سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری آمازون برای مقابله با کرونا - تکفارس 
سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری آمازون برای مقابله با کرونا - تکفارس 
سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری آمازون برای مقابله با کرونا - تکفارس 

سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری آمازون برای مقابله با کرونا

فرزاد اسرافیلی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 21:00
سرمایه گذاری ۴ میلیارد دلاری آمازون برای مقابله با کرونا - تکفارس 

آمازون انتظار دارد ۴ میلیارد دلار یا بیشتر برای مقابله با بحران کرونا هزینه کند. البته مبلغ مذکور، درآمد پیش‌بینی‌شده برای شرکت در فصل پیش‌رو است. جف بزوس، مدیرعامل شرکت آمازون، در بخشی از گزارش درآمدی شرکتش در فصل اول سال ۲۰۲۰ اعلام کرد این هزینه‌ها در حوزه‌های تامین تجهیزات محافظ شخصی، پاکسازی زیرساخت‌ها، افزایش حقوق کارمندان و کارگران ساعتی و توسعه‌ی ظرفیت‌های آزمایش‌گیری اختصاصی آمازون خرج خواهد شد. بسیاری از تغییرات در حال حاضر اعمال شده و در پاسخ به فشارهای بیرونی در مورد برخورد با کارگران در هنگام بیماری همه گیر صورت گرفت.

آمازون به دلیل برخورد با کارمندان خود که علنا از شرایط کار انتقاد کرده‌اند، تحت فشار قرار گرفته است. دراین‌میان گزارش‌های متعددی هم از اخراج کارمندان معترض منتشر شد و حتی برخی ادعا کردند آمازون، کارگران هول‌فودز با تصمیم به تشکیل اتحادیه را رصد می‌کرده است.

یادداشت بزوس سعی دارد تصمیم آمازون را در مورد “ایمن نگه داشتن کارمندان” به رخ بکشد، او در یادداشت خود به سهام‌داران هم پیشنهاد می‌دهد تا هزینه‌های جدید را تحمل کنند. بزوس در بخشی از یادداشت می‌نویسد:

بهترین سرمایه‌گذاری کنونی ما، تمرکز روی سلامت و ایمنی صدها هزار کارمند و کارگر است.

یکی از نکات جالب در اظهارات بزوس این بود که آمازون دارای تیمی از کارمندان فعلی است که در تلاشند تا ظرفیت‌های آزمایشی پیشرفته را توسعه دهند. تاکنون، آن‌ها آزمایشگاهی را برای تست آزمایشی برای کارمندان خط مقدم خود ساخته است، و متعهد است که هر پیشرفتی را که تیم در مبارزه با COVID-19 کسب می کند، به اشتراک بگذارد.

عملکرد سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ آمازون با پیش‌بینی‌های شرکت که در پایان سال گذشته منتشر شد، هم‌خوانی داشت. درآمد عملیاتی شرکت به چهار میلیارد دلار رسید و فروش خالص این شرکت رکورد ۷۵٫۵ میلیارد دلاری را ثبت کرد. این میزان بیش از رشدی است که در سه ماه گذشته پیش بینی شده بود. AWS، خدمات محاسبات ابری آمازون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ به طوریکه در این سه ماه ۱۰٫۲ میلیارد دلار به ارمغان آورده است که رشد بالایی را نسبت به درآمد ۷/۷ میلیارد دلاری دوره‌ی مشابه در سال ۲۰۱۹  نشان می‌دهد.

گزارش درآمدی آمازون نشان می‌دهد که باوجود شرایط بحرانی اقتصادی بر اثر شیوع ویروس کرونا، این شرکت شرایط را به‌خوبی تحمل کرده و افزایش تقاضای بی‌سابقه را در سرتاسر جهان، مدیریت می‌کند. ازطرفی اعلام عمومی هزینه‌های سنگین برای مدیریت شرایط بحرانی ویروس کرونا، اقدامی قابل تحسین ازسوی غول تجارت الکترونیک جهان محسوب می‌شود. به‌علاوه، آن‌ها مدت‌ها پیش از استخدام نیروهای جدید در شرکت خبر دادند که رخداد مثبتی در شرایط کنونی بحران بیکاری محسوب می‌شود. فراموش نکنید که تمامی این اقدام‌ها در شرکتی انجام می‌شود که همیشه تحت انتقاد شدید به‌خاطر رویکردهای نامناسب در قبال کارمندان قرار دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید