ضرر چند میلیارد دلاری مارک زاکربرگ از حذف تبلیغات در اینستاگرام - تکفارس 
ضرر چند میلیارد دلاری مارک زاکربرگ از حذف تبلیغات در اینستاگرام - تکفارس 
ضرر چند میلیارد دلاری مارک زاکربرگ از حذف تبلیغات در اینستاگرام - تکفارس 

ضرر چند میلیارد دلاری مارک زاکربرگ از حذف تبلیغات در اینستاگرام

فرزاد اسرافیلی
۹ تیر ۱۳۹۹ - 21:30
ضرر چند میلیارد دلاری مارک زاکربرگ از حذف تبلیغات در اینستاگرام - تکفارس 

شرکت‌های بزرگی از جمله برخی از بزرگترین تبلیغ کنندگان جهان طی چند روز گذشته تبلیغات را از فیس بوک و اینستاگرام حذف کرده‌اند. Unilever، یکی از بزرگترین تبلیغ کنندگان جهان، اظهار داشت که قراردادهای تبلیغاتی خود را با غول رسانه‌های اجتماعی برای مابقی سال ۲۰۲۰ کنسل خواهد کرد. این شرکت تولیدکننده صابون Dove، چای و سوپ لیپتون؛ بستنی Breyer؛ شامپو بدن Axe؛ و بسیاری از محصولات کاربردی معروفی است. دیروز، کوکاکولا بزرگنرین تولیدکننده نوشابه‌های غیر الکلی جهان اعلام کرد که حداقل ۳۰ روز دیگر در هیچ سایت اجتماعی در سطح جهان دست به تبلیغات نمی‌زند، در حالی که اواخر جمعه، Dockers و Levi به تحریم پیوستند. Hershey در حال کاهش ۳۳ درصدی هزینه‌ها در هر دو پلتفرم است.

این شرکت‌ها در تلاش هستند تا با مجبور کردن مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیر عامل شرکت فیسبوک، تغییراتی را در فیسبوک. اینستاگرام اعمال کنند. با برداشته شدن این تبلیغات، درآمد فیسبوک پایین‌تر از انتظارات قرار می‌گیرد و در حال حاضر این موضوع بر قیمت سهام آن تأثیر گذاشته است. دیروز با سقوط ۸٫۳٪ سهام فیس بوک ارزش شرکت ۵۶ میلیارد دلار کاهش یافت. زاکربرگ شخصاً ۷ میلیارد دلار زیان کرد اگرچه ارزش خالص وی پس از این کاهش هنوز ۸۲٫۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

ضرر چند میلیارد دلاری مارک زاکربرگ از حذف تبلیغات در اینستاگرام - تکفارس 

شرکت‌های فوق به عدم موفقیت فیسبوک در حذف پست‌های توهین آمیز و نفرت انگیز معترض هستند. به عنوان مثال، روز پنجشنبه اتحادیه ضد افترا، نامه سرگشاده‌ای منتشر کرد که نشان می‌دهد این اتحادیه چگونه تبلیغاتی وابسته به Verizon را که در کنار ویدیوی نفرت انگیز پگروه QAnon قرار داشت، یافت. در این ویدیو که لفاظی‌ها نفرت انگیز و ضد دینی وحود داشت‌ هشداد داده شد که آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) در حال برنامه ریزی برای ایجاد جنگ داخلی با اردوگاه‌های کار اجباری است و ادعا می‌کند آمریکایی‌ها در مناطق نظامی شده قرنطینه شده اند. در این نامه همچنین آمده است که ۴۲ درصد از کاربران روزانه فیسبوک آزار و اذیت در این سیستم عامل را تجربه کرده‌اند.

این شرکت پیشرو کشوری طبق اعلام شرکت تحلیلی Pathmatics، از ۲۲ تا ۲۰ ژوئن ۱٫۴۶ میلیون دلار در تبلیغات فیس بوک هزینه کرد. Verizon در همین بازه زمانی، نزدیک به ۴۰۷،۰۰۰ دلار در تبلیغات اینستاگرام هزینه کرده است. جان نیتی، رئیس دفتر رسانه‌ای Verizon گفت:

سیاست ما در قبال تولید محتوا بسیار سخت گیرانه است و هیچ گونه تخلفی را تحمل نخواهیم کرد. ما تبلیغات خود را متوقف می‌کنیم تا زمانی که فیسبوک بتواند راه حل قابل قبولی را ایجاد کند که بتواند باعث راحتی ما و مطابق آنچه که در YouTube و سایر شرکا انجام داده‌ایم باشد.

ضرر چند میلیارد دلاری مارک زاکربرگ از حذف تبلیغات در اینستاگرام - تکفارس 

به گزارش بلومبرگ زوکربرگ روز جمعه جلسه پرسش و پاسخ زنده‌ای با کارمندان فیسبوک برگزار کرد و از تغییر برخی سیاست‌های تبلیغاتی این شرکت خبر داد. زاکربرگ در این جلسه گفت که هم اکنون فیسبوک تمامی پست‌های مربوط به رای گیری را به مرکز رای گیری فیس بوک پیوند خواهد داد. علاوه بر این، تمام پست‌هایی که قوانین فیسبوک را نقض می‌کنند مشخص می‌شوند؛ البته بر روی سیستم عامل باقی می‌مانند. ADL با بیان اینکه این تغییرات کوچک هستند، گفت:

ما قبلاً این وضعیت را با فیسبوک تجربه کرده‌ایم. آنها در گذشته عذرخواهی کرده اند. آنها پس از هر فاجعه‌ای که در پلتفرمشان رخ می‌دهد، اقدامات ناچیزی انجام داده‌اند.  اما این وضعیت اکنون باید پایان یابد.

وال استریت ژورنال امروز گزارش می‌دهد، کارولین ایورسون، معاون تجارت جهانی فیسبوک، هفته گذشته یادداشتی را برای تبلیغ کنندگان نوشت. ایورسون نوشت که فیس بوک تغییر سیاست‌ها را به فشار درآمد وابسته نمی کند و سیاست‌هایی را بر اساس اصول و نه منافع تجاری تنظیم می‌کند. وی همچنین اظهار داشت که در بازه زمانی شش ماهه که در ماه مارس به پایان رسید، ۸۹٪ از پست‌های حذف شده توسط فیس بوک به دلیل نقض خط مشی‌ها قبل از اینکه کسی فرصت خواندن آنها را داشته باشد به طور خودکار انجام می‌شود. وی همچنین گفت،

نفرت مشخصه توهین آمیزی برای هر جامعه‌ای است، و این مربوط به تمام سیستم عامل‌ها می‌شود. اما ما همچنان به مسئولیت خود در کمک به تغییر مسیر سخنان نفرت انگیز پایبندیم. گرچه می‌دانیم که نمی‌توانیم آن را ریشه کن کنیم، اما به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا آن را در پلتفرم خود شکست دهیم.

باری لولنتال، مدیر اجرایی آژانس تبلیغاتی Media Kitchen از قصد مشتریانش برای تحریم فیسبوک و اینستاگرام خبر داد و از اقدام آنها تمجید کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید