تعداد کاربران آندروید ۱۰ با سرعت رو به افزایش است - تکفارس 
تعداد کاربران آندروید ۱۰ با سرعت رو به افزایش است - تکفارس 
تعداد کاربران آندروید ۱۰ با سرعت رو به افزایش است - تکفارس 

تعداد کاربران آندروید ۱۰ با سرعت رو به افزایش است

خشایار جهانی
۲۰ تیر ۱۳۹۹ - 17:29
تعداد کاربران آندروید ۱۰ با سرعت رو به افزایش است - تکفارس 

روز گذشته، شرکت گوگل در خبری اعلام کرد که اکنون تعداد کاربران آندروید ۱۰ از آندروید ۹ پیشی گرفته است و این نسخه از سیستم‌عامل هم اکنون با ۲۸ درصد، بیشترین کاربر را میان تمام نسخه‌های آندروید دارد. از زمان ورود سیستم‌عامل آندروید در سال ۲۰۰۹ با گوشی موتورولا دروید (پشتیبانی شده توسط آندروید ۲٫۰) تا به امروز به این اندازه تطبیق سریع این سیستم‌عامل را با گوشی‌ها ندیده بودیم. برخلاف آن، رقیب گوگل یعنی اپل، همواره با عرضه بروزرسانی‌های سریع برای سیستم‌عامل خود از گوگل پیش است. البته دلیل اصلی این است که شرکت اپل هم سخت‌افزارها و هم سیستم‌عامل مخصوص به خود را دارد، اما آندروید باید برای انواع و اقسام گوشی‌های برندهای مختلف عرضه شود، در نتیجه این کار زمان‌بر است و بروزرسانی به آخرین نسخه آندروید برای هر برند طول خواهد کشید.تعداد کاربران آندروید ۱۰ با سرعت رو به افزایش است - تکفارس 

طی این سال‌ها، گوگل راه‌های مختلفی را برای سرعت بخشیدن به این فرایند انجام داده است. مثلا پروژه‌ای را برای دسترسی توسعه‌دهندگان به کدهای سطح پایین آندروید بر اساس SoC انجام داد. این کار باعث ‌شد که بروزرسانی‌ها بدون نیاز به سازندگان پردازنده برای تغییر کدهای سطح پایین انجام شود و در نتیجه سرعت بروزرسانی این سیستم‌عامل بیشتر شود. همین ترفند موجب شد که سرعت بروزرسانی آندروید ۹ تا ۲٫۵ برابر بیشتر باشد.

در آندروید ۱۰، بخشی از سیستم‌عامل از طریق بروزرسانی سیستم گوگل پلی با استفاده از فناوری پروژه راه اصلی گوگل (Google Project Mainline) انجام می‌شود. در این رابطه گوگل می‌گوید:

این فناوری خط اصلی، بروزرسانی‌های امنیتی و حریم شخصی را برای کاربر، از طریق گوگل پلی فراهم می‌کند. برای مثال، طبق آخرین آمار، ما توانستیم ۲۸۵ میلیون دستگاه را که آسیب‌پذیر بودند بروزرسانی کرده و این مشکل آن‌ها را حل کنیم.

همانطور که می‌دانیم، علاوه‌بر گفته‌های قبل، گوگل پلی برای بروزرسانی برنامه‌ها و سرویس‌های مهم نصب شده روی گوشی هم استفاده می‌شود. برای مثال در ماه می، گوگل از طریق APIها، اعلان‌هایی مربوط به کووید-۱۹ و ردیابی آن راه‌اندازی کرد. این کار با استفاده از گوگل پلی انجام شد که توانست از طریق همین APIها، به دو میلیارد دستگاه در رابطه با این بیماری هشدار بدهد و راهنمایی کند. گوگل اعلام کرده است:

ما از این‌که می‌توانیم آندروید را هرچه بیشتر و بهتر عرضه کنیم خوشحالیم و از همکاری نزدیک با شرکای سازنده پردازنده‌ها و OEMها برای استقرار بروزرسانی‌ها خرسندیم. ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا بتوانیم زیرساخت‌ها را برای عرضه هر چه بهتر و سریعتر آخرین نسخه آندروید برای همه شرکت‌ها آماده کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید