محصولات آینده اپل؛ از آیفون ۱۲ و آیپد ۵G گرفته تا AirTags و AirPowers - تکفارس 
محصولات آینده اپل؛ از آیفون ۱۲ و آیپد ۵G گرفته تا AirTags و AirPowers - تکفارس 
محصولات آینده اپل؛ از آیفون ۱۲ و آیپد ۵G گرفته تا AirTags و AirPowers - تکفارس 

محصولات آینده اپل؛ از آیفون ۱۲ و آیپد ۵G گرفته تا AirTags و AirPowers

محصولات آینده اپل؛ از آیفون ۱۲ و آیپد ۵G گرفته تا AirTags و AirPowers - تکفارس 

زمانی که به محصولات آینده اپل فکر می‌کنید، احتمالاً آیفون ۱۲ و اپل واچ سری ۶ نخستین چیزهایی‌ است که به ذهن شما خطور می‌کنند. شاید به آیپد پرو ۵G و ایرپاد پرو لایت که شایعه شده طی ماه آینده میلادی عرضه می‌شوند، هم برسید. اما در واقع اپل بیش از ۲۰ محصول در دست توسعه دارد که قرار است طی ماه‌های آینده وارد بازار شوند.

در این مقاله، کلیه اطلاعاتی که از محصولات آینده اپل در اختیار داریم را جمع‌آوری کرده‌ایم و فهرستی از چیزهایی که قرار است در آینده از اپل ببینیم را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

StudioPods اپل

اپل سال‌هاست که روی یک هدفون رو گوشی حرفه‌ای کار می‌کند و با وجود تاخیر چند ساله، به نظر می‌رسد که به عرضه آن نزدیک شده‌ایم. نام این هدفون هنوز مشخص نیست اما فعلا آن را همان استودیوپاد در نظر می‌گیریم. این دستگاه احتمالاً از قابلیت تغییر قطعات مغناطیسی پشتیبانی می‌کند که به نوعی قابلیت سفارشی‌سازی اپل واچ را برای کاربران فراهم می‌کند.

این هدفون با طراحی یکپارچه در حداقل دو نسخه حرفه‌ای و ورزشی عرضه خواهد شد که متریال استفاده شده در آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. در کنار سایر ویژگی‌های دیگر، انتظار می‌رود این هدفون دارای قابلیت حذف نویز، پشتیبانی از Siri و جفت سازی خودکار با دستگاه‌های اپل باشد.

محصولات آینده اپل؛ از آیفون ۱۲ و آیپد ۵G گرفته تا AirTags و AirPowers - تکفارس 

انتظار می‌رود StudioPods اپل در کنفرانس WWDC 2020 معرفی شود و عرضه آن هم در اواخر تابستان با قیمت مدل پایه ۳۵۰ دلار رخ دهد.

AirPods لایت اپل

ایرپادها در حال حاضر پرفروش‌ترین هدفون‌های بی‌سیم دنیا هستند، اما طبق گزارش‌های مختلف، اپل می‌خواهد موفقیت خود را با یک ایرپاد ارزان قیمت به سطح بالاتری برساند. طبق شایعات، این هدفون که ایرپاد لایت نام‌گذاری شده است قیمتی معادل ۱۲۹ دلار خواهد داشت. طراحی و ویژگی‌های آن در حال حاضر مشخص نیست اما احتمالا تا اواخر ماه می ۲۰۲۰ میلادی و در جریان رویداد آنلاین WWDC شاهد رونمایی آن باشیم.

AirTags اپل

ایرتگ برچسب ردیابی اپل است که امکان یافتن وسایل شخصی کوچک همانند کیف پول، کلید و وسایل بزرگتر مانند لپ‌تاپ و کوله پشتی را فراهم می‌کند. این لوازم جانبی برای ردیابی دقیق از تراشه باند فوق وسیع U1 بهره می‌برد که در آیفون سری ۱۱ نیز استفاده شده است، اگرچه گوشی‌های قدیمی هم با ایرتگ سازگار هستند اما چون از داده‌های وای‌فای و بلوتوث بهره می‌برند، دقت کمتری دارند.

طبق اطلاعات منتشر شده، هر ایرتگ می‌تواند به طور جداگانه از داخل برنامه Find My ردیابی شود. احتمالا ایرتگ هم در WWDC 2020 رونمایی شود و متاسفانه تاکنون هیچ اطلاعاتی از قیمت آن در دسترس نیست.

سری آیفون ۱۲

اپل در حال آماده‌سازی بزرگترین سری آیفون برای شهریور ماه سال جاری است. این سری از دو مدل آیفون ۱۲ و دو مدل آیفون ۱۲ پرو تشکیل می‌شود.

اپل آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس به ترتیب با صفحه‌نمایش‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی OLED به بازار عرضه می‌شوند که حفره (ناچ) و حاشیه‌های صفحه‌نمایش کوچکتری دارند؛ دو فاکتوری که از زمان عرضه آیفون X تغییر نکرده بودند. انتظار می‌رود که طرح جدید پنل جلویی با دوربین چهارگانه همراه شود که در آن اسکنر LiDAR هم استفاده شده است. این اسکنر در کنار لنزهای واید، سوپرواید و تله فوتو قرار خواهد گرفت.

محصولات آینده اپل؛ از آیفون ۱۲ و آیپد ۵G گرفته تا AirTags و AirPowers - تکفارس 

از دیگر ویژگی‌های این گوشی‌ها می‌توان به تراشه A14 بایونیک و قابلیت اتصال به ۵G اشاره کرد. به احتمال قریب به یقین رونمایی از دو نسخه آیفون ۱۲ پرو در شهریور ماه رخ می‌دهد و قیمت مدل پایه آن ۹۹۹ دلار یا ۱۰۴۹ دلار خواهد بود.

اپل آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ ارزان‌تر با صفحه نمایش‌های ۵.۴ و ۶.۱ اینچی OLED روانه بازار می‌شوند. به خاطر یکنواختی در طراحی، شاهد کوچکتر شدن ناچ در این مدل خواهیم بود.

در این آیفون‌های نسبتا ارزان هم شاهد تراشه A14 بایونیک و ۵G خواهیم بود و دوربین آن‌ها دوگانه است. این دستگاه‌ها که کنار مدل پرو معرفی می‌شوند، با قیمت پایه ۶۹۹ دلار همراه هستند.

اپل واچ سری ۶

همانطور که اپل واچ سری ۵ شبیه به نسل قبلی خود بود، اپل واچ سری ۶ هم این رویه را در پیش می‌گیرد و ما همچنان با طراحی سال ۲۰۱۸ روبرو هستیم. خوشبختانه چند ویژگی جدید مهم از جمله ردیابی خواب و افزایش ظرفیت باتری در نسل بعدی اپل واچ رخ خواهد داد.

این دو تغییر در کنار پیشرفت رابط کاربری، بهبود سیری (Siri)، تراشه سریع‌تر و فناوری صفحه‌نمایش زیر آب در اپل واچ سری ۶ حضور خواهند داشت. از سایر قابلیت‌های نسل بعدی اپل واچ می‌توان تشخیص حمله پانیک و سایر ویژگی‌های سلامت روانی اشاره کرد.

اپل واچ سری ۶ در کنار آیفون ۱۲ معرفی خواهد شد.

آیپد ایر ۴، آیپد ۸ و آیپد مینی ۶

اپل به تازگی سری محصولات سطح‌ بالایِ آیپد پروی خود را به‌روز کرده است و حالا نوبت به تبلت‌های ارزان‌تر می‌رسد.

آیپد ایر ۴

نسل چهارم آیپد ایر، احتمالا از آیپد پرو ۲۰۱۸ الگوبرداری می‌شود، ولی در این بین، شاهد افزایش و کاهش میزان قدرت سخت‌افزاری آن نیز خواهیم بود. طبق پیش بینی‌ها، آیپد ایر ۴ با تراشه A14 بایونیک، تاچ آیدی و کانکتور لایتینگ عرضه خواهد شد.

محصولات آینده اپل؛ از آیفون ۱۲ و آیپد ۵G گرفته تا AirTags و AirPowers - تکفارس 

دوربین این دستگاه تکی خواهد بود و از نسل دوم اپل پنسیل نیز پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که سری ایر، یک آیپد نسبتا ارزان است، شاهد صفحه‌نمایش ۶۰ هرتزی در آن خواهیم بود.

آیپد ۲۰۲۰ 

آیپد ارزان قیمت اپل در شهریور ماه سال گذشته به‌روز شد و احتمالا تغییرات امسال آن حداقلی باشند. انتظار می‌رود که صفحه‌نمایش ۱۰.۲ اینچی با حاشیه‌های زیاد، دکمه هوم و تاچ آیدی در کنار تراشه A12 بایونیک در این دستگاه استفاده شود.

آیپد مینی ۶

ظاهرا اپل روی آیپد مینی جدید با تراشه A14 بایونیک کار می‌کند، اما تا‌کنون هیچ جزئیاتی از آن منتشر نشده است. تبلت‌های جدید آیپد، آیپد ایر و آیپد مینی در مهر ماه یا آبان (سپتامبر یا اکتبر) وارد بازار خواهند شد.

AirPods X اپل

گفته می‌شود اپل در راستای استراتژی بلند مدت خود برای از بین بردن نام تجاری بیتس، قصد دارد یک ایرپاد جدید را برای دوندگان عرضه کند. این ایرپاد طراحی شبیه به Beats X دارد و با قابلیت حذف نویز فعال و قیمت ۲۰۰ دلاری روانه بازار می‌شود. پیش‌بینی می‌گردد ایرپاد X نیز در مهر ماه یا آبان (سپتامبر یا اکتبر) معرفی شود.

هوم پاد اپل و هوم پاد مینی

اولین نسل هوم پاد یک شکست بزرگ بود و اپل یک تیم جدید را برای احیای سری بلندگوهای هوشمند اختصاص داده است. استراتژی جدید تولیدی اپل، عرضه یک نسخه به‌روز شده از اولین نسل در کنار یک نسخه کوچکتر و ارزان‌تر برای رقابت با آمازون و گوگل است.

محصولات آینده اپل؛ از آیفون ۱۲ و آیپد ۵G گرفته تا AirTags و AirPowers - تکفارس 

انتظار می‌رود که اپل برای تمایز از رقبا روی ارائه کیفیت صدای بهتر و بهبود پشتیبانی از سیری کار کند. پشتیبانی از سرویس‌های استریم رقیب همانند اسپاتیفای، یوتیوب موزیک و پاندورا از دیگر نقشه‌های اپل برای پیشرفت اسپیکرهای هوشمند خود است.

هر دو هوم پاد جدید، احتمالا در کنار سری آیفون ۱۲ معرفی می‌شوند. قیمت نسخه استاندارد ۲۹۹ دلار و نسخه کوچکتر ۱۴۹ دلار خواهد بود.

اپل تی‌وی نسل شش و کنترلر بازی

برای علاقه‌مند شدن کاربران به اپل تی‌وی پلاس و اپل آرکید، دو سرویس جدید اپل، یک اپل تی‌وی به‌روز شده با تراشه A14 بایونیک با عملکرد سریع و گرافیک قدرتمندتر رونمایی خواهد شد. عرضه آن‌ها احتمالا در پاییز سال جاری انجام می‌شود و کنترلر اختصاصی هم همراه آن است. البته ممکن است رونمایی از کنترلر بنا به دلایلی به تاخیر بیفتد.

ایرپاور و ایرپاور مینی

عرضه پد شارژ بی‌سیم اپل بعد از آنکه نتوانست به سطح استاندارهای این شرکت برسد، لغو شد. اما به گفته منابع، این پروژه احیا شده است و ایرپاور در کنار یک نسخه کوچکتر که قابلیت شارژ تنها یک دستگاه در لحظه را دارد عرضه خواهد شد.

محصولات آینده اپل؛ از آیفون ۱۲ و آیپد ۵G گرفته تا AirTags و AirPowers - تکفارس 

طبق اطلاعات جدید، پد شارژ بی‌سیم اپل بزرگتر از نسخه قبلی است و از تراشه A11 بایونیک برای مدیریت گرما بهره می‌برد. همانند نسل اول عرضه نشده، شما با این ایرپاور می‌توانید آیفون، اپل واچ و یک جفت ایرپاد را به طور همزمان شارژ کنید.

اپل امیدوار است که این محصول را در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ یا سه ماه اول ۲۰۲۱ با قیمت ۲۵۰ دلار عرضه کند.

آیپد پرو ۵G

با وجود اینکه آیپد پرو ۲۰۲۰ حدود یک ماه پیش معرفی شده اما اپل در حال تولید نسخه بهود یافته‌ای از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی است که قابلیت اتصال به شبکه ۵G را دارد و از تراشه معرفی نشده A14X بایونیک بهره می‌برد.

یک صفحه‌نمایش Mini-LED که دارای مشکی عمیق‌تر، کنتراست بهتر، حداکثر میزان روشنایی بالاتر و حاشیه‌های نازک‌تر است در این آیپد استفاده می‌شود. این تبلت ابتدا برای اواخر سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده بود اما اکنون انتظار می‌رود در نیمه اول سال ۲۰۲۱ و شاید در کنفرانس WWDC ۲۰۲۱ معرفی شود.

آیفون SE پلاس

فرمول آیفون SE برای یک آیفون دیگر با نام آیفون SE پلاس در سال ۲۰۲۱ پیاده می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که این گوشی هوشمند در اسفند ماه سال جاری (ماه مارس ۲۰۲۱) معرفی شود اما مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo) می‌گوید که معرفی آن به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ موکول شده است.

محصولات آینده اپل؛ از آیفون ۱۲ و آیپد ۵G گرفته تا AirTags و AirPowers - تکفارس 

از آنجایی که تا معرفی این محصول فاصله زیادی داریم، در حال حاضر جزئیات بسیار کمی در دسترس است. با این حال، انتظار می‌رود که این محصول بر اساس آیفون ۸ پلاس ۵.۵ اینچی یا آیفون XR 6.1 اینچی باشد و از تراشه A13 بایونیک بهره ببرد. هیچ اطلاعاتی از قیمت این دستگاه در دسترس نیست.

ایرپاد ۳ و ایرپاد پرو ۲

برای اطمینان از موفقیت ادامه‌دار ایرپاد و ایرپاد پرو در بازار رو به رشد هدفون‌های بی‌سیم، اپل در مرحله اولیه آماده‌سازی نسخه‌های جدید هر دو است. طبق گزارش‌ها، ایرپاد ۳ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود و این زمان برای ایرپاد پرو ۲ سه ماهه چهارم ۲۰۲۱ و یا سه ماه اول ۲۰۲۲ خواهد بود.

انتظار می‌رود که طراحی این دستگاه‌ها تقریبا بدون تغییر بماند؛ ولی از نظر قطعات و ویژگی‌ها قطعا پیشرفت‌هایی را شاهد خواهیم بود. اگرچه مشخص نشده اما به احتمال زیاد، تراشه صوتی ایرپادهای بعدی برای بهبود دستیار صوتی سیری تعیین‌کننده خواهند بود.

گزارش شده اپل روی ویژگی‌های سلامتی مانند بررسی ضربان قلب برای ایرپاد کار می‌کند. با این حال مشخص نیست که این ویژگی روی کدام نسل از ایرپاد پیاده می‌شود.

هدست واقعیت افزوده اپل

اپل در حال تولید هدست واقعیت افزوده برای عرضه در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ است. نمونه‌های اولیه آن با یک کنترلر مشابه هدست HTC Vive کار می‌کند که نشان می‌دهد ممکن است این دو شرکت با هم برای تولید هدست واقعیت افزوده همکاری نزدیکی داشته باشند.

طبق گزارش‌ها، تجربه کاربر به کدهای QR متکی است که باعث ایجاد تجربیات متفاوتی می‌شود. برخی از از این موارد مربوط به اپل واچ، مک‌بوک پرو، اپل استور، استارباکس، پوستر فیلم‌های تصادفی و حتی یک «بازی بولینگ خطوط عابر پیاده» است که امکان بازی را در تمامی چهارراه‌های دنیا به صورت واقعیت افزوده فراهم می‌کند!

برای اطمینان از رابط کاربری آسان، اپل به دنبال یک سری دستیار مجازی است. به طور مثال، یک سگ که برای گرفتن منوی رستوران وارد عمل می‌شود یا یک دلفین برای مکان‌یابی به سمت رستوران نمایش داده می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید