بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۴ - تکفارس 
بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۴ - تکفارس 
بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۴ - تکفارس 

بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۴

بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۴ - تکفارس 

بیشتر مردم شرکت آنر را به واسطه گوشی‌های اندرویدی زیبا و مقرون‌به‌صرفه اش می‌شناسند اما یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی یک لپ تاپ است. آنر مجیک بوک ۱۴ یک لپ تاپ سبک و مقرون‌به‌صرفه است که مبتنی بر سیستم‌ عامل ویندوز ۱۰ است و می‌تواند عملکرد خوبی را به کاربران ارائه دهد.

با اینکه آنر مجیک‌بوک ۱۴ در ایالات متحده عرضه نمی‌شود، این محصول هم‌اکنون در برخی نقاط اروپا با قیمت ۶۰۰ یورو (معادل ۶۵۰ دلار) به فروش می‌رسد. شما با پرداخت ۶۰۰ یورو می‌توانید این لپ‌ تاپ قدرتمند را خریداری کنید که تنها نقطه ضعف این محصول وب‌کم (Webcam) مسخره‌ای است که در کیبورد آن تعبیه شده است. این لپ‌ تاپ برای طیف گسترده‌ای از کاربران مناسب است؛ از دانش آموزان و افراد شاغل گرفته تا افرادی که صرفاً به دنبال یک لپ‌ تاپ مقرون‌ به‌ صرفه هستند تا بتوانند آن را به راحتی حمل کنند و خودشان را با آن سرگرم کنند.

مشخصات فنی لپ‌تاپ آنر مجیک‌بوک ۱۴:

  • نمایشگر: ۱۴ اینچ، رزولوشن FHD، نسبت تصویر ۱۶:۹، پنل مات
  • پردازنده و گرافیک: AMD Ryzen 5 3500U و گرافیک Radeon Vega 8
  • رم: ۸ گیگابایت از نوع DDR4
  • حافظه داخلی: ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت از نوع NVMe SSD
  • ابعاد و وزن: ۳۲۲.۵ در ۲۱۴.۸ در ۱۵.۹ میلی‌متر، ۱.۳۸ کیلوگرم
  • باتری و شارژ: باتری ۵۶ واتی، شارژ ۶۵ واتی از طریق شارژر USB-C
  • سیستم عامل: ویندوز ۱۰ هوم ادیشن

طراحی

به عنوان کسی که برای مدت‌ها از لپ‌ تاپ های ۱۵ اینچی استفاده کرده است، به واقع از طراحی ظریف و نازک و همچنین وزن بسیار کم آنر مجیک‌بوک ۱۴ شگفت زده شدم. استفاده از این محصول زیبا (به مدت چند هفته) تجربه فوق‌العاده لذت بخشی بود. البته این سبک‌ترین لپ‌ تاپ موجود در بازار نیست، اما شما می‌توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی این محصول را با خود حمل کنید. ابعاد و وزن این محصول تقریباً با مک‌ بوک پرو ۱۳ اینچی برابر است و این در حالی است که آنر مجیک بوک ۱۴ به نمایشگر بزرگتری مجهز شده است.

دکمه پاور آنر مجیک بوک ۱۴ با حسگر اثر انگشت یکپارچه شده است. خوشبختانه این حسگر فوق‌العاده سریع و قابل اطمینان است و این مورد بسیار خوشحال کننده است، چرا که این لپ‌ تاپ به سیستم تشخیص چهره مجهز نشده است. دلیل عدم برخورداری از سیستم تشخیص چهره این است که وب‌کم در محل نامتعارفی تعبیه شده است.

تاچ‌پد این لپ‌ تاپ که در قسمت پایینی کیبورد تعبیه شده است، عملکرد بی‌عیب و نقصی دارد که نمی‌توانیم هیچ‌گونه ایرادی به آن وارد کنیم. اندازه این تاچ‌پد کاملاً استاندارد است و از دقت بالایی برخوردار می‌باشد. همچنین این تاچ‌پد از یک سری ژست‌های حرکتی کاربردی پشتیبانی می‌کند؛ به عنوان مثال، اگر با سه انگشت خود روی این تاچ‌پد سوایپ کنید؛ می‌توانید دسکتاپ را مشاهده کنید.

کیبورد آنر مجیک‌ بوک ۱۴ هم کاملاً استاندارد و راضی‌کننده است. به عنوان کسی که اغلب اوقات با لپ‌ تاپ تایپ می‌کند، به شخصه دوست داشتم که دکمه‌های کیبورد به شکل بهتری حس کلیک کردن را القا کنند، اما این کیبورد برای اکثر کاربران کاملاً راضی‌کننده خواهد بود. ناگفته نماند که این کیبورد از سه درجه روشنایی برخوردار است.

بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۴ - تکفارس 

به لحاظ پورت‌ها و اتصالات هم می‌توانیم به پورت HDMI و جک ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال هدست اشاره کنیم. همچنین این لپ‌ت اپ از یک پورت USB 2.0، یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB-C برخوردار است. از مورد آخر می‌توانید برای شارژ کردن دستگاه و یا اتصال به سایر دستگاه‌ها استفاده کنید. متأسفانه لپ‌تاپ آنر مجیک‌ بوک ۱۴ از کارت حافظه میکرو SD پشتیبانی نمی‌کند. از اتصالات بی‌سیم این لپ‌ تاپ هم می‌توانیم به وای-فای و بلوتوث اشاره کنیم.

نمایشگر

همانطور که از اسم این لپ‌ تاپ پیداست، این محصول به یک نمایشگر ۱۴ اینچی از نوع LCD مجهز شده است. رزولوشن این نمایشگر ۱۰۸۰p است. شایان ذکر است که پنل این نمایشگر مات است و از نوع تاچ اسکرین نیست.

با اینکه این نمایشگر هیچ ویژگی شگفت‌انگیزی ندارد، اما برای یک لپ‌ تاپ ۶۰۰ یورویی کاملاً ایده‌آل است. رنگ‌های این نمایشگر دقت بسیار بالایی دارند و زاویه دید نیز کاملاً استاندارد است و دیگر خبری از هاله آبی‌رنگ در زوایای تند نیست (چیزی که در لپ‌ تاپ های ارزان‌قیمت به وفور دیده می‌شود).

بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۴ - تکفارس 

حداکثر روشنایی این نمایشگر ۲۷۹ نیت است که کاملاً قابل قبول است. البته به یاد داشته باشید که با این میزان روشنایی، استفاده از این لپ‌ تاپ در زیر نور خورشید عملاً غیر ممکن است. همچنین باید به یک مورد عجیب در کناره‌های این نمایشگر اشاره کنیم؛ نور پس‌زمینه در کناره‌های نمایشگر یک دست نیست که البته خیلی به چشم نمی‌آید.

عملکرد

یکی از بارزترین نقاط قوت این محصول این است که نسبت به قیمتش، به سخت‌افزار فوق‌العاده قدرتمندی مجهز شده است. آنر مجیک‌ بوک ۱۴ به پردازنده AMD رایزن ۵ ۳۵۰۰U و گرافیک Radeon Vega 8 مجهز شده است. همچنین ۸ گیگابایت رم DDR4 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع NVMe SSD این سخت‌ افزار قدرتمند را همراهی می‌کند. همچنین در صورت تمایل می‌توانید نسخه ۵۱۲ گیگابایتی این لپ‌ تاپ را خریداری کنید.

بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۴ - تکفارس 

آنر مجیک بوک ۱۴ به هیچ وجه یک لپ‌ تاپ گیمینگ نیست، اما به راحتی می‌تواند بازی‌هایی نظیر Heros of the Storm و Team Fortress 2 را اجرا کند. لازم به ذکر است که این لپ تاپ در حین انجام پردازش‌های سنگین به شدت داغ می‌شود. همچنین در حین ویرایش ویدیوهای ۴K، ممکن است کمی لگ را حس کنید که البته چندان آزار دهنده نیستند.  آنر مجیک بوک ۱۴ به راحتی می‌تواند ویدیوهای ۴K یوتیوب را با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند.

کیفیت صدا و وب‌کم

آنر مجیک بوک ۱۴ به دو اسپیکر قدرتمند مجهز شده است که صدای فوق‌العاده‌ای را تولید می‌کنند. همچنین میکروفون‌های این محصول هم روی لبه بالایی تعبیه شده‌اند و عملکرد بسیار خوبی دارند. اما وب‌کم این لپ‌ تاپ به واقع عجیب و غریب است. این دوربین در میان دکمه‌های F6 و F7 تعبیه شده و از مکانیزم پاپ‌آپ برخوردار است. با اینکه زاویه دید این دوربین افتضاح است، این دوربین یک سری مزیت‌هایی هم دارد. اول اینکه اگر بابت حریم شخصی خود نگران هستید، دیگر لازم نیست که دوربین را با استفاده از یک نوار بپوشانید. همچنین استفاده از این دوربین باعث شده است که حاشیه فوقانی نمایشگر بسیار باریک باشد.

بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۴ - تکفارس 

باتری و شارژدهی

آنر مجیک‌ بوک ۱۴ به یک باتری ۶۵ واتی مجهز شده است که به مدت ۱۰ ساعت به صورت آماده به کار می‌ماند. اما شارژدهی این لپ‌ تاپ با میزان استفاده شما رابطه نزدیکی دارد.

با استفاده معمولی مانند مرورگری اینترنت و ویرایش فیلم و تصویر، آنر مجیک‌ بوک ۱۴ حدود ۸ ساعت ماندگاری دارد. با تماشای ویدیوهای یوتیوب با روشنایی ۴۰ درصد شارژدهی این لپ‌ تاپ به کمتر از ۸ ساعت می‌رسد. همچنین اگر از اپلیکیشن‌های سنگین مانند فوتوشاپ استفاده کنید، آنر مجیک بوک ۱۴ نهایتاً ۵ ساعت شارژ نگه می‌دارد.

شارژر ۶۵ واتی این لپ‌ تاپ بسیار کامپکت و سبک است. این شارژر از طریق یک کابل USB-C در اندازه‌ ۱۸۰ سانتی‌متر به آنر مجیک‌ بوک ۱۴ متصل می‌شود. این لپ‌ تاپ در طی نیم ساعت به میزان ۵۰ درصد شارژ می‌شود و این در حالی است که برای شارژ کابل به یک ساعت و ۳۰ دقیقه زمان احتیاج دارد. همچنین با این لپ‌ تاپ می‌توانید دستگاه‌های دیگر نظیر موبایل‌ها را نیز شارژ کنید. می‌توان با شارژر USB-C گلکسی S20 نیز این لپ‌ تاپ را البته در سرعت پایین‌تر شارژ کرد.

بررسی لپ تاپ آنر مجیک بوک ۱۴ - تکفارس 

نقاط قوت

  • ارزش خرید بسیار بالا
  • نمایشگر زیبا و عملکرد عالی
  • طراحی جمع‌و‌جور و وزن کم

نقاط ضعف

  • عرضه به صورت محدود
  • ۸ گیگابایت رم
  • طراحی عجیب و آزاردهنده وب کم

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید