استفاده وال استریت از Mobility Data کاربران اندروید و iOS برای بررسی شرایط اقتصادی جهان - تکفارس 
استفاده وال استریت از Mobility Data کاربران اندروید و iOS برای بررسی شرایط اقتصادی جهان - تکفارس 
استفاده وال استریت از Mobility Data کاربران اندروید و iOS برای بررسی شرایط اقتصادی جهان - تکفارس 

استفاده وال استریت از Mobility Data کاربران اندروید و iOS برای بررسی شرایط اقتصادی جهان

فرزاد اسرافیلی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 21:30
استفاده وال استریت از Mobility Data کاربران اندروید و iOS برای بررسی شرایط اقتصادی جهان - تکفارس 

بیماری همه گیر کرونا نه تنها عامل مرگ و میر مردم است، بلکه با تعطیلی شرکت‌ها و اخراج کارگران، بسیاری از افراد را دچار زیان اقتصادی کرده است. نرخ اشتغال در ایالات متحده اخیراً ۱۴٫۷٪ شده است. با اقدامات اقتصادی بسیاری که در سطوح بی‌سابقه صورت گرفته است، شرکت‌های وال استریت نمی‌توانند با استفاده از ارقام سنتی، اتفاقاتی که در دنیای تجارت رخ می‌دهد را اداره کنند. درعوض، این شرکت‌ها mobility data یا همان داده‌های تحرک ایجاد شده توسط کاربران iOS و اندروید را ردیابی می‌کنند تا بینشی از فعالیت اقتصادی کسب کنند.

داده‌ها را می‎‌توان به مناطق جغرافیایی تقسیم کرد و به تحلیلگران این فرصت را داد تا پیش بینی کنند کدام کشورها می‌توانند در بهبود اقتصادی پیشرو باشند. مدیریت سرمایه گذاری حقوقی و عمومی (LGIM) به عنوان یکی از بزرگترین مدیران دارایی اروپا، Apple Maps را که درخواست‌های مربوطه را هدایت می‌کند تقسیم می‌کند. KGIM بعد از تنظیم نتایج به شکل فصلی، از داده‌ها برای برآورد تولید ناخالص داخلی (GDP) برای کشورهای مختلف استفاده می‌کند. تولید ناخالص داخلی برای سنجش ارزش بازار کالا و خدمات تولیدی یک کشور استفاده می‌شود. مدیر دارایی می‌گوید که داده‌هایی که با استفاده از اپل مپ ارائه می‌شود نشان می‌دهد که اقتصاد ایالات متحده بهتر از اقتصاد سایر کشورها است. بر اساس داده‌ها، پس از ایتالیا، کشورهای جنوب اروپا نیز در حال بازگشت به فعالیت‌های اقتصادیست.

داده‌های مورد استفاده کاربران iOS و Android مربوط به فعالیت‌های اقتصادی است که بلافاصله اتفاق می‌افتد؛ برخلاف شاخص‌های سنتی مانند بیکاری و خرده فروشی که معمولاً پس از تاخیر گزارش می‌شود.

جان رو، رئیس صندوق‌های چند دارایی در مدیریت سرمایه گذاری حقوقی و عمومی، در ایمیلی گفت:

Covid-19 مانند سایر شوک‌ها نیست و بنابراین اکثر سرمایه گذاران در حال کاستن شاخص‌های سنتی هستند. در عوض، بحث در مورد شکل بازیابی است و بنابراین ما تعدادی از داده‌های نوآورانه را ردیابی می‌کنیم که معتقدیم بلادرنگ‌تر خواهد بود.

رو افزود:

ما در تلاشیم در مسیر بین سناریوهای بسیار متفاوت پا بگذاریم. چنین نشانگرهای اولیه‌ای برای ارزیابی مجدد احتمال نسبی آنها بسیار مهم هستند.

علاوه بر LGIM بنگاه‌هایی مانند Societe Generale SA  و Deutsche Bank AG یا همان دویچه بانک نیز داده‌های تحرک iOS و Android را ردیابی می‌کنند. اندرو لاپتورن، تحلیلگر کمی Societe Generale، روز دوشنبه گذشته در یادداشتی به مشتریان گفت که با وجود جو صعودی ناشی از کاهش قرنطینه در مناطق مهم اقتصادی، تجارت همچنان ضعیف است.

دو شرکت اپل و گوگل ماه گذشته ابزارهای آنلاین جدیدی را معرفی کرده‌اند که مبتنی بر تحرک کاربران است. اپل از داده‌های ناشناس Apple Map استفاده می‌کند تا نشان دهد که چه تعداد از مردم در ۶۳ کشور جهان حمل و نقل عمومی، رانندگی یا پیاده روی را انتخاب می‌کنند. داده‌های گوگل نیز ناشناس است و داده‌ها را تجزیه می‌کند تا نشان دهد چه تعداد از افراد به فروشگاه‌های مواد غذایی و پارک‌ها می روند. این اطلاعات داده‌های خامی هستند که تحلیلگران آنها را به پیش بینی‌های اقتصادی تبدیل می‌کنند.

دویچه بانک آلمان از داده‌های Google برای کسب اطلاعاتی در مورد شرایط اقتصادی نیویورک استفاده می‌کند. بخش‌هایی از ایالت  نیویورک این جمعه بازگشایی می‌شوند اما انتظار می‌رود شهر نیویورک در بخش‌هایی از ماه ژوئن همچنان در قرنطینه باشد. تورستن اسلاک اقتصاددان ارشد این بنگاه معتقد است استفاده روزانه و هفتگی از مترو در نیویورک رو به رشد است. با این حال، این پیشرفت در استفاده از مترو در قیاس با افزایش فعالیت داروخانه‌ها، پارک‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی ناچیز است. در حالی که رشد مجدد فعالیت‌ها در این اماکن ممکن است برای بازگشت اقتصادی کلی مناسب باشد، اما TD Securities چیز دیگری را می‌بیند. این بنگاه بانکی معتقد است افزایش بازدید از پارک بدون افزایش تعداد ترانزیتی‌ها نشان دهنده آن است که مردم به دلیل خستگی از قرنطینه به بیرون می‌روند نه برای خرید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید