بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۳ - تکفارس 
بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۳ - تکفارس 

بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۳

مهدی حلوائی
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - 10:04
بهترین لپ تاپ های دانشجویی ۲۰۲۳

از آن‌جایی که نیاز به تکنولوژی در بحث یادگیری روز به روز در حال افزایش است، داشتن یک لپ تاپ مناسب برای دانشجویان تقریباً به امری ضروری تبدیل شده است. پیدا کردن لپ تاپی که تا چند سال نیاز دانشجویان را رفع کند کار دشواری است اما ما در این مقاله بهترین لپ تاپ‌های موجود در بازار در بخش‌های مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین لپ تاپ: اچ پی اسپکتر X360

اچ پی اسپکتر x360

سری اسپکتر اچ پی برای سالیان متوالی به عنوان بهترین لپ تاپ‌های ویندوزی شناخته می‌شدند و مدل اسپکتر X360 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این لپ تاپ به ۳۲ گیگابایت رم، ۲ ترابایت حافظه‌ی SSD، تراشه‌ی گرافیکی آیریس Xe و پردازنده‌ی نسل ۱۲ اینتل Core i7-1255U مجهز شده که یکی از سریع‌ترین و کم‌مصرف‌ترین تراشه‌های موجود می‌باشد.

اسپکتر X360 همچنین از یک نمایشگر ۱۳.۵ اینچی با نسبت ابعاد ۳:۲ بهره برده که کار را برای تولیدکنندگان محتوا آسان می‌کند. نمایشگر نسخه‌ی پایه‌ی این محصول دارای وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل (+FHD) است اما شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی بیشتر به نسخه‌ی اولد با وضوح ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل آن نیز دسترسی داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های مهم لپ تاپ اسپکتر X360، وب کم ۵ مگاپیکسلی آن است که امکان ضبط ویدیو با وضوح ۱۰۸۰ پیکسل را دارد. این دوربین همچنین دارای قابلیت‌های دیگری مانند پشتیبانی از فناوری تشخیص چهره‌ی ویندوز هلو و فناوری‌های فریم خودکار و اصلاح نور بوده و از این رو برای تماس‌های تصویری بسیار کاربردی است. لیست درگاه‌های اسپکتر X360 نیز شامل دو درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه USB-A، جک هدفون و شیار کارت میکرو اس‌دی می‌شود. اچ پی این محصول را در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و آبی به بازار عرضه کرده است.

بهترین لپ تاپ Clamshell: مک بوک ایر

مک بوک ایر 2022

مک بوک ایر یکی از محبوب‌ترین لپ تاپ‌های جهان بوده و نسخه‌ی ۲۰۲۲ آن نیز به لطف استفاده از سخت‌افزار قدرتمند و طراحی جدید خود، یکی از بهترین لپ تاپ‌های دانشجویی فعلی می‌باشد. این نسخه از لپ تاپ محبوب اپل به تراشه‌ی فوق‌العاده قدرتمند M2 مجهز شده که آن را از نظر قدرت بالاتر از سایر رقبا قرار می‌دهد. مک بوک ایر ۲۰۲۲ همچنین دارای عمر باتری باتری بالایی بوده و اپل آن را با حداکثر ۲۴ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی SSD روانه‌ی بازار کرده است.

نسخه‌ی جدید مک بوک ایر همچنین از نمایشگر ۱۳.۶ اینچی با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۶۴ پیکسل و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت بهره برده و اپل آن را در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، طلایی روشن و آبی تیره در دسترس قرار داده است. لیست درگاه‌های این محصول نیز شامل دو درگاه تاندربولت/USB4، جک هدفون و شارژ مگ سیف (با پشتیبانی از شارژ ۶۷ واتی) می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ می‌توان به وب کم ۱۰۸۰ پیکسلی و حسگر اثر انگشت تاچ آی دی آن اشاره کرد.

بهترین لپ تاپ اقتصادی: سرفیس لپ تاپ گو ۲

سرفیس لپ تاپ گو 2

اگر به دنبال لپ تاپی قدرتمند اما اقتصادی هستید، یدون شک سرفیس لپ تاپ گو ۲ بهترین گزینه‌ی برای شما به حساب می‌آید. مایکروسافت در این لپ تاپ از پردازنده‌ی اینتل Core i5-1135G7 با تراشه‌ی گرافیکی Xe استفاده کرده که امکان اجرای بازی‌های سبک را نیز فراهم می‌کند. نسخه‌ی پایه‌ی این محصول با ترکیب ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD به بازار عرضه شده اما نسخه‌ی ۸ گیگابایتی آن نیز در دسترس قرار گرفته است.

سرفیس لپ تاپ گو ۲ از نمایشگر لمسی ۱۲.۴ اینچی با وضوح ۱۵۲۶ در ۱۰۲۴ پیکسل و نسبت ابعاد ۳:۲ بهره برده و در قسمت بالایی آن یک وب کم ۷۲۰ پیکسلی با پشتیبانی از فناوری ویندوز هلو قرار گرفته است. همچنین نسخه‌ی ۸ گیگابایتی این لپ تاپ دارای حسگر اثر انگشت می‌باشد. مایکروسافت در طراحی این محصول از بدنه‌ی پلاستیکی و درب آلومینیومی استفاده کرده و آن را در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، آبی روشن و سبز روشن روانه‌ی بازار کرده است.

سرفیس لپ تاپ گو ۲ همچنین به یک درگاه USB-C، یک درگاه USB-A، درگاه سرفیس کانکت، و جک هدفون مجهز شده است. هرچند که لیست درگاه‌های این لپ تاپ چندان کامل نیست اما بدون شک نیاز دانشجویان را برطرف خواهد کرد.

بهترین لپ تاپ گیمینگ: ریزر بلید ۱۴

ریزر بلید 14

ریزر بلید ۱۴ برای افرادی که در کنار تحصیل قصد انجام بازی‌های ویدیویی را دارند گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید. مدل ۲۰۲۲ این لپ تاپ به تراشه‌ی رایزن ۹ ۶۹۰۰H ای ام دی مجهز شده که در حال حاضر یکی از قدرتمندترین تراشه‌های موجود در بازار است. به علاوه، نسخه‌‌ی پایه‌ی ریزر بلید ۱۴ از گرافیک RTX 3060 انویدیا و نسخه‌ی قدرتمندتر آن از کارت RTX 3060 Ti نیز بهره برده‌اند تا کاربران برای اجرای بازی‌ها با هیچ مشکلی مواجه نشوند.

هر دو نسخه‌ی لپ تاپ ریزر بلید ۱۴ ۲۰۲۲ از نمایشگر ۱۴ اینچی با نسبت ابعاد ۱۶:۹ استفاده کرده‌اند اما نرخ تازه‌سازی نمایشگر نسخه‌ی پایه ۱۴۴ هرتز و نسخه‌ی دیگر ۱۶۵ هرتز است. همچنین نمایشگر نسخه‌ی پایه‌ی این لپ تاپ دارای وضوح FHD بوده و از فضای رنگ sRGB پشتیبانی می‌کند در حالی که نمایشگر نسخه‌ی قدرتمندتر آن از وضوح QHD بهره برده و فضای رنگ DCI-P را نیز به طور صددرصد پوشش می‌دهد.

در حالی که بسیاری از لپ تاپ‌های گیمینگ فاقد وب کم هستند اما ریزر بلید به یک وب‌ کم ۱۰۸۰ پیکسلی با پشتیبانی از فناوری تشخیص چهره‌ی ویندوز هلو نیز مجهز شده است. لیست درگاه‌های این لپ تاپ شامل دو درگاه USB-C، دو درگاه USB-A، یک درگاه HDMI 2.1 و یک جک هدفون می‌شود. ریزر این لپ تاپ را با ۱۶ گیگابیت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD و با قیمت پایه‌ی ۱،۹۹۹ به بازار عرضه کرده است.

بهترین لپ تاپ اقتصادی گیمینگ: لنوو آیدیا پد گیمینگ ۳

لنوو آیدیا پد گیمینگ 3

هرچند که ریزر بلید ۱۴ لپ تاپ گیمینگ فوق‌العاده‌ای است اما قیمت بالای این محصول ممکن است بسیاری از افراد را از خرید آن منصرف کند. در حال حاضر بازار لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی شامل محصولات متعددی می‌شود اما قیمت فعلی لنوو آیدیا پد گیمینگ ۳ آن را به بهترین گزینه‌ی ممکن تبدیل کرده است.

این لپ تاپ به تراشه‌ی رایزن ۵ ۵۶۰۰H ای ام دی، گرافیک انویدیا RTX 3050 Ti و ترکیب ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت SSD مجهز شده و از این رو توان اجرای بازی‌ها با تنظیمات گرافیکی عادی را دارد. آیدیا پد گیمینگ ۳ همچنین از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با وضوح FHD، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و نسبت ابعاد ۱۶:۹ بهره برده و لنوو در آن از یک وب کم ۷۲۰ پیکسلی نیز استفاده کرده است.

یک درگاه USB-C، دو درگاه USB-A، درگاه اترنت و درگاه HDMI 2.0 لیست درگاه‌های آیدیا پد گیمینگ ۳ را تکشیل می‌دهند. هرچند که این محصول دارای وزن و ضخامت نسبتاً زیادی است اما این موضوع در مورد بیشتر لپ تاپ‌های گیمینگ اقتصادی صدق می‌کند. لنوو آیدیا پد گیمینگ ۳ تنها در رنگ مشکی و با قیمت ۷۰۰ دلار به بازار عرضه شده است.

بهترین لپ تاپ قابل حمل: سرفیس گو ۳

سرفیس گو 3

هرچند که سرفیس گو ۳ از نظر سخت‌افزار در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود در این مقاله ضعیف‌تر است اما سایز کوچک آن باعث می‌شود تا دانش آموزان کم سن و سال‌تر برای استفاده از آن کار راحت‌تری داشته باشند. این محصول در دو نسخه با ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی eMMC و تراشه‌‌ی اینتل پنتیوم گلد ۶۵۰۰Y و همچنین ۸ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD و تراشه‌ی اینتل Core i3-10100Y روانه‌ی بازار شده است.

از ویژگی‌های اصلی سرفیس گو ۳ می‌توان به نمایشگر لمسی ۱۰.۵ اینچی با نسبت ابعاد ۳:۲ و وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل، پشتیبانی از قلم هوشمند، وب کم ۵ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰ پیکسلی و پشتیبانی از ویندوز هلو و دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی اشاره کرد. لیست درگاه‌های این لپ تاپ/تبلت نیز شامل یک درگاه USB-C، درگاه سرفیس کانکت، جک هدفون و شیار کارت میکرو اس دی می‌شود. مایکروسافت همچنین نسخه‌ی LTE این محصول را به بازار عرضه کرده است که قیمت آن کمی از نسخه‌ی استاندارد بالاتر است.

بهترین کروم بوک: ایسر کروم بوک اسپین ۷۱۴

ایسر کروم بوک اسپین 714

ایسر کروم بوک اسپین ۷۱۳ در بین بهترین کروم بوک‌های سال قبل بود و حالا جانشین این لپ تاپ با نام اسپین ۷۱۴ با سخت‌افزاری قدرتمندتر و نمایشگری بهتر به بازار عرضه شده است. در واقع می‌توان گفت که اگر به دنبال یک لپ تاپ دانشجویی غیرویندوزی هستید، ایسر کروم بوک اسپین ۷۱۴ در حال حاضر بهترین گزینه‌ی موجود در بازار است.

اسپین ۷۱۴ به تراشه‌ی نسل ۱۲ اینتل Core i5-1235U مجهز شده که تراشه‌ای فوق‌العاده برای سیستم‌عامل سبک کروم او اس به حساب می‌آید. این لپ تاپ همچنین از تراشه‌ی گرافیکی Xe و ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۲۵۶/۸ گیگابایتی بهره برده است. نمایشگر این محصول نیز از نوع لمسی ۱۴ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ بوده که از نمایشگرهای استاندارد ۱۶:۹ اینچی کمی بزرگ‌تر است. این نمایشگر از قلم هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های ایسر کروم بوک اسپین ۷۱۴ می‌توان به وب کم ۱۰۸۰ پیکسلی، مقاومت MIL-STD-810H، محافظ گوریلا گلس، دو درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه USB-A، درگاه HDMI و جک هدفون اشاره کرد. ایسر این کروم بوک را در رنگ آبی مایل به خاکستری با قیمتی مشابه به اسپین ۷۱۳ روانه‌ی بازار کرده است.

بهترین لپ تاپ برای کودکان: اچ پی فورتیس G9 Q

اچ پی فورتیس GQ 9

کروم بوک اچ پی فورتیس G9 Q در برابر ضربه و آب مقاوم بوده و بهترین گزینه برای کودکان به حساب می‌آید. این محصول از نظر سخت افزاری قدرت زیادی ندارد و ویژگی اصلی آن، مقاومت بالای آن است. اچ پی در این کروم بوک از تراشه‌ی اسنپدراگون ۷c نسل ۲، ۸ گیگابایت رم و ۶۵ گیگابایت حافظه‌ی eMMC استفاده کرده است.

اچ پی فورتیس G9 Q همچنین از یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچی با نسبت ابعاد ۱۶:۹ و وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل بهره برده و به یک وب کم ۷۲۰ پیکسلی، دو درگاه USB-C، یک درگاه USB-A و جک هدفون مجهز شده است. این محصول از اتصالات سلولی برای دسترسی به اینترنت نیز پشتیبانی می‌کند.

نظر شما در مورد محصولات معرفی‌شده در این مقاله چیست؟ به‌نظر شما بهترین لپ تاپ دانشجویی در سال ۲۰۲۳ کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید