کاهش قیمت آیفون در چین منجر به چند بهبود گسترده خواهد شد - تکفارس 
کاهش قیمت آیفون در چین منجر به چند بهبود گسترده خواهد شد - تکفارس 
کاهش قیمت آیفون در چین منجر به چند بهبود گسترده خواهد شد - تکفارس 

کاهش قیمت آیفون در چین منجر به چند بهبود گسترده خواهد شد

فاطمه آهنگریان
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - 11:30
کاهش قیمت آیفون در چین منجر به چند بهبود گسترده خواهد شد - تکفارس 

طبق گزارش CNBC، اپل به طور رسمی قیمت آیفون را در چین کاهش داده است، زیرا پس از ویروس کرونا این شرکت در حال جشن گرفتن یک جشنواره خرید آنلاین معروف به ۶.۱۸ است. در حالی که وب‌سایت رسمی اپل در کشور قیمت محصولات خود را تغییر نداده است، کانال‌های دیگری که از طریق آن‌ها اپل رسماً گوشی‌های خود را در این کشور به فروش می‌رسانند، باعث کاهش قیمت مدل‌های فعلی آیفون شدند. به عنوان مثال، کاربران Tmall می‌توانند مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۱۱ را با قیمت ۴،۷۷۹ یوان (معادل ۶۶۹.۵۹ دلار) خریداری کنند. که با ۱۳ درصد تخفیف از قیمت اصلی تلفن که این قیمت ۵۴۹۹ یوان (۷۷۴.۳۵ دلار) است، برخوردار است.

همچنین در Tmall، نسخه ۶۴ گیگابایتی آیفون ۱۱ پرو با ۱۳ درصد تخفیف از ۸۶۹۹ یوان به ۷۵۷۹ یوان رسیده است. (۱،۰۶۷.۲۵ دلار). مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۱۱ پرو مکس نیز با کاهش ۱۳ درصدی قیمت خود را از ۹ هزار و ۵۹۹ یوان به ۸۳۵۹ (۱،۱۷۵.۰۹ دلار) کاهش داده است. ارزان‌ترین تلفن در رده اپل، نسل دوم ۶۴ گیگابایت آیفون SE است. Tmall این مدل را با قیمت ۳،۰۹۹ یوان (۴۳۶٫۳۹ دلار) به فروش می‌رساند که با کاهش ۶.۲ درصدی قیمت از ۳،۲۹۹ یوان روبه‌رو است.

اپل امیدوار است که کاربران مدل‌های قدیمی آیفون را در چین به مدل‌های جدیدتر مجذوب کند.

خرده‌فروشی آنلاین  JD.com کمی قیمت را کمتر کرده و مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۱۱ را به قیمت ۴۵۹۹ یوان، ۱۸۰ یوان ارزان‌تر از قیمت Tmall می‌فروشد. آیفون ۱۱ پرو با قیمت ۶۹۹۹ یوان شروع می‌شود و مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۱۱ پرو مکس با ۷،۴۹۹ یوان برچسب‌گذاری می‌شود. این اختلاف ۵۸۰ یوان و ۸۶۰ یوان به ترتیب از قیمت‌های Tmall است. آیفون SE نسخه ۶۴ گیگابایتی با قیمت ۳،۰۶۹ یوان توسط JD.com، که یک نماینده رسمی فروش اپل است و با اپل در قیمت‌گذاری آیفون همکاری می‌کند، قیمت دارد.

کاهش قیمت آیفون در چین منجر به چند بهبود گسترده خواهد شد - تکفارس 

سری آیفون ۱۱ و آیفون SE در جشنواره ۶.۱۸ در چین شامل تخفیف می‌شوند

این تخفیفات دارای اثر مطلوب خود نیز هستند. سخنگوی وب‌سایت JD.com می‌گوید فروش محصولات اپل در اولین ساعت تبلیغ دیروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است. جشنواره خرید ۶.۱۸ در تاریخ ۲۹ خردادماه (۱۸ ژوئن) برگزار می‌شود و می‌تواند تا چند روز ادامه یابد. این شرکت جشنواره مشابه‌ای Singles’ Day را در ۱۱ نوامبر برگزار می‌کند و آن جشن نیز به طور رسمی به طول ۲۴ ساعت برگزار می‌شود. اما دقیقاً همانطور که خرده‌فروشان در ایالات متحده آمریکا روزهای قبل و بعد از تاریخ رسمی جمعه سیاه به فروش محصولات خود می‌پردازند، خرده‌فروشان آنلاین در چین تخفیف‌هایی را در مورد جشنواره های ۶٫۱۸ و Singles’ Day ارائه می‌دهند.

اپل معمولاً در جشنواره ۶.۱۸ شرکت نمی‌کند و طبق گفته ویل وونگ (Will Wong) فروشگاه IDC، این تنها دومین بار است که کمپانی این کار را کرده است. وونگ گفته است:

سال گذشته وقتی این کار را انجام دادند، پذیرش خوب بود و با دادن تخفیف و تبلیغات نتیجه خوبی می‌گرفتند. امسال ما این زمان را در این فصل پس از تعطیلی اماکن و قرنطینه بسیار خوب می‌بینیم زیرا مردم بسیار مراقب هستند (در مورد هزینه کردن) و تخفیف باعث تحریک تقاضا خواهد شد.

اپل در مورد تخفیف‌ها اظهار نظری نکرده است. طبق گزارش‌ها، اپل امیدوار است که خریداران را از میان تعداد زیادی از کاربران فعال آیفون در این کشور به دنبال ارتقا به مدل جدید‌تر جلب کند. این فکر توسط نیکول پنگ (Nicole Peng)، معاون شرکت Canalys ارائه شده است. پنگ به CNBC گفته است:

آیفون‌های ارزان‌قیمت این روزها توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند. آن‌ها در تلاشند آیفون نسل قدیمی را به عنوان مثال آیفون ۶، آیفون ۷ و آیفون ۸ هدف قرار دهند. آن‌ها نمی‌خواهند در مقایسه با آنچه که قبلاً خرج کرده‌اند هزینه بیشتری صرف کنند، اما به یک دستگاه ارتقایافته نیاز دارند.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود اپل قیمت آیفون را کاهش دهد. در آوریل ۲۰۱۹، اپل قیمت آیفون XR را در چین به دلیل نوسان ارز کاهش داد. قدرت دلار آمریکا در برابر یوان چینی در آن مقطع زمانی شرکت را مجبور به انتخاب یکی از دو گزینه بد کرد. این می‌تواند قیمت‌ها را یکسان نگه داشته و در ازای یوان دریافتی، کمتر دلار دریافت کند. یا این که قیمت‌های خود را در چین پایین می‌آورد تا دستگاه‌های خود را رقابتی‌تر کند تا بتواند میزان درآمد از دست رفته خود را اینچنین جبران کند.

در ژانویه سال ۲۰۱۹، اپل قیمت عمده فروشی چندین مدل را در چین کاهش داد. در حالی که عموم مردم به طور خودکار از این کاهش قیمت‌ها بهره نمی‌بردند، فروشندگان اپل پریمیوم یا فروشگاه‌های اینترنتی دارای مجوز تصمیم گرفتند با حفظ قیمت خرده‌فروشی خود و یا کاهش قیمت‌های خود برای جذب خریداران، سود خود را افزایش دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید