اپل در این سه‌ماهه شاهد کاهش فروش برای دو محصول اصلی خود است - تکفارس 
اپل در این سه‌ماهه شاهد کاهش فروش برای دو محصول اصلی خود است - تکفارس 
اپل در این سه‌ماهه شاهد کاهش فروش برای دو محصول اصلی خود است - تکفارس 

اپل در این سه‌ماهه شاهد کاهش فروش برای دو محصول اصلی خود است

محمد علی مشهدی جعفر
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - 08:00
اپل در این سه‌ماهه شاهد کاهش فروش برای دو محصول اصلی خود است - تکفارس 
هنگامی که  اپل نتایج سه‌ماهه‌ دوم مالی خود را منتشر کرد، تیم کوک، مدیر عامل اپل از ارائه تخمین‌های معمول برای سه‌ماهه‌ی فعلی خودداری کرد. این مدیر اجرایی گفت:
ما به بلند‌مدت کار خود اطمینان زیادی داریم. در حال حاضر گفتن این‌که ۶۰ روز آینده چگونه خواهد بود آسان نیست و بنابراین ما چیزی در این‌باره نمی‌گوییم زیرا این کار ناشی از عدم بینش و عدم اطمینان است.
البته، این شیوع کروناویروس است کوک را نامطمئن از آینده می‌کند می کند.
مدیر ارشد مالی اپل، لوکا ماستری با Financial Times (از طریق ۹to5Mac) صحبت کرد و درباره عدم هدایت مالی در سه‌ماهه‌ی سوم اظهار داشت:
ما واقعاً احساس نمی‌کردیم به اندازه کافی دید و اطمینان کافی برای هدایت کردن وجود دارد و صراحتا نمی‌خواستیم کاری را انجام دهیم که ارزش چندانی برای سرمایه‌گذاران نداشته باشد.
با این حال، اپل سرانجام برخی اطلاعات را درباره‌ی روندهای گسترده درآمد در سه‌ماهه‌ی فعلی را منتشر کرد.
اپل برای سه‌ماهه‌ی سوم مالی، درآمد کمتری را برای آیفون، محصولات پوشیدنی و خانگی و لوازم جانبی، کاهش دنباله‌داری را پیش‌بینی می‌کند. این بدان معنی است که درآمد سه‌ماهه‌ی سوم برای هر دو بخش پایین‌تر از ارقامی است که قبلا برای سه‌ماهه‌ی دوم مالی گزارش شده است. برای آیفون، این بدان معناست که باید انتظار داشته باشیم درآمد اپل، به زیر ۲۸٫۹۶ میلیارد دلار کاهش یابد. و درآمد ناخالص محصولات پوشیدنی باید کمتر از ۶٫۲۸ میلیارد دلار باشد. بخش دوم شامل ساعت پرفروش  این شرکت یعنی اپل واچ است. همچنین شامل هندزفری بسیار محبوب اپل، یعنی ایرپاد است.
اپل شاهد افزایش درآمد نسبت به سه‌ماهه‌ی گذشته برای آیپد است. تقاضا برای این تبلت به دلیل قرنطینه‌های مربوط به ویروس کرونا در حال افزایش است. افرادی که از خانه کار می‌کنند برای انجام کارهای خود به این دستگاه‌ها متکی هستند و بچه ها از تبلت‌ها برای درس خواندن و انجام کارهای مدرسه استفاده می‌کنند. در نتیجه ما باید شاهد فروش تبلت‌های اپل بیش از ۱۰٫۳۵ میلیارد دلار برای آوریل تا پایان ژوئن باشیم.
متغیرهای بسیاری برای هر شرکتی وجود دارد تا بداند که آینده برایش چگونه است، چه برسد به اپل است. به عنوان مثال قبلا گزارش شد که برخی از فروشگاه‌های اپل می‌توانند بازگشایی شوند. دلیل این امر این است که بزرگ‌ترین اپراتور مرکز خرید آمریکا یعنی Simon Property Group قصد دارد در تاریخ اول ماه می مجدداً بازگشایی شود. ۱۳ فروشگاه اپل در مراکز خرید Simon قرار دارد. با این حال، وقتی با فروشگاه تماس گرفته شد، تا اطلاع ثانوی بسته بودند.
در طی سه‌ماهه‌ی فعلی، این امکان وجود دارد که اپل محصولات جدیدی را معرفی کند. این می‌تواند در طول کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC انجام شود که اپل در ماه مارس به صورت آنلاین به آن بازگشت. معمولاً این رویداد سالانه در مرکز همایش‌های سن خوزه برگزار می‌شود و شامل جلسات اصلی و اختصاصی برای حضور توسعه‌دهندگان است. اپل در این‌باره گفت:
ما WWDC 2020 را ماه ژوئن به شیوه‌ای ابتکاری به میلیون‌ها نفر از توسعه‌دهندگان در سراسر جهان ارائه می‌دهیم و کل جامعه توسعه‌دهندگان را با یک تجربه جدید جمع می‌کنیم. فرمت WWDC 2020 که یک برنامه‌ی کامل با یک سخنرانی و جلسات آنلاین و یک تجربه یادگیری عالی را برای کل جامعه‌ی توسعه‌دهنگان ما، در سراسر جهان ارائه می‌دهد. ما در هفته‌های آینده تمام جزئیات را به اشتراک خواهیم گذاشت.

در طی سخنرانی نه تنها اطلاعات بیشتری درباره iOS 14 کسب خواهیم کرد بلکه می‌توانیم ببینیم که اپل از ایرتگ‌های (AirTags) های مورد انتظار نیز رونمایی کند. با استفاده از تراشه‌ی باند پهن U1 که در سری آیفون ۱۱ استفاده شده است، ایرتگ‌ها می‌توانند از هوش مصنوعی استفاده کنند تا به کاربران کمک کنند چیزهایی را پیدا کنند که ایرتگ‌ها روی آنها قرار گرفته باشد مانند دوچرخه، کیف، کلید و حتی قلاده‌ی سگ. تحلیلگر قابل اعتماد، مینگ چی کوو (Ming-Chi Kuo) در اوایل سال جاری گفت که اپل انتظار دارد امسال ۱۰ میلیون ایرتگ تولید کند. یکی دیگر از دستگاه‌هایی برخی انتظار دارند در WWDC آن را ببینند، ایرپاد پرو لایت است. اپل هنوز تاریخ WWDC را اعلام نکرده است. اگر در اواسط ژوئن برگزار شود و اپل ایرتگ و ایرپاد پرو لایت را معرفی کند، ممکن است برخی از درآمد‌های این محصولات، بسته به تاریخ عرضه‌ی آن‌ها، در ارقام سه‌ماهه‌ی سوم مالی باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید