در پی شیوع کرونا و افزایش فروش آنلاین، آمازون ۱۰۰ هزار کارگر استخدام می‌کند - تکفارس 
در پی شیوع کرونا و افزایش فروش آنلاین، آمازون ۱۰۰ هزار کارگر استخدام می‌کند - تکفارس 
در پی شیوع کرونا و افزایش فروش آنلاین، آمازون ۱۰۰ هزار کارگر استخدام می‌کند - تکفارس 

در پی شیوع کرونا و افزایش فروش آنلاین، آمازون ۱۰۰ هزار کارگر استخدام می‌کند

محمد دهقان
۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - 21:00
در پی شیوع کرونا و افزایش فروش آنلاین، آمازون ۱۰۰ هزار کارگر استخدام می‌کند - تکفارس 

آمازون روز دوشنبه اعلام کرد از آنجایی که شیوع ویروس کرونا جدید باعث شده تا خریدهای آنلاین به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش یابد، یک‌صد هزار نفر کارگر جدید برای بخش‌های انبار کالا و راننده برای ارسال کالاها استخدام می‌کند. این شرکت همچنین قصد دارد تا در فروردین ماه (آوریل) حقوق کارگران ساعتی خود را افزایش دهد.

دیو کلارک، نایب‌رئیس ارشد بخش جهانی آمازون از طریق اعلامیه‌ای در وبلاگ اعلام کرد:

ما با افزایش قابل توجهی برای تقاضا مواجه هستیم و معنی آن این است که نیاز ما به نیروی کار انسانی در این بازه‌ی زمانی از سال بی سابقه است.

این غول تجارت آنلاین اعلام کرد که قصد دارد تا ماه آوریل حقوق کارمندان ساعتی خود را در ایالات متحده، اروپا و کانادا افزایش دهد که هزینه این شرکت بالغ بر ۳۵۰ میلیون دلار خواهد شد. در ایالات متحده، با افزایش ۲ دلاری در هر ساعت، حقوق هر کارمند به ساعتی ۱۵ دلار خواهد رسید. همچنین در اروپا و انگلیس نیز ساعتی ۲ یورو به حقوق کارمندان ساعتی افزوده خواهد شد.

از ماه ژوئیه، آمازون در ایالات متحده، حدود ۳۰۰ هزار نفر را به خدمت گرفته است.

در حالی که آمازون غالباً در طول تعطیلات، استخدام را افزایش می‌دهد، تغییر روز دوشنبه یک نتیجه‌ی بزرگ برای تعداد کارمندان آمازون در اواسط ماه فروردین (مارس) است که معمولاً در این بازه‌ی زمانی، بازار خرده‌فروشان از رونق چندانی برخوردار نیست. این موضوع نشان می‌دهد که ویروس کرونا تا چه اندازه فعالیت‌های اجتماعی را فقط در ظرف چند هفته در ایالات متحده تغییر داده است و باعث شده است قوانین جدید برای کند کردن شیوع این ویروس وضع شود که موجب تعطیل شدن فروشگاه‌ها و مجبور شدن افراد به دورکاری بیش‌تر از منزل شده است. این امر منجر به افزایش بیش‌تر سفارشات آنلان از فروشگاه‌های خرده‌فروشی شده است. به گفته‌ی ای‌مارکتر (eMarketer) فروشگاه آمازون که بزرگ‌ترین فروشگاه خرده‌فروشی آنلاین در ایالات متحده‌ی آمریکا است، باید یک ذی‌نفع بزرگ در این قضیه باشد، چرا که این فروشگاه تاکنون توانسته است ۳۹ درصد از فروش تجارت الکترونیکی ایالات متحده را به خود اختصاص دهد.

استخدام نیروی جدید همچنین ممکن است برخی از مشکلاتی را کاهش دهد که  در شبکه‌ی بسیار بزرگ تدارکات و توزیع آمازون در زمان افزایش تقاضا به وجود می‌آید که  این مشکلات در بعضی از مواقع منجر به تاخیر در تحویل کالا، لغو ارسال و یا موارد غیر قابل فروش می‌شدند.

هفته گذشته آمازون اعلام کرد که مرخصی به خاطر بیماری را افزایش می‌دهد، و به هر کارمند آمازون که به کرونا مبتلا شود یا به خاطر بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا در قرنطینه قرار گیرد تا دو هفته حقوق پرداخت می‌کند. این علاوه بر پیشنهاد آمازون برای مرخصی نامحدود و بدون حقوق برای همه‌ی کارمندان ساعتی، در طی این ماه است.

این شرکت همچنین صندوق امداد آمازون را با کمک اولیه‌ی ۲۵ میلیون دلاری برای کمک به مشاغل توزیع و حمل بار مستقل، کارگران شاغل از طریق برنامه‌ی تحویل آمازون فلکس (Amazon Flex) و کارگران فصلی، ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید