سونی بدترین آمار فروش سری اکسپریا را به ثبت رساند - تکفارس 
سونی بدترین آمار فروش سری اکسپریا را به ثبت رساند - تکفارس 
سونی بدترین آمار فروش سری اکسپریا را به ثبت رساند - تکفارس 

سونی بدترین آمار فروش سری اکسپریا را به ثبت رساند

مجید مهرعلی
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 08:30
سونی بدترین آمار فروش سری اکسپریا را به ثبت رساند - تکفارس 

گوشی‌های هوشمند سونی اکسپریا در سال‌های اخیر توفیقی در کسب محبوبیت نداشته است و حتی با تمام تقلایی که سونی به خرج داده تا جان تازه‌ای به بازار این محصول ببخشد، در سه‌ماهه اخیر کمترین آمار فروش را تجربه کرده است. تعداد فروش کلی سری اکسپریا به ۵۰۰ هزار دستگاه هم نمی‌رسد.

سونی رسما اعلام کرد که در حدفاصل ژانویه تا مارس ۲۰۲۰، تنها ۴۰۰ هزار دستگاه برای بازار ارسال گردیده است. این عدد پایین‌ترین رکورد در تاریخ سونی است و در مقایسه با سه‌ماهه مشابه در سال قبل کاهش عظیم ۶۳ درصدی را متحمل شده است. سال قبل در همین بازه زمانی سونی یک میلیون و صد هزار دستگاه را روانه بازار کرده بود.

متاسفانه شرکت سونی به هدف امسال خود که فروش ۷۰۰ هزار دستگاه بود نرسیده است البته می‌توان رد پای کوید ۱۹ را در این ناکامی مشاهده کرد. سونی اعلام کرد که همه‌گیری ویروس درخواست‌ها را در زمینه تولید و توزیع تحت‌الشعاع قرار داده است.

در سراسر سال مالی (از سه‌ماهه دوم ۲۰۱۹ تا سه‌ماهه اول ۲۰۲۰) سونی تعداد سه میلیون و دویست عدد دستگاه را روانه بازار نموده است. آخرین هدف این شرکت فروشی برابر با سه میلیون و پانصد هزار عدد در نظر گرفته شده بود ولی پیش از این، تخمین سونی حدود ۴ میلیون دستگاه برای جولای ۲۰۱۹ و ۵ میلیون برای آوریل ۲۰۱۹ بوده است.

وضع بی‌ثبات به‌وجود آمده توسط کوید ۱۹ سونی را از پیش‌بینی سال مالی پیش‌رو عاجز کرده است. نتیجه‌ای که در آینده رقم خواهد خورد مطمئنا رابطه مستقیمی با میزان محبوبیت اکسپریا ۱ II و اکسپریا ۱۰ II در بازار خواهد داشت.

سونی از اراده خود برای برگرداندن بازار ارتباطات موبایلی به یک موقعیت سودآور با کمک فن‌آوری ۵G خبر داده بود اما در ماه‌های اخیر این شرکت اقداماتی را برای جبران خسارات وارده با ترکیب آن با سایر وجوه تجارت فروش مستقیم محصولات به مشتریان به انجام رسانده است.

شرک سونی باید تصویر روشنی از سیاست‌های بلند مدت خود در رابطه با تجارت برند فوق ارائه دهد، البته اگر اصلا چنین برنامه بلند مدتی وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید