد ۲

در حالی که همه ما از نوآوری و تطبیق پذیری نسخه اول گلکسی فولد در سال گذشته قدردانی کردیم، نمی‌توان گفت که این بهترین نوع صفحه نمایشی است که سامسونگ تاکنون ارائه داده است. صفحه نمایش اصلی با وضوح مناسبی اما به دور از وضوح چشمگیر ۲۱۵۲ در ۱۵۳۶ پیکسل ارائه شده است، که در نهایت به منظور بالا بردن کیفیت به عدد ۲۲۱۳ در ۱۶۸۹ پیکسل افزایش یافته است.

مشخصات نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد ۲ تعدادی از به‌روزرسانی‌های مهم را نشان می‌دهد - تکفارس 

در تلفیق با حالت واقعی صفحه نمایش بزرگ‌تر (۷.۵۹ اینچ در مقایسه با ۷.۳ اینچ)، این یک تجدید نظر متوسط در تراکم dpi (نقطه در اینچ) از ۳۶۲ به ۳۷۲ خواهد بود که هنوز تا رسیدن به آن نقطه‌ی مورد انتظار، به عنوان مثال تراکم گلکسی اس ۲۰ الترا یعنی ۵۱۱ نقطه در اینچ، راه درازی در پیش است.

انتظار می‌رود که مهم‌ترین پیشرفت در بخش نرخ تازه سازی باشد، جایی که گلکسی فولد ۲ می‌توانست سرعت متعارف ۶۰ هرتز پیشین خود را ارائه دهد، اکنون سرعت ۱۲۰ هرتز روان و بدون نقص خانواده اس ۲۰ را داشته باشد. این موضوع هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ کاربران گلکسی فولد ۲ را برای فعال کردن حالت ۱۲۰ هرتز در رزولوشن بالاتر از فول‌اچ‌دی محدود می‌کند یا نه. البته این ممکن است به اندازه‌ی باتری نیز بستگی داشته باشد که فعلا برای قضاوت در این مورد خیلی زود است.

حفره دوربین سلفی، گلس فوق‌العاده نازک و ورودی اس پن

این احتمال که سامسونگ در گلکسی نوت ۲۰ بتواند دوربین سلفی را زیر نمایشگر پنهان کند تا بتواند به طراحی کامل تمام صفحه برسد، بسیار ضعیف است زیرا همان طور که این شرکت بر اساس گزارش‌ها «قصد داشته تا قرار دادن دوربین در زیر صفحه نمایش» را در گلکسی فولد ۲ اجرا نماید اما این وضعیت برای شاهکار مهندسی «هنوز مهیا نشده است». به این ترتیب، هم در طراحی صفحه نمایش اصلی و هم به اصطلاح کاور صفحه نمایش گوشی فولد دو، یک حفره برای دوربین در نظر گرفته شده است. البته درباره‌ی جزئیات مربوط به وضعیت و مکان قرار گیری حفره‌ی دوربین و موارد دیگری همچون مشخصات خود دوربین هنوز هیچ مطلبی منتشر نشده است.

مشخصات نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد ۲ تعدادی از به‌روزرسانی‌های مهم را نشان می‌دهد - تکفارس 

شاید مهم‌تر از همه این موضوع باشد که راس یانگ شایعات قبلی را به چالش می‌کشد و ادعا می‌کند که گلکسی فولد ۲ در واقع با یک قلم استایلوس همراه خواهد بود که «با سری نوت همراه است و تجربه تبلت را تقویت می‌کند» … در حالی که  داشتن قلم بیش‌تر بر جذابیت گلکسی نوت ۲۰ تأثیر می‌گذارد و از آن مهم‌تر این‌که، گلکسی فولد ۲ اساساً تضمین کرده است که فناوری اختصاصی (UTG (Ultra Thin Glass سامسونگ را از گلکسی زد فلیپ وام گرفته است که برای مقاومت در برابر خراش‌ها و قطرات مایعات بسیار بهتر از  شکننده بودن OG Fold است.

متأسفانه، سامسونگ هنوز هم نیاز به استفاده از یک لایه نازک با روکش محافظ در بالای UTG دارد  که احتمالاً از پلاستیک ساخته شده است، اگرچه یک «پوشش سخت جدید با مقاومت عالی در برابر خراش» می‌تواند در این خط لوله برای بهبود دوام و وجه عالی دستگاه تاشو باشد. هر چند که یک پوشش سخت جدید با مقاومت پایه عالی می‌تواند در قسمت ارتباطی باشد تا ویژگی‌های دوام بیش‌تر دستگاه تاشو را بهبود بخشد.

نمایشگر جلویی کاملاً بازسازی شده

اگر صفحه اصلی در گلکسی فولد با استانداردهای بسیار رده بالا مورد تحسین قرار گرفته است، صفحه نمایش پشت با اندازه ۴.۷ اینچ به صورت مورب، دارا بودن وضوح متوسط ۱۶۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و حاشیه‌های بالا، پایین و دو طرف صفحه نمایش، کاملاً ناامید کننده است.

مشخصات نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد ۲ تعدادی از به‌روزرسانی‌های مهم را نشان می‌دهد - تکفارس 

باور کنید یا نه، گلکسی فولد ۲ می‌تواند با افزایش دادن کمی بیش‌تر صفحه نمایش جلو به ۶.۲۳ اینچ با افزایش دادن رزولوشن کمی بیشتر از معمول به ۲۲۶۷ در ۸۱۹ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز متداول و یک طراحی جدید برای حفره دوربین، به طور غیر منتظره‌ای ترقی نماید.

تنها مشکل؟ تکنولوژی پنل پشت LTPS (حرارت کم پلی سیلیکون) به این اشاره می‌کند که در حقیقت ممکن است این پنل از نظر کیفیت تنزل پیدا کرده باشد و به جای استفاده از سوپر امولد از ال‌سی‌دی استفاده شده باشد که این برخلاف صفحه نمایش اصلی است که از توعی تکنولوژی است که LTPO (حرارت کم پلی کریستالین) نامیده می‌شود. تکنولوژی پنل پشتی تقریبا نشان می‌دهد که وقتی گلکسی فولد ۲ رونمایی شود، ما با یک آمولد کیفیت بالا سر و کار داریم،.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید