پیروزی مایکروسافت در پرونده مربوط به داکا - تکفارس 
پیروزی مایکروسافت در پرونده مربوط به داکا - تکفارس 
پیروزی مایکروسافت در پرونده مربوط به داکا - تکفارس 

پیروزی مایکروسافت در پرونده مربوط به داکا

فرزاد اسرافیلی
۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - 23:30
پیروزی مایکروسافت در پرونده مربوط به داکا - تکفارس 

بر اساس حکم دیوان عالی ایالات متحده، وزارت امنیت داخلی آمریکا با پایان دادن به برنامه داکا قانون اداری فدرال را نقض کرده است. برنامه داکا در دوره ریاست جمهوری اوباما اجرا شد که طبق آن مهاجران غیرقانونی که در گودکی وارد ایالات متحده شدند می‌توانستند به طور قانونی در این کشور زندگی و کار کنند.

مایکروسافت این پرونده را سه سال پیش در سال ۲۰۱۷ با دانشگاه پرینستون و یکی از دانشجویان کارشناسی خود آغاز کرده بود.

این دادخواست خاتمه برنامه Deferred Action for Arrivals Childhood یا همان داکا (DACA) را به چالش کشید، این در حالی است که مایکروسافت و دیگران ادعا می‌کردند که خاتمه این برنامه به دانش آموز و سایر دریمرها (مهاجران غیر قانونی) و کارفرمایان و مؤسسات آموزشی که به کمک‌های آنها اعتماد و اطمینان دارند و از آن نفع می برند، به شدت آسیب خواهد رساند.

امروز مایکروسافت در یک پست وبلاگ پیروزی خود را جشن گرفت و اظهار داشت که این اتفاق در بهترین زمان ممکن رخ داد، زیرا به طور روزافزونی مشخص شد که دریمرها چه نقشی اساسی در آمریکا داشته اند.

اسمیت خاطرنشان می کند:

طی چند ماه گذشته شواهدی چشمگیرتر از نقشی که ثبت‌نام کنندگان DACA در کشور ما ایفا می‌کنند مشاده کرده‌ایم. بیش از ۳۰،۰۰۰ از آنها تنها در فضای مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنند. آنها پرستار، تکنسین‌های آزمایشگاه و متخصصان تنفسی هستند که از همه پیش زمینه‌ها به آمریکایی‌ها خدمت می‌کنند و از آنجایی که کشور ما درگیر شیوع کروناست، این نقش حیاتی است. ۲۰۰،۰۰۰ دریمر دیگر در خدمات ضروری دیگری مانند کار در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی و تحویل کالاهای اساسی به درب منزل‌ها فعالیت می‌کنند. در هیاهوی شیوع کرونا، هر قدمی که دریمرها را در معرض خطر قرار دهد می تواند همه ما را در معرض خطر قرار دهد.

در حالی که دونالد ترامپ گلایه‌مند بود که دیوان عالی کشور علیه وی است و برای حمایت از ارزش‌های محافظه کاران، باید قضات محافظه کار بیشتری منصوب شوند، اسمیت هشدار داد که این نبرد تمام نشده است و خواستار راه حلی پایدار شد که وجه مشترک بین همه ذینفعان داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید