دستیار صوتی هوشمند آمازون به کمک تشخیص کرونا می‌آید - تکفارس 
دستیار صوتی هوشمند آمازون به کمک تشخیص کرونا می‌آید - تکفارس 
دستیار صوتی هوشمند آمازون به کمک تشخیص کرونا می‌آید - تکفارس 

دستیار صوتی هوشمند آمازون به کمک تشخیص کرونا می‌آید

علی نصرتی
۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - 12:02
دستیار صوتی هوشمند آمازون به کمک تشخیص کرونا می‌آید - تکفارس 

آمازون اعلام کرده است که کاربران دستیار صوتی آن، الکسا، در ایالات متحده اکنون می‌توانند از این دستیار صوتی به عنوان اولین قدم در تشخیص ویروس کرونا بهره ببرند. با سؤالاتی از قبیل «الکسا، اگر فکر کنم ویروس کرونا داشته باشم، چه کاری باید انجام دهم؟» یا «الکسا، اگر فکر کنم کووید ۱۹ داشته باشم، چه کار کنم؟»، از دستیار صوتی خواسته خواهد شد تا در مورد علائم، تاریخ سفر و قرار گرفتن در معرض این ویروس از شما سؤال کند. سپس این مشاوره بر اساس اطلاعات رسمی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها ارائه می‌شود.

در اوایل این ماه، Vox گزارش داد که الکسا حقایق ساده را در این‌باره فهرست می‌کند. اعلامیه آمازون به دنبال یک اقدام مشابه از طرف اپل است که دستیار صوتی سیری آن نیز برای ارائه مشاوره تشخیص این بیماری به‌روز شده است.

علاوه بر ارائه مشاوره در مورد علائم کرونا، می‌توان از الکسا نیز درخواست کرد که به مدت ۲۰ ثانیه آواز بخواند تا به شما در هنگام شستن دستان خود کمک کند که بفهمید شستشوی شما مناسب بوده یا نه. صدای آواز زیرمجموعه الکسا ممکن است باعث ایجاد انگیزه در کودکان شود. آمازون می‌گوید این ویژگی در استرالیا، برزیل، کانادا، فرانسه، هند، انگلیس و ایالات متحده موجود است. CNET گزارش می‌دهد که گوگل نیز یک تایمر شستشوی دست مشابه، به دستیار صوتی خود اضافه کرده است.

آمازون همچنین مراکز خود را در حالت اجرایی نگه داشته است، که با این‌ کار به مردم در راستای پیروی از دستورات ماندن در خانه کمک کرده است. کارگران انبارهای این شرکت که هنوز در حال انجام وظایف خود برای انجام سفارشات از جمله تحویل کیت های تست کووید۱۹ در انگلستان هستند، گزارش داده‌اند که مدیریت هنگام مثبت شدن آزمایش همکاران خود و ابتلای آن‌ها به این بیماری اطلاع‌رسانی لازم را نکرده‌اند. آمازون همچنین به دلیل عدم ارائه کافی وسایل نظافت در انبارهای خود، به‌رغم اینکه به کارگران خود برای تمیزکاری و رعایت اصول بهداشتی اطمینان داده، مورد انتقاد قرار گرفته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید