پتنت جدید نشان می‌دهند که اپل گلس به لنز تجویز شده نیاز ندارد - تکفارس 
پتنت جدید نشان می‌دهند که اپل گلس به لنز تجویز شده نیاز ندارد - تکفارس 
پتنت جدید نشان می‌دهند که اپل گلس به لنز تجویز شده نیاز ندارد - تکفارس 

پتنت جدید نشان می‌دهند که اپل گلس به لنز تجویز شده نیاز ندارد

فاطمه آهنگریان
۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - 23:59
پتنت جدید نشان می‌دهند که اپل گلس به لنز تجویز شده نیاز ندارد - تکفارس 

تصور کنید که برای رفع هرگونه نقص، یک جفت عینک را تنظیم کنید که به طور خودکار روی چشمان شما تنظیم شود. به جای پوشیدن لنزهای تجویز شده توسط پزشک، لنزها بطور خودکار تغییرات لازم را ایجاد می‌کنند. امروز، دفتر ثبت اختراع و املاک ایالات متحده (USPTO) حق ثبت اختراع را به اپل برای فناوری اعطا کرد که اجازه می‌دهد از لنزهای خود اصلاح کننده بر روی عینک‌های شایعه شده Apple Glass AR استفاده شود.

سیستمی که در تصاویر این پتنت مشاهده می‌شود، یک تلفن هوشمند (مانند یک آیفون) را که درون یک قاب قرار دارد نشان می‌دهد. با این کار تلفن مستقیماً در مقابل چشمان کاربران قرار می‌گیرد و به آن اجازه می‌دهد تا به اتصالات داخلی وصل شود تا از آن به عنوان نمایشگر استفاده شود.

پتنت برنامه اپل برای رفع مشکلات بینایی را در این عینک‌های هوشمند نشان می‌دهد

اپل با استفاده از عنوان پتنت، دستگاه نگهدارنده سر برای نگه داشتن دستگاه الکترونیکی قابل حمل با نمایشگر، چندین بار با استفاده از آن، تغییر دیگری را در طراحی ایجاد کرده است. آخرین نسخه پتنت با یک سیستم برای تغییر موقعیت و پیکربندی اجزای نوری دستگاه مطابق با نسخه کاربر سروکار دارد.

زیبایی این امر این است که به کاربر امکان می‌دهد بدون نیاز به قرار دادن آن در بالای لنزهای اصلاحی یا لنزهای تماسی، هدست را بپوشد. علاوه بر تنظیم لنز برای جبران نسخه کاربر، می‌توان صفحه‌نمایش را تنظیم کرد تا تصاویر واضح‌تر به نظر برسند. این امر می‌تواند با تغییر موقعیت تصاویر روی لنز و تغییر اندازه محتوای انجام شود. در حال حاضر، به نظر نمی‌رسد که عینک اپل با یک نوع عینک آفتابی با لنزهای رنگی در دسترس باشد.

پتنت جدید نشان می‌دهند که اپل گلس به لنز تجویز شده نیاز ندارد - تکفارس 

قدرت پردازش مورد نیاز برای تنظیم خودکار لنزها از گوشی آیفون جفت شده حاصل می‌شود. در حقیقت، مانند مدل‌های اصلی ساعت هوشمند اپل (Apple Watch) که به یک آیفون در نزدیکی دستگاه متکی هستند تا بتوانند بسیاری از ویژگی‌های این ساعت را اجرا کنند، اولین نسخه‌های عینک اپل نیز به همین ترتیب قدرت پردازش را از یک آیفون به دست می‌آورند. در نهایت، امید آن است که کاربران اپل گلس قادر به ترک آیفون‌های خود در خانه باشند.

پتنت جدید نشان می‌دهند که اپل گلس به لنز تجویز شده نیاز ندارد - تکفارس 

پیش‌بینی می‌شود سال آینده اپل گلس رونمایی شود. ماه گذشته، افشاگر معروف جان پروسر (Jon Prosser)، برخی اطلاعاتی منتشر کرد و نشان داد که اپل گلس مانند یک جفت عینک معمولی با گزینه‌های لنزهای تجویز شده به نظر می‌رسد. این نشان می‌دهد که لنزهای خود تنظیم کننده برای اولین نسخه دستگاه توسط اپل ارائه نمی‌شوند. جان پروسر می‌گوید که این دستگاه ۴۹۹ دلار قیمت خواهد داشت و در حالی که نمونه‌های اولیه این عینک‎‌ها ساخت پلاستیکی خواهند داشت، در نهایت نسخه‌ای با قاب‌های فلزی در دسترس خواهد بود.

در حالی که هیچ دوربین نصب شده بر روی عینک اپل وجود نخواهد داشت، اما این نوع پوشیدنی دارای سنسور عمق پرواز LiDAR خواهد بود. این سنسور برای اولین بار توسط اپل در مدل‌های آیپد پرو ۲۰۲۰ به کار گذاشته می‌شود، و چراغ مادون قرمز را محاسبه می‌کند که چقدر طول می‌کشد تا به دستگاه برگردد. با استفاده از این اطلاعات، می‌توان اندازه‌گیری‌های عمیق‌تر را برای محو شدن افکت‌ها در پرتره‌ها، بهبود قابلیت‌های واقعیت افزوده (AR) و موارد دیگر محاسبه و استفاده کرد.

دوربین موجود در عینک اپل به موضوعی بحث انگیز تبدیل شده است؛ زیرا کاربران می‌توانند بدون اطلاع آن‌ها عکس افراد را بکشند. این امر باعث شده است که برخی از فروشگاه‌ها مشتریانی که از عینک گوگل استفاده می‌کنند را با بی احترامی بیرون کنند. علاوه بر این، در چندین زنجیره فیلم، به افرادی که از عینک گوگل استفاده می‌کنند، اجازه ورود به تئاتر را نمی‌دهند، مبادا اینکه آن‎ها از صحنه‌های فیلم چیزی ضبط کنند. برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، طبق گزارش‌ها اپل قصد دارد یک سنسور عمق فقط در عینک اپل استفاده کند.

پروسر گفته است که خریداران اپل گلس برای شارژ بی‌سیم از شارژر ایستاده پلاستیکی پیش‌فرض استفاده می‌کنند. یک رابط کاربری اختصاصی با نام Starboard برای ایجاد اشکال روی قاب یا از طریق سنسور LiDAR استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید