مارک زاکربرگ: هدست کوئست ۳ بسیار بهتر از ویژن پرو اپل است - تکفارس 
مارک زاکربرگ: هدست کوئست ۳ بسیار بهتر از ویژن پرو اپل است - تکفارس 
مارک زاکربرگ: هدست کوئست ۳ بسیار بهتر از ویژن پرو اپل است - تکفارس 

مارک زاکربرگ: هدست کوئست ۳ بسیار بهتر از ویژن پرو اپل است

افشین نوری
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - 13:00
متا

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا که هدست واقعیت مجازی کوئست ۳ را عرضه کرده است می‌گوید این هدست از ویژن پرو اپل بهتر است.

زاکربرگ در اینستاگرام خود نظرش را درباره ویژن پرو اپل که به تازگی عرضه شده است بیان کرده و گفته است که: «کوئست ۳ دستگاه بهتری است. تمام.»

به‌گفته زاکربرگ، کنترلرهای کوئست ۳ و فناوری ردیابی دست آن عملکرد بهتری در مقایسه با ویژن پرو اپل دارند. همچنین به نظر زاکربرگ، کوئست ۳ نسبت‌ به ویژن پرو محتواهای بسیار بهتری ارائه می‌دهد. 

گفتنی است قیمت هدست ویژن پرو اپل ۷ برابر قیمت هدست واقعیت مجازی کوئست ۳ است و به نظر می‌رسد این موضوع می‌تواند در خرید مشتریان بسیار تاثیرگذار باشد.

ویژن پرو دارای دو نمایشگر ۴K میکرو OLED با نرخ نوسازی ۹۰ تا ۱۰۰ هرتز است که واقعیت مجازی را نشان می‌دهند و دوربین‌های خارجی آن با بهره‌گیری از حالت Pass-Through می‌توانند قابلیت‌های واقعیت افزوده را ارائه دهند.

اپل ویژن پرو

این هدست مجهز به تراشه اصلی M2 و یک تراشه‌R1 برای پردازش اطلاعات دوربین‌ها و حسگرها است. ویژن پرو دارای پردازنده گرافیک ۱۰ هسته‌ای در کنار ۱۶ گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت است.

اخیرا وب‌سایت  The Elec گزارش داده بود که اپل احتمالا فقط قادر به عرضه ۴۰۰ هزار دستگاه از هدست جدید خود در هر سال خواهد بود و دلیل آن هم این است که سونی به عنوان سازنده نمایشگرهای این هدست نمی‌تواند بیش از این تعداد بسازد.

این وب‌سایت گفته است که سامسونگ می‌تواند حداکثر ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار پنل در هر سه ماهه با ۴۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار در هر سال تولید کند . اگر دو نمایشگر ویژن پرو را در نظر بگیریم، اپل ماکزیمم می‌تواند ۴۰۰ هزار دستگاه از این هدست را در یک سال عرضه کند. ظاهرا اپل از سونی درخواست افزایش ضرفیت تولید خود را کرده است که سونی آن را رد کرده است.

طراحی ویژن پرو بسیار پیچیده است و قابلیت‌های منحصربه‌فردی مثل EyeSight دارد که شامل نماهای اضافی که برای دیگران قابل مشاهده هستند می‌شود. این قابلیت‌ها به همراه فناوری پیشرفته نمایشگرهای micro-OLED با وضوح بالا باعث شده بودند تا عرضه این هدست چندین بار به تاخیر بیافتد. حالا مشتریان از امروز به آن دسترسی دارند.

متا یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه هدست‌های واقعیت مجازی است درحالیکه اپل به‌تازگی وارد این بازار شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید