مارک زاکربرگ به دنبال جذب محققان هوش مصنوعی گوگل - تکفارس 
مارک زاکربرگ به دنبال جذب محققان هوش مصنوعی گوگل - تکفارس 
مارک زاکربرگ به دنبال جذب محققان هوش مصنوعی گوگل - تکفارس 

مارک زاکربرگ به دنبال جذب محققان هوش مصنوعی گوگل

فرزاد اسرافیلی
۸ فروردین ۱۴۰۳ - 16:45
مارک زاکربرگ جذب محققان هوش مصنوعی گوگل

طبق گزارشات مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت متا، با ارسال ایمیل‌های شخصی به محققان هوش مصنوعی DeepMind گوگل درصدد جذب آن‌هاست.

به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ در جذب و استخدام استعدادهای هوش مصنوعی برای شرکت خود مصمم می‌باشد. به گزارش The Information، زاکربرگ به استخدام محققان هوش مصنوعی از DeepMind گوگل با ایمیل‌های شخصی خود روی آورده است.

یکی از افرادی که ایمیل برایش ارسال شده بود به پایگاه خبری The Information اعلام کرد زاکربرگ در ایمیل‌های ارسالی خود به اهمیت هوش مصنوعی برای متا اشاره کرده و در مورد جذب آنها به متا جهت همکاری ابراز امیدواری کرده است.

بنا به گزارش امروز، متا پیشنهاد استخدام را به نامزدها بدون انجام مصاحبه ارائه کرده است. این شرکت همچنین سیاست سخت گیرانه خود مبنی بر عدم اعطای حقوق بالاتر به کارکنان را کاهش داده است.

ظاهراً تلاش‌های متا برای جذب محققان هوش مصنوعی بخشی از استراتژی هماهنگ زاکربرگ برای تبدیل کردن این شرکت به یک بازیگر مسلط در فضای هوش مصنوعی است.

در ماه ژانویه، زاکربرگ در مصاحبه ای با پایگاه خبری The Verge اعلام کرد متا تا پایان سال ۲۰۲۴ بیش از ۳۴۰۰۰۰ پردازنده گرافیکی Nvidia H100 خواهد داشت.

تراشه‌هایی که شرکت‌ها برای آموزش و استقرار مدل‌های هوش مصنوعی از آن‌ها استفاده می‌کنند، به محصولی پرطرفدار و داغ نزد شرکت‌های فناوری تبدیل شده‌اند.

زاکربرگ در مصاحبه با The Verge گفت:

ما ظرفیت‌های لازم را برای انجام این کار در مقیاسی بزرگتر از هر شرکت دیگری ایجاد کرده‌ایم. من معتقد هستم بسیاری از مردم ممکن است قدردان این موضوع نباشند.

زاکربرگ سال گذشته در تماس با سرمایه گذاران، هوش مصنوعی را بزرگترین حوزه سرمایه گذاری این شرکت در سال ۲۰۲۴ برای منابع مهندسی و محاسباتی عنوان کرد.

متا درصدد است خود را از رقبای خود مانند OpenAI متمایز کند. این شرکت از رویکرد منبع باز برای توسعه هوش مصنوعی حمایت می‌کند به طوری که در ماه جولای، از مدل عمدتاً منبع باز هوش مصنوعی Llama 2 رونمایی کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید