بیل گیتس: زندگی زیر سایه‌ی کرونا در ماه ژوئن آسان‌تر خواهد شد - تکفارس 
بیل گیتس: زندگی زیر سایه‌ی کرونا در ماه ژوئن آسان‌تر خواهد شد - تکفارس 
بیل گیتس: زندگی زیر سایه‌ی کرونا در ماه ژوئن آسان‌تر خواهد شد - تکفارس 

بیل گیتس: زندگی زیر سایه‌ی کرونا در ماه ژوئن آسان‌تر خواهد شد

علی نصرتی
۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - 08:31
بیل گیتس: زندگی زیر سایه‌ی کرونا در ماه ژوئن آسان‌تر خواهد شد - تکفارس 

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت روز چهارشنبه در CNBC ظاهر شد تا در مورد ادامه مبارزه با ویروس کرونا صحبت کند. گیتس که بنیاد خیریه خصوصی وی سال‌ها در تلاش برای مقابله با تهدیدات بیماری‌های همه‌گیر است، همه چیز را درباره‌ی شرایط حساس کنونی بیان کرد.

وی به CNBC گفت:

 ویروس کرونا کاملاً مهلک و با قابلیت انتقال بالا است و این کابوسی به شمار می‌رود که مدت‌هاست در مورد آن صحبت می‌کنیم.

گیتس که هفته گذشته خواستار تعطیلی سراسر کشور در آمریکا شده بود، افزود:

باید در هفته‌ها و ماه‌های آینده اقدامات بیشتری برای مقابله با این تهدید انجام شود.

متأسفانه، ایالات متحده به طور اصولی و یکسان تعطیل نشده است، بنابراین آنچه شما مشاهده می‌کنید، افزایش چشمگیر این بیماری در جوامع و گروه‌های مختلف است و همچنین با افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری، هیچ سیستم اولویت‌بندی برای مقابله وجود ندارد و لازم است که ابتدا این مورد برطرف شود.

گیتس می‌گوید که در کنار چالش‌های کنونی، راهی برای بازگشت به وضعیت عادی وجود دارد.

او خاطرنشان کرد:

اگر در سراسر کشور همکاری کنیم و آزمایش کرونا، از جمله برخی نوآوری‌ها مانند خوداظهاری که توسط بنیاد ما ارائه شده، تا اوایل ژوئن به کار گرفته شوند، ما گشایش‌هایی را خواهیم دید.

وی افزود:

چگونگی آشکار شدن روند این گشایش‌ها به آنچه از کشورهای دیگر می‌بینیم و رویکردهایی که آن‌ها برای مقابله با بحران در پیش گرفته‌اند، بستگی دارد.

گیتس گفت:

سطح ابتلا باید بسیار و بسیار پایین بیاید. ما به یک سیستم جدید آزمایش نیاز داریم که ردیابی موارد جدید و اجرای قرنطینه را در اولویت قرار دهد. کشورهای آسیایی نمونه‌های خوبی در این راه و برای انجام این کار با رویکردی بسیار قوی در سطح ملی هستند.

گیتس در مورد فراخوانی برای بازگشایی اقتصادی در میان ترس از بیماری می‌گوید که این ممکن است از خود بیماری بدتر باشد و کار درمان را سخت کند. همه باید آماده باشند تا روند فعلی را برای آینده غیر قابل پیش‌بینی ادامه دهند.

وی گفت:

هیچ‌کس نباید فکر کند که دولت می‌تواند یک گرز را تکان دهد و به طور ناگهانی اقتصاد به حالت قبل از بیماری برگردد و باید در انتظار یک معجزه درمانی با نرخ درمان بیش از ۹۵ درصدی این بیماری باشیم یا به طور گسترده از واکسن استفاده شود.

آنتونی فاشی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در ایالات متحده، بارها گفته است که کشف و تولید واکسن این بیماری حداقل یک سال تا ۱۸ ماه زمان لازم دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید